Alcatraz Open Air 2025

Oké worp, ik had gehoopt op nog een écht dikke must see voor mezelf, zoals Draconian, Wayfarer, Iotunn, Blood Fire Death en nog wat meer wat wel op tour is. Maar goed, als ik nu de podium indeling en @theblackmadness zijn clashfinder zie, stond er al wel genoeg voor me... 😆

De combi Extreme/Avatar is met de headliner schaarste wel heel tof opgelost zo!

Hier dragen zaterdag of zondag de voorkeur weg (zondag nog wat meer dus wellicht gaat het die dag worden). In must see volgorde (van hetgeen ik momenteel ken):

Must sees: Emperor, Gaerea, Cult of Luna, Machine Head, Dimmu Borgir, Rotting Christ, Avulsed
Wellicht kijken (nog beter leren kennen): Alkerdeel, Tsjuder, Borknagar, Fear Factory, Pig Destroyer
Nog volledig uit te checken: Pestilence, Birqueville, Slaughther Messiah, Devastation, Gutalax

Vooral jammer te moeten missen op de andere dagen (nog nooit gezien): Absu en Suffocation. En Between the Buried and Me omdat ze geniaal zijn en toch alweer van pakweg 2013 geleden is...

Oké worp, ik had gehoopt op nog een écht dikke must see voor mezelf, zoals Draconian, Wayfarer, Iotunn, Blood Fire Death en nog wat meer wat wel op tour is. Maar goed, als ik nu de podium indeling en @theblackmadness zijn clashfinder zie, stond er al wel genoeg voor me... 😆

De combi Extreme/Avatar is met de headliner schaarste wel heel tof opgelost zo!
Hmm ja ik zie toch wel wat gaatjes waar iets van dat moois (of Batushka, Car Bomb, Dopelord, Oranssi Pazuzu) niet had misstaan. Met name zondag overdag echt nog wel wat ruimte. Maar goed, onder de streep mogen we niet klagen hoor. Had in deze laatste drop alleen op iets meer spektakel nog gehoopt. En ik hoop dat Kanonenfieber er alsnog ergens tussen komt, @redbaron, vraag eens aan je bron hoe dat zit?

• Leuk
Waarderingen: johanra en Jamel
Hmm ja ik zie toch wel wat gaatjes waar iets van dat moois (of Batushka, Car Bomb, Dopelord, Oranssi Pazuzu) niet had misstaan. Met name zondag overdag echt nog wel wat ruimte. Maar goed, onder de streep mogen we niet klagen hoor. Had in deze laatste drop alleen op iets meer spektakel nog gehoopt. En ik hoop dat Kanonenfieber er alsnog ergens tussen komt, @redbaron, vraag eens aan je bron hoe dat zit?
Hmm ja, is ook zo. Zeker 's middags heb ik best nog wel wat ruimte. Al staat Gaerea daar ook, wat bij m'n top-3 musts op het hele weekend staat. En is het vanaf ongeveer 17u een groot feest in de Swamp met alleen maar hele vette bands achter elkaar. En dan ook nog ff Dimmu en Machine Head op Prison er tussendoor gepropt. Dus ietsje meer rust in de middag dat komt me niet heel slecht uit. 😅

Hmm ja, is ook zo. Zeker 's middags heb ik best nog wel wat ruimte. Al staat Gaerea daar ook, wat bij m'n top-3 musts op het hele weekend staat. En is het vanaf ongeveer 17u een groot feest in de Swamp met alleen maar hele vette bands achter elkaar. En dan ook nog ff Dimmu en Machine Head op Prison er tussendoor gepropt. Dus ietsje meer rust in de middag dat komt me niet heel slecht uit. 😅
Dit dus, nog even opladen om de avond te overleven

• Leuk
Waarderingen: Loek123 en Jamel
Hier zit een heel tevreden mens. Aantal fijne namen erbij, de donderdag klinkt tof en het voorlopige tijdschema is een genot. Veel pijnlijke clashes (Leprous en Obituary damn) maar vooral veel prachtige bands. Extreme en Avatar vind ik een toffe combi

• Leuk
  • On fire
Waarderingen: Jamel en Dr. Hannibal
Hier zit een heel tevreden mens. Aantal fijne namen erbij, de donderdag klinkt tof en het voorlopige tijdschema is een genot. Veel pijnlijke clashes (Leprous en Obituary damn) maar vooral veel prachtige bands. Extreme en Avatar vind ik een toffe combi
Ja die Leprous - Obituary clash is ook wel lelijk idd. Bij andere clashes in de loop van de dag is het nog even afwachten hoe het tijdschema precies in elkaar gaat zitten komend jaar, maar dat die tent afsluiters vol gaan clashen kun je helaas wel vrij zeker van zijn al. Voor mij is de keuze voor Leprous makkelijk gemaakt maar je had me wel net wat opgewarmd voor Obituary dus had dat graag live mee willen maken ook.

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Avatar speelt als laatst, dus ik ben echt wel benieuwd wat het voor jou als voordeel zou hebben als zij headliner waren genoemd?

Dan heb ik het bericht gemist waarin dat staat, zie alleen vermoedelijke clashfinders waar de volgorde van de poster netjes omgekeerd wordt toegepast, behalve dan bij Extreme en Avatar.

Grote klepper erbij met Avatar. Ik begrijp wel wat Black Hammer wil zeggen: de poster zou mij meer aanspreken met Avatar in het groot t.o.v. Extreme. Noem het muggeziften maar moest iemand deze kunnen photoshoppen voor mij? 🤣🤣

Al blijf ik toch wat op mn honger zitten. Een Solstafir, Alcecst, Trivium, While She Sleeps, Landmvrks mis ik wel. Maakt het verschil tussen vanavond een ticket kopen vs. binnen drie maand 🫠 nu, tussen de kerstperiode even wat inluisteren en misschien geraken de gaatjes wel opgevuld, heel wat namen zijn mij onbekend.

Dan heb ik het bericht gemist waarin dat staat, zie alleen vermoedelijke clashfinders waar de volgorde van de poster netjes omgekeerd wordt toegepast, behalve dan bij Extreme en Avatar.
Ah oké. Staat in het bericht op de socials van Alcatraz.

"
🤟
American hard rock & funk metal band Extreme will be headlining the Prison Stage on Saturday 9 August.
🤟
After Extreme, crowd favourites and special guests Avatar will close proceedings on the Prison Stage."

Blijkbaar was de tekst van de aankondiging nog niet in dit topic terecht gekomen, wel in het Graspop topic maar voor de volledigheid hier nog eens.

🎟️
Day tickets are on sale now!

🤟
American hard rock & funk metal band Extreme will be headlining the Prison Stage on Saturday 9 August.

🤟
After Extreme, crowd favourites and special guests Avatar will close proceedings on the Prison Stage.

🤟
American punk rock / funk metal / nu-metal legends Snot(Band) are replacing Bloodclot who, unfortunately, will not be attending our little shindig in Kortrijk next summer.

🤟
The same goes for Full of Hell, whose slot will be taken over by death metal / hardcore / sludge merchants Mammoth Grinder.

🤟
And there’s more good news because The Hellacopters, Wolfmother, Helmet, Evergrey, Wednesday 13, Warbringer, HERIOT, Slomosa, Frayle, MYRATH, Frog Leap Studios and Liliac have also been added to our 2025 line-up.

Users who are viewing this thread