Festileaks Festival Draft VI: ABC Edition

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Wij gaan voor een Britse held in de electronica. Met een spectaculaire lichtshow zal hij onze Main Stage afsluiten op dag 2:

Aphex Twin


Reeds aangekondigd tot nu toe:

Jimi Hendrix • Portishead • SAULT
Yeah Yeah Yeahs • King Krule
Black Country, New Road • Earl Sweatshirt • Lucy Dacus
Wet Leg • Cassandra Jenkins • Holly Humberstone • ((( O ))) • UMI

Tyler, The Creator • Aphex Twin

@WesleyNoH
@randyrw
beer fries GIF by Omrop Fryslân
 
  • Haha
Waarderingen: werchter12 en Timmetje

WesleyNoH

Support act
28 nov 2015
1.087
2.292
PWFestivalAM.png

De tweede headliner voor het PurpleWhiteFestival is zonet bekend gemaakt. De favoriete worst nightmare komt op ons af en je ziet maar beter dat je er goed uitziet op de dansvloer. Niemand minder dan de Britten van Arctic Monkeys mogen op vrijdag de wei plat spelen. Ze mogen 'When the Sun Goes Down' hun grootste hits spelen tussen 21u30 en 23u30. Daarmee krijgen de festivallers een semi-keuze tussen deze mannen en Lewis Capaldi. Al zullen ze ongetwijfeld beiden ook genoeg ander publiek aantrekken. Na AM zal Chase en Status de festivaldag afsluiten.

VR: John Legend - Lewis Capaldi - Chase & Status - Arctic Monkeys
ZA: Sylvie Kreusch - The Hives - Years&Years - PJ Harvey - The War on Drugs - Tame Impala
ZO: The 1975 - The Used - Band of Horses - The Killers - Ed Sheeran


De hele line-up: https://clashfinder.com/s/purplewhitefestival

@randyrw @mattman
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
AM duurde even, prachtige headliner! Ik heb als regel geen headliners die ik al heb gehad (liefst zoveel mogelijk uniek), maar anders had AM me wel weer voor dilemma's gesteld!
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Op vrijdag 1 Juli gaan we rocken, zoveel is duidelijk. We vullen de goed-met-gitaren-gevulde affiche aan met een prachtige naam uit de alternatieve grunge scene. Ze hebben altijd wat in de schaduw gestaan van Pearl Jam en Nirvana, maar dat is volkomen onterecht. Luister maar naar knallers van grunge nummers als Would?, Rooster, of het fantastische Nutshell. Met een springlevende Layne Staley, komen ze subben in onze Marquee voor Jeff Buckley: ALICE IN CHAINS!

VRIJDAG 01/07:
Main Stage: ? - The White Stripes - Them Crooked Vultures
Marquee: Jeff Buckley - Alice In Chains
Boogie Stage: UNKLE

thumb-350-651735.jpg




@mattman - @theblackmadness
 

WesleyNoH

Support act
28 nov 2015
1.087
2.292
AM duurde even, prachtige headliner! Ik heb als regel geen headliners die ik al heb gehad (liefst zoveel mogelijk uniek), maar anders had AM me wel weer voor dilemma's gesteld!

Copy paste. Benieuwd naar het nieuwe album

Ze stonden op voorhand niet in mijn lijst omdat ik nooit gedacht had ze te kunnen binnen halen. Ben er zelf zo ontzettend blij mee want ze staan bij mij persoonlijk enorm hoog aangeschreven. Ben door de keuze alweer live concerten van hen aan het zien tijdens mijn thuiswerk :p. Ik laat er met plezier mogelijke headliners bij andere letters voor vallen ;).
 
  • Winning
Waarderingen: Oasiss

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Ze stonden op voorhand niet in mijn lijst omdat ik nooit gedacht had ze te kunnen binnen halen. Ben er zelf zo ontzettend blij mee want ze staan bij mij persoonlijk enorm hoog aangeschreven. Ben door de keuze alweer live concerten van hen aan het zien tijdens mijn thuiswerk :p. Ik laat er met plezier mogelijke headliners bij andere letters voor vallen ;).
Goede tip ;)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
Jaaaa hoor. Ergens kan je 'm (voor mij) wel zien komen maar ergens ook niet. We hadden al een super supergroep op de lineup met Big Red Machine, maar deze is ook heel super. Thom Yorke en Flea, dat lijkt op papier geen match. In de werkelijkheid levert het een bromance op. En muziek, heerlijk funky muziek.

Atoms For Peace.

@theblackmadness

atoms-for-peace.jpg
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Op mijn eerste festival Pukkelpop 2018 waren er twee hoogtepunten. Een kleine band om 11u ´s ochtends en deze Belgen. De beste metalband van het land en eigenlijk ook tot de top behorend voor mij ver buiten dit land. Toch stonden ze nog geen enkele keer op Rock Blomberghen. Tot nu: Amenra zal je omverblazen!


@Yannick @Timmetje
Ik had ze niet voor deze editie genoteerd staan maar schitterende boeking. Amenra live is een belevenis, een hoogmis.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Exact.

En om aan te haken op de DJ Henk discussie, het geldt dus voor alle voorvoegsels. The Henk, A Henk, De Henk, DJ Henk en Een Henk (niet te verwarren met 1Henk of één Henk) telt in dit spel allemaal als Henk.
.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.437
1.537
Nou ja, ik vind het een prima om een andere naam te kiezen, maar die regel is dan tot nu toe niet consequent toegepast. Zie ook een Them Crooked Vultures die bij de T is gekozen.
 
  • Wow
Waarderingen: mattman

Gebruikers die dit onderwerp bekijken