Alcatraz Open Air 2025

Hoop ook op Trivium! Zou leuk zijn als de bevestiging dit jaar nog komt. Maar kan ook na hun Belgische datum begin volgend jaar.

Zie nu de poster pas. Denk dat Trivium dan lastig gaat worden.

Als we terug kunnen naar het systeem prison vs helldorado en swamp vs morgue, dan bevalt dit me heel goed qua indeling!!
Anders wel kans op moeilijke clashes, maar al bij al wel al fijne verspreiding over de dagen en een heerlijke vrijdag in de morgue.

ik denk net zoals we vorig jaar dachten dat europe geen sterke headliner was dat we extreme ook niet mogen onderschatten. dit spreekt een oude publiek aan maar ik zie ze wel afkomen.

Denk dat het vrij duidelijk is dat dit niet plan a, plan b of plan c was net zoals europe vorig jaar dat ook niet was maar al bij al goed opgelost.

ik denk net zoals we vorig jaar dachten dat europe geen sterke headliner was dat we extreme ook niet mogen onderschatten. dit spreekt een oude publiek aan maar ik zie ze wel afkomen.

Denk dat het vrij duidelijk is dat dit niet plan a, plan b of plan c was net zoals europe vorig jaar dat ook niet was maar al bij al goed opgelost.
Vorig jaar gezien op graspop en was goed optreden maar een headliner had ik er nu niet direct ingezien voor Alcatraz....van Europe leek mij dit meer evident....maar goed dit zal idd wel ergens een back up zijn...wat een affiche voor de rest toch!!!!

Stiekem zijn noodoplossingen of plan zoveel wel vaak hele goede zetten!

Europe was een van de gaafste shows ooit zo in het donker met alle hits, maar kijk ook naar Machine Head vorig jaar op Graspop.

Stiekem zijn noodoplossingen of plan zoveel wel vaak hele goede zetten!

Europe was een van de gaafste shows ooit zo in het donker met alle hits, maar kijk ook naar Machine Head vorig jaar op Graspop.
bij zo'n noodoplossingen weet je ook gewoon dat de band die die slot invult het gewoon doet omdat ze er alles aan gedaan hebben om het te laten werken. De passie springt er toch op een of andere manier net ietsje meer van af.

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos
Nu de dagindeling er is kan ik ook hier per dag mijn interessante bands noemen. 3 uitroeptekens = band nog nooit live gezien dus zou voorrang krijgen op alles. 2 uitroeptekens ben ik serieuze grote fan van maar krijgen geen voorrang op 3 uitroeptekens

Donderdag

Overkill!!!
Frog Leap!!
Evil Invaders!!
Exhorder!!!
Warbringer!!!
Violent Sin
---> Eigenlijk wel een sterke dag. Redelijk hard in mijn straatje. Snap niet wat Frog Leap er tussen staat maar toevallig wel iets dat ik graag hoor. Exhorder en zeker Warbringen nu geen mega fan van maar wel bands in mijn straatje die ik nog nooit zag. En Overkill nog nooit in goede condities gezien, dus die krijgen gewoon 3 uitroeptekens en zijn daarmee de belangrijkste band van de dag voor mij

Vrijdag

Splendilduna
Coffin Feeder!!
Clowns
Ministry!!!
Dying Fetus!!
Abbath
3 Inches Of Blood!!!
Phil Campbell
Windrose
Mastodon maar enkel het einde, voor Blood And Thunder
Kreator!!
--> Heerlijke dag, zoinzo aanwezig, verlof is al aangevraagd (voor donderdag ook trouwens)!

Zaterdag

Wolfmother
Evergrey
Myrath!!!
The Black Dahlia Murder
Ne Obliviscaris
Between The Buried And Me
Whiplash!!
The Night Eternal!!!
Vulture!!
Knife!!!
-->Toch een mindere dag voor mij. Allemaal kleinere bands. Ne Obliviscaris ben ik dit jaar nog speciaal voor naar Nederland geweest om die te zien, maar intussen heb ik ze gezien natuurlijk. Myrath en The Night Eternal ben ik eigenlijk nog aan het ontdekken dus zou eigenlijk Whiplash en Vulture daar toch voorrang op krijgen. Enkel Knife is een heerlijke band die ik nog nooit live zag. Ik zou zelfs overwegen om over huis te gaan, een nachtje eigen bed kan nooit geen kwaad en ik bespaar een hotel overnachting (trein kan ik op een multi zetten, voor zij die niet snappen wat ik bedoel, zoek het op via NMBS). Wel opvallend dat ik zoveel bands heb in La Morgue, die lijkt wel een iets meer oldschool thrash/heavy programmatie te hebben met de wat meer duitstere sferen bands. iets in die aard. Ook lekker vettige speedy bands als Vulture en Knife.

Zondag

Cobracide!!
Bark!!
Gutalax
Ill Nino
Gaera!!!
Pig Destroyer
Cult Of Luna
Emperor
Rotting Christ
Masjestica!!
Forbidden!!
Kerry King!!
Machine Head!!
--> Zoinzo aanwezig. Heerlijke dagje!

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Nu de dagindeling er is kan ik ook hier per dag mijn interessante bands noemen. 3 uitroeptekens = band nog nooit live gezien dus zou voorrang krijgen op alles. 2 uitroeptekens ben ik serieuze grote fan van maar krijgen geen voorrang op 3 uitroeptekens

Donderdag

Overkill!!!
Frog Leap!!
Evil Invaders!!
Exhorder!!!
Warbringer!!!
Violent Sin
---> Eigenlijk wel een sterke dag. Redelijk hard in mijn straatje. Snap niet wat Frog Leap er tussen staat maar toevallig wel iets dat ik graag hoor. Exhorder en zeker Warbringen nu geen mega fan van maar wel bands in mijn straatje die ik nog nooit zag. En Overkill nog nooit in goede condities gezien, dus die krijgen gewoon 3 uitroeptekens en zijn daarmee de belangrijkste band van de dag voor mij
als het nog niet duidelijk was, de donderdag wordt opgesplitst in cover bands en thrash bands, 2 podia dus, swamp en helldorado.
hierdoor wordt het publiek meer gespreid en is er meer aandacht naar de foodtrucks gebracht.

Frog leap gaat dus niet tussen overkill en evil invaders spelen.

als het nog niet duidelijk was, de donderdag wordt opgesplitst in cover bands en thrash bands, 2 podia dus, swamp en helldorado.
hierdoor wordt het publiek meer gespreid en is er meer aandacht naar de foodtrucks gebracht.

Frog leap gaat dus niet tussen overkill en evil invaders spelen.
Ah oké, ik las iets over een thrash donderdag maar zal misschien van een bezoeker geweest zijn! :)

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Ah oké, ik las iets over een thrash donderdag maar zal misschien van een bezoeker geweest zijn! :)
de helldorado is overkill, evil invaders, exhorder, warbringer, violent sin
swamp is frog leap,belgian quo band (+ gitarist en drummer van status quo Richie Malone en Leon Cave),liliac

en nog een paar bands die moeten aangekondigd worden uiteraard

Users who are viewing this thread