Festileaks Festival Draft VI: ABC Edition

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.284
6.477
7 januari zijn we begonnen. Als allereerste naam werd Whitney Houston aangekondigd door @koekdoos en op 15 maart sloot @Oasiss af met Wies. Tweemaal het alfabet rond gegaan en iedereen had een affiche gevuld met intotaal 50 acts. En wat zijn daar prachtige affiches uitgerold. Van klasiekers naar de nieuwste acts, van metal tot rap, van pop naar klassiek. Alles kwam voorbij. Naast dat we weer een dikke 2 maanden lol hebben gehad aan dit spel, hebben we ook weer nieuwe muziek ontdekt en soms met verwondering staan te kijken naar de creativiteit van anderen. En af en toe gevloekt natuurlijk ;) (al was het bij andere drafts meer).

En dan nu na 2,5 maand zijn de kaarten verkocht en wordt het genieten geblazen op de weides van deze fantastische festivals. 22 mensen hebben allen 3 combitickets en 2 dagtickets gekocht. Elk combi ticket telt voor 3 punten en elke dagticket voor 1. Bij een gelijke stand kijk ik naar aantal verkochte tickets (dus 1 combi < 3 dagtickets) maar stiekem ben je dan ook gewoon gelijk geeindigt.

Voordat ik nu echt overga op de eerste uitslag nog eventjes dit. Ik wil iedereen die mee heeft gedaan bedanken voor de tomeloze inzet. 2,5 maand bijna elke dag op het forum actief zijn om te kijken of je weer aan de beurt bent is niet niks en als we dan kijken waar iedereen mee is gekomen, petje af. We maken de volgende draft ietsje korter ;). Veel mensen gaven aan dat ze moeite hadden met het selecteren naar welk festival ze wouden gaan. Ik had nu graag een stuk geschreven over iedereen is een winnaar, maar er is toch een lijstje uitgekomen.

15. Baspop - @koekdoos
Een metalfestival met ineens Whitney Houston en Bee Gees bovenaan de poster? Baspop goes Disco was dann ook het motto. Het zorgt voor een misschien aparte combi maar zeker eentje die werkt. En een festival waar je de ene dag Dragostea Din Tei staat mee te schreeuwen en de andere hits als It's Raining Men of Eat It. Wie wil dat nu niet. Maar helaas moet er iemand laatste worden en zo ook dot keer. Baspop verkocht 1 combiticket (maar dat betekent dat ik op je festival wel overal lekker vooraan sta ;) )
ABC koekdoos.png

14. PurpleWhiteFestival - @WesleyNoH
Een waar popfestival in de schaduw van de Westmalle Abdij, klinkt als een heel strak plan! Zo kun je hier genieten van heerlijke muziek en heerlijke biertjes. Bovenaan staan acts die ondanks dat ze gevestigd zijn lekker fris ogen op de hoogste positie. Ed Sheeran, Green Day en Arctic Monkeys mogen allen hun dag dragen en getuige de verkoopvan het dagticket van de zaterdag deed de dag van de punkers dat het beste. PurpleWhiteFestival verkocht 1 combiticket en 1 zaterdag ticket.

ABC Wesley.png

13. Classic Wings - @Brian
Hoe kan het leukste festival nu op het ongeluksgetal terecht komen ;)? De organisator gaat zelf met zijn paar gasten helemaal los op het Rutbeek en biedt de ticketkopers iig allemaal een rondje bier aan tijdens het festival, thanks guys! Classic Wings verkocht 2 combitickets en 1 vrijdag ticket.

Classic wings.png
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.284
6.477
12. Paddy Power Festival - @Paddy
Van de grootste namen ooit zoals The Stones, The Band, Queen en 2Pac naar relevante acts als Stromae en Maneskin. Scherp geboekt in het hardere rock segment en pareltjes als Ayreon boeken, maar ook buiten dit hokje worden acts als Tori amos en The Village People niet geschuwd. Voor de vrijdag met The Rolling Stones en de zondag met Queen werd een los kaartje bijgekocht. Voor Paddy Power Festival werden er 3 combitickets en 2 dagkaarten (Vr + Zo) verkocht.

ABC paddy.jpeg

11. All Best Concerts Fest - @HollandiaFCB
ABC fest met bijzondere namen bovenaan, zoals Kate Bush, Prince maar zeker ook de CCR/Bob Dylan combi. Maar de kwaliteit spat van het hele affiche af. Van oud (The Zombies) naar nieuw (Girl in Red). Van alternatief (Sigur Ros) naar hiphop (Osdorp Posse). Op dit festival is er voor iedereen wat. En dan getuige de kaart verkoop is de kwaliteit ook goed verspreid. 5 dagtickets, 2 voor de vrijdag (Kate Bush), 2 voor de zaterdag (CCR) en 1 voor de zondag (Prince). ABC Fest verkocht 2 combitickets en 5 dagtickets.

ABCFEST haollandia.jpg

10. This Must Be The Place - @Martijn
De naam veraadt het al. Hier moet je zijn voor de beste alternatieve muziek. De bovenkant is de natte droom voor elke BKS ganger of alternatieve Werchter ganger. The Smiths, Tool, Radiohead, Björk en Kendrick Lamar. Om je wegwijs te makenis er ook elke dag een organisator route om te lopen. Mocht Martijns smaak niet jouw smaak zijn? dan zijn er genoeg alternatieven te vinden. Dat het totaalplaatje klopt valt te zien aan de verkoop. Enkel hele weekendkaarten. This Must Be The Place verkocht 4combitickets.

ABCThis-must-be-the-place.png
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.554
7.215
@koekdoos verdient wel een poedelprijs hoor. Komt toch elke keer met hele verrassende namen om de hoek zetten. Openen met Whitney Houston bijvoorbeeld

'Weird Al' Yankovic was deze draft denk ik vanuit mijn kant de beste naam. Ik heb er even aan gedacht om iemand als Mozart te laten headlinen, maar uiteindelijk toch niet voor gekozen. Als in draft 4 een André Rieu me niet van de laatste plek kon houden, dan zal Mozart dat nu vast ook niet hebben gedaan :p
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.284
6.477
'Weird Al' Yankovic was deze draft denk ik vanuit mijn kant de beste naam. Ik heb er even aan gedacht om iemand als Mozart te laten headlinen, maar uiteindelijk toch niet voor gekozen. Als in draft 4 een André Rieu me niet van de laatste plek kon houden, dan zal Mozart dat nu vast ook niet hebben gedaan :p
En dit zijn juist de namen waarom ik toen een dagkaart en nu een weekendkaart bij jou had gekocht ;)
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.284
6.477
9. Live Forever Festival - @Oasiss & Once Upun a Time in The West - @Rikkie
We hebben op plek 9 een gelijkspel. 2 festivals met precies dezelfde verkoop. Eerst Live Forever.

Aretha Franklin, Beyonce en Daft Punk is een zeer straf rijtje headliners. Maar daaronder regent het ook pareltjes op dit festival. Natuurlijk ben ik hartstikke objectief maar Froukje springt er natuurlijk uit ;). 2/3 vrouw en meer dan 1/5 Nederlands. Het meest knappe aan die cijfers is dat het nergens geforceerd voelt en er voor kwaliteit is gekozen. De Beyoncé dag werd het meest gewaardeerd met 2 kaarten maar ook Daft Punk wist een dag kaart te slijten. Voor Live Forever Festivals zijn 3 weekendkaarten en 3 dagkaarten (2x Zo en 1x Vr) verkocht.

oasiss lff abc.jpg

2 podia met om en om een show en dan ok nog een intiem alternatief met een tent bieden in Landgraaf. Dan komen we bij het festival met de iconische titel Once Upon A Time In The West. Hadden we het al gehad over een rijtje headliners waar alternatievelingen hun vingers bij aflikken? Die gaan nu kluiven bij The National, Arcade Fire en The XX. Maar op dit festival wordt je ook compleet verast met ineens Zombie Nation of Scissor Sisters. Het kan allemaal hier. The XX wist 2 dagkaarten te verkopen en The National 1. Once Upan A Time In The West verkocht 3 weekendkaarten en 3 dagkaarten (2x Zo en 1x Za).

rikkie abc.png

8. Randy Rock - @randyrw
Tijd om af te zakken naar Antwerpen, Rivierenhof om precies te zijn. Een festival met een opvallende kaartverkoop, want er zijn maar 2 weekendkaarten verkocht. Ook het festival waarvan de meeste kaarten voor een specifieke dag zijn verkocht. Nirvana is daarmee misschien wel de populairste headliner van deze draft, al is het effect van de rest van de dag ook niet uit te vlakken natuurlijk. Het andere dag ticket was voor The Beatles dag. De middelste dag heeft Nina Simone als headliner. Hieronder worden deze sterke headliners gesteund door een al even sterke undercard. Wat te denken van de ons helaas onlangs ontvallen Mark Lanegan. Voor Randy Rock zijn 2 weekendkaarten en 6 dagkaarten (5x Vr en 1x Zo) verkocht.

ABC Randy.png

7. Green Haze Festival - @werchter12
Discosterren, filmmuziek, nieuwe sensaties, oude rockers en zelfs een show van het mystrieuze Sault. Wie van een eigenzinnig affiche houdt komt al snel uit bij Green Haze. Jimi Hendrix, Tyler, the Creator (gesteund door Otis Redding) en Billie Eilish vormen dan misschien wel de headliners, de podiumindeling zit anders in elkaar. Door de acts slim neer te zetten wordt een speciaal festival gecreëerd. Het enige wat er dan nog moet gebeuren zijn een heleboel goede acts en die zijn er met bijv. Darkside, Interpol, Jefferson Airplane en Mitski meer dan voldoende. Jimi Hendrix en Billie Eilish wten beide een dagbezoeker te trekken. Green Haze Festival verkocht 4 weekendtickets en 2 dagtickets (1x vr en 1x zo).

ABC Werchter.png
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Jammer voor Nina en Lauryn, maar ik had wel verwacht dat die dag minder ging scoren ?. Toch mooie 8ste plek!

proficiat voor al die topaffiches!
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en Brian

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.133
10.411
9. Live Forever Festival - @Oasiss & Once Upun a Time in The West - @Rikkie
We hebben op plek 9 een gelijkspel. 2 festivals met precies dezelfde verkoop. Eerst Live Forever.

Aretha Franklin, Beyonce en Daft Punk is een zeer straf rijtje headliners. Maar daaronder regent het ook pareltjes op dit festival. Natuurlijk ben ik hartstikke objectief maar Froukje springt er natuurlijk uit ;). 2/3 vrouw en meer dan 1/5 Nederlands. Het meest knappe aan die cijfers is dat het nergens geforceerd voelt en er voor kwaliteit is gekozen. De Beyoncé dag werd het meest gewaardeerd met 2 kaarten maar ook Daft Punk wist een dag kaart te slijten. Voor Live Forever Festivals zijn 3 weekendkaarten en 3 dagkaarten (2x Zo en 1x Vr) verkocht.

Bekijk bijlage 1364

2 podia met om en om een show en dan ok nog een intiem alternatief met een tent bieden in Landgraaf. Dan komen we bij het festival met de iconische titel Once Upon A Time In The West. Hadden we het al gehad over een rijtje headliners waar alternatievelingen hun vingers bij aflikken? Die gaan nu kluiven bij The National, Arcade Fire en The XX. Maar op dit festival wordt je ook compleet verast met ineens Zombie Nation of Scissor Sisters. Het kan allemaal hier. The XX wist 2 dagkaarten te verkopen en The National 1. Once Upan A Time In The West verkocht 3 weekendkaarten en 3 dagkaarten (2x Zo en 1x Za).

Bekijk bijlage 1365

8. Randy Rock - @randyrw
Tijd om af te zakken naar Antwerpen, Rivierenhof om precies te zijn. Een festival met een opvallende kaartverkoop, want er zijn maar 2 weekendkaarten verkocht. Ook het festival waarvan de meeste kaarten voor een specifieke dag zijn verkocht. Nirvana is daarmee misschien wel de populairste headliner van deze draft, al is het effect van de rest van de dag ook niet uit te vlakken natuurlijk. Het andere dag ticket was voor The Beatles dag. De middelste dag heeft Nina Simone als headliner. Hieronder worden deze sterke headliners gesteund door een al even sterke undercard. Wat te denken van de ons helaas onlangs ontvallen Mark Lanegan. Voor Randy Rock zijn 2 weekendkaarten en 6 dagkaarten (5x Vr en 1x Zo) verkocht.

Bekijk bijlage 1366

7. Green Haze Festival - @werchter12
Discosterren, filmmuziek, nieuwe sensaties, oude rockers en zelfs een show van het mystrieuze Sault. Wie van een eigenzinnig affiche houdt komt al snel uit bij Green Haze. Jimi Hendrix, Tyler, the Creator (gesteund door Otis Redding) en Billie Eilish vormen dan misschien wel de headliners, de podiumindeling zit anders in elkaar. Door de acts slim neer te zetten wordt een speciaal festival gecreëerd. Het enige wat er dan nog moet gebeuren zijn een heleboel goede acts en die zijn er met bijv. Darkside, Interpol, Jefferson Airplane en Mitski meer dan voldoende. Jimi Hendrix en Billie Eilish wten beide een dagbezoeker te trekken. Green Haze Festival verkocht 4 weekendtickets en 2 dagtickets (1x vr en 1x zo).

Bekijk bijlage 1367
Wederom een set topaffiches! Ik heb zonder denken een ticket voor de Nirvana dag aangeschaft. Heerlijke opvulling van die dag ook.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken