Festileaks Festival Draft VI: ABC Edition

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
?Paddy Powerfestival? is het broertje van Rock Werchter, maar wel wordt er wat meer gevist in de Graspopvijver. Deze aankondiging maakt dat meteen duidelijk.
Gestart als glammetalband, maar die beginperiode vergeten we maar snel. Ze vonden zich opnieuw uit en gaven de metal in de jaren negentig een beuk in de goede richting.
We brengen the art of shredding dus naar ons festival, waar deze cowboys from hell met een vulgar display of power de grond zal doen beven!

Pantera!

@Oasiss met de A!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Dank allen! Vandaag met een fris gemoed en een warme kop koffie elkaar weer lekker de loef afsteken met de A! Wederom veel mooie namen. En enkele prominente P's zijn niet genomen..
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave en Brian

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Iets later, maar zeker niet minder gemeend, ook vanuit deze kant heel veel sterkte gewenst, Jos!
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
En dan volg ik je advies op, door met een warme kop koffie elkaar de loef af te steken met de letter A. En ik geef maar vast een headliner alert!!
Eigenlijk was dit de eerste naam die het Live Forever Festival had vastgelegd, maar de aankondiging heeft nog even op zich laten wachten. Het Live Forever Festival doet zijn naam eer aan deze editie. Na Etta James heeft ook deze dame het eeuwige leven geschonken gekregen, en wat zijn we daar blij om. Op 25 maart 1942 zag zij het levenslicht in Memphis en toen ging het vrij snel, met 14 jaar nam ze al haar eerste nummer op. Wegens vliegangst, die ze inmiddels net als sterfelijkheid heeft overwonnen, is zij pas één keer eerder in Nederland geweest. Weliswaar met een legendarisch concert in het concertgebouw in 1968 als gevolg. We zijn dol, maar dan ook dolblij dat wij haar voor de tweede keer in Nederland mogen boeken.

Door het alom gerespecteerde Amerikaanse blad Rolling Stone is zij uitgeroepen tot beste zangeres aller tijden. We zijn het daar volledig mee eens en konden niet trotser zijn om te presenteren:

ARETHA FRANKLIN


Het legendarische concert in Amsterdam:

één filmpje is niet genoeg voor deze dame..

Als je Barack Obama aan het huilen krijgt.. De piano komt uiteraard mee.


Daarmee hebben we vooralsnog de volgende line up (wijzigingen voorbehouden)
Vrijdag 1 juli 2022: The Upsetters - Hayley Williams - Wolf Alice - Thom Yorke - Lana del Rey
Zaterdag 2 juli 2022: Yann Tiersen - Klein Orkest - Pulp - Etta James - Aretha Franklin
Zonder 3 juli 2022: Solange - Janelle Monaé - Childish Gambino - Beyoncé

@HollandiaFCB
 
Laatst bewerkt:

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Als eerst gecondoleerd en sterkte voor Jos en zijn familie.

Net als bij de P werden er bij de A meteen 3 namen genoteerd, waarbij de keuzestress door nóg verder in te namen te duiken alleen maar toegenomen is. Deze keer is de keuze gevallen op het nu op een naam die we dit jaar zeker willen zien stralen op het podium. Net uit de luier, op 11-jarige leeftijd, schreef ze haar meest bekende track die uitkwam op haar eerste EP in 2015 (toen was ze 18). Een jaar later volgorde haar eerste album die in haar eigen Noorwegen op 1 in de hitlijst kwam. Weer 3 jaar later was ze samen met Idina Menzel te horen in Frozen 2. Vers van de pers, namelijk vandaag(!), is daar het derde album dat ze opgesloten in een kasteel binnen een maand geschreven heeft. Op dit album onder andere "Heathens" en "Giving In To The Love" die door de organisatie in de shortlist van de festileaks 10 zijn gestemd en ook single "A Dangerous Thing" is fantastisch. Op moment van schrijven ben ik iets over de helft van het album, maar wat een fantastisch huzarenstukje levert Aurora weer af! De Warriors & Weirdo’s (fans van Aurora, waar kennen wij dat van?) hebben wat langer moeten wachten door het tiktok-succes van Runaway (11 jaar he!), maar in dit geval is dat méér dan de moeite waard en is geduld toch écht een schone zaak.



@Brian
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.647
2.215
Als eerst gecondoleerd en sterkte voor Jos en zijn familie.

Net als bij de P werden er bij de A meteen 3 namen genoteerd, waarbij de keuzestress door nóg verder in te namen te duiken alleen maar toegenomen is. Deze keer is de keuze gevallen op het nu op een naam die we dit jaar zeker willen zien stralen op het podium. Net uit de luier, op 11-jarige leeftijd, schreef ze haar meest bekende track die uitkwam op haar eerste EP in 2015 (toen was ze 18). Een jaar later volgorde haar eerste album die in haar eigen Noorwegen op 1 in de hitlijst kwam. Weer 3 jaar later was ze samen met Idina Menzel te horen in Frozen 2. Vers van de pers, namelijk vandaag(!), is daar het derde album dat ze opgesloten in een kasteel binnen een maand geschreven heeft. Op dit album onder andere "Heathens" en "Giving In To The Love" die door de organisatie in de shortlist van de festileaks 10 zijn gestemd en ook single "A Dangerous Thing" is fantastisch. Op moment van schrijven ben ik iets over de helft van het album, maar wat een fantastisch huzarenstukje levert Aurora weer af! De Warriors & Weirdo’s (fans van Aurora, waar kennen wij dat van?) hebben wat langer moeten wachten door het tiktok-succes van Runaway (11 jaar he!), maar in dit geval is dat méér dan de moeite waard en is geduld toch écht een schone zaak.



@Brian
Op jouw festival stem ik al zeker niet.. :(;)
 
  • Haha
Waarderingen: Brian en Oasiss

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Op jouw festival stem ik al zeker niet.. :(;)
Tired Give Up GIF by Tennis TV


Het album kwam wel echt precies op tijd, van de eerste instantie 3 zat ik tussen 2 nog heel hard te twijfelen
 
  • Leuk
Waarderingen: warriorandweirdo

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Inkoppertje welke ik nu ga nemen natuurlijk. Een dame van helaas de 27 club. Ze zal de mainstage betreden op de vrijdag voordat Bill withers en James Brown dat doen. Deze drie achter elkaar is natuurlijk een geweldige combi.


Amy-whinehouse.png



Tot nu toe aangekondigd:
Vr - James Brown - Bill Withers - Amy Winehouse - Hüsker Dü - The Quireboys
Za - Thin Lizzy - Louis Armstrong - Kula Shaker - Ugly Kid Joe
Zo - Emerson, Lake and Palmer - The Pogues - 4 Non Blondes - Skik - The Cyrkle - White Lion

@koekdoos en @ThijsDB
 
Laatst bewerkt:

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Uiteraard utopisch te verwachten dat deze namen erin bleven, maar Amy en Aurora stonden ook hoog in mijn A lijstje
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

Gebruikers die dit onderwerp bekijken