Alcatraz Open Air 2025

Ik haal die dus altijd door elkaar, hè?
Coldrain, Crossfaith en Crystal Lake, alle 3 Japanse metalcorebands.
Die laatste staat al op Alcatraz als ik het goed heb.
Welke is/zijn de betere/beste?
Coldrain heb ik in 2014 in het voorprogramma van Bullet For My Valentine ontdekt. Sinds dien grote fan! Doen laatste jaren ook meer met verschillende animes als theme songs enzo.
Zijn nu 4x in Nederland geweest, maar nu zijn ze (vooral in Duitsland) flink gegroeid. Dus afgelopen mei stonden ze in Koln, waar ik ben geweest. Ik vind het zelf een grote aanrader, als je houd van de meer modernere metalcore.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Baden In Blut (DE) (17 - 19 jul): Tribulation (y) - Words of Farewell

470205195_1151694266956921_3264685874419032588_n.jpg

Sun & Thunder Metal Beach Festival (ES) (17 - 19 jul): Opeth - Samael - Leo Jimenez - Tankard - Omnium Getherum - Freedom Call - Vita Imana - Vhäldemar - Opera Magna - Breed77 - Soldier - Astray Valley - Sphinx - Levee - Argion - Daeria - Ciclon - Brutal Thin

Rockstadt Extreme Fest (RO) (30 jul - 3 aug): Geen nieuwe namen meer dit jaar, de volledige lineup komt in januari.

470538422_1147409943624795_784270433127896203_n-min.jpg

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Vorig jaar hebben we volgens mij op 22 december de volledige poster kunnen hebben.
Misschien hebben we de poster binnenkort!
Ik vrees ervoor. Aangezien xydroh aangaf dat ze nog op zoek waren naar een nieuwe headliner. Nu, bij het jaar van Electric Callboy kwam de poster zonder de ontbrekende headliner, dus het kan.
Ik gok misschien met kerst nog wat namen, maar ik verwacht de headliners pas later.

Brutal Assault (CZ) (6 - 9 aug): Car Bomb - Envy (y) - Hanabie - Patriarchy - The Browning
An update that crosses genres and breaks all boundaries! Experience the chaotic mathcore of Car Bomb, the emotional intensity of envy Official, the energetic "Harajuku-core" of Hanabie. from JP, the provocative performances of Patriarchy, and the rave-metal fury of The Browning.

470594029_1120339539761928_8635418778331406897_n.jpg

Motocultor (FR) (14 - 17 Aug): Trivium (y) - Extreme - Tribulation (gebaseerd op de poster die Trivium duidelijk te vroeg gelekt heeft)

470806905_1145853203562738_2164491431569972571_n (1) (1).jpg

Ik zie Extreme nu opeens op de Motocultor line-up te staan, was me eerder nog niet opgevallen. Vond hun show op Graspop best vermakelijk. Ik zou het nog geen eens een gekke zet vinden van Alcatraz om hen tot headliner te bombarderen voor een gebaar aan de hard rock liefhebbers.

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos en stengels
Ik zie Extreme nu opeens op de Motocultor line-up te staan, was me eerder nog niet opgevallen. Vond hun show op Graspop best vermakelijk. Ik zou het nog geen eens een gekke zet vinden van Alcatraz om hen tot headliner te bombarderen voor een gebaar aan de hard rock liefhebbers.

Nog voor de hard rock liefhebbers want deze was ik nog vergeten

Skogsröjet (SE) (31 jul - 2 aug): Uriah Heep (Farewell tour) als headliner en verder nog Crucified Barbara - The Hawkins- Daytona

470225167_1194205095405194_4217171508091826959_n.jpg

Brutal Assault (CZ) (6 - 9 aug): Car Bomb - Envy (y) - Hanabie - Patriarchy - The Browning

Bekijk bijlage 12115

Motocultor (FR) (14 - 17 Aug): Trivium (y) - Extreme - Tribulation (gebaseerd op de poster die Trivium duidelijk te vroeg gelekt heeft)

Bekijk bijlage 12117
Net ook bevestigd bij Motocultor zelf: Trivium + Extreme zijn de ontbrekende headliners voor de zaterdag. En ook nog nieuw zijn dus Forbidden en Tribulation

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Trivium, Extreme, Uriah Heep lijken me een goede aanvulling voor de laatste headliners, en de bovenkant van het affiche. Zijn toch net die grote namen in de desbetreffende genres die nog ontbreken om bepaalde doelgroepen aan te spreken. Kan net die push zijn die ze nodig hebben om een keer uit te verkopen.

Opeth zou ook nog wel een grote verrassende headliner kunnen zijn wellicht? Zou in ieder geval een duidelijke reden zijn om die nog niet aan te kondigen, om eerst die tour in februari af te wachten. Kans is wellicht groter dat ze op Graspop staan, en ik zou bovenstaande 3 namen een stuk grotere kans geven, maar je weet het maar nooit.

• Leuk
Waarderingen: johanra
Trivium, Extreme, Uriah Heep lijken me een goede aanvulling voor de laatste headliners, en de bovenkant van het affiche. Zijn toch net die grote namen in de desbetreffende genres die nog ontbreken om bepaalde doelgroepen aan te spreken. Kan net die push zijn die ze nodig hebben om een keer uit te verkopen.

Opeth zou ook nog wel een grote verrassende headliner kunnen zijn wellicht? Zou in ieder geval een duidelijke reden zijn om die nog niet aan te kondigen, om eerst die tour in februari af te wachten. Kans is wellicht groter dat ze op Graspop staan, en ik zou bovenstaande 3 namen een stuk grotere kans geven, maar je weet het maar nooit.
Stonden er afgelopen jaar in de Swamp

Users who are viewing this thread