Festileaks Festival Draft VI: ABC Edition

• Onderwerp starter Onderwerp starter Brian
  • Startdatum Startdatum
8e47f0032923d3fc289a90d878b5b4a6.gif

In een alternatief universum was het nooit een probleem geweest dat ze zwanger werd, en brak de groep gewoon in de VS zoals dat quasi gepland stond om te gebeuren. Eind jaren 80 brak ze hier al potten en niet veel later zou dat ook elders gebeuren. Op haar canto heeft ze twee platen waarvan ik vind dat 'Oh No, Not Now' toch zeker het label belpopklassieker (yess, dan toch een tweede Belg op onze affiche!) mag krijgen. Ook mijn festival is met de band aan z'n laatste naam toe en wat voor eentje. Voortgekomen uit Chow Chow; Bea Van Der Maat en de haren; Won Ton Ton.

Voor de Nederlanders (want ik veronderstel dat iedereen wel bekend is met het icoon Bea en wat ze heeft gedaan in Vlaanderen, naast zingen uiteraard ook jarenlang presenteren), check deze bangers;

@Timmetje

• Geweldig
Waarderingen: mattman
Jipla. Meer info en visuals hou ik wel voor de presentatie. ;)

Rage Against The Machine
Beastie Boys • Diana Ross • The Chemical Brothers
The Cranberries • The Roots • Garbage • Lamb • Slowdive
Dr. Octagon • Voivod • Three Six Mafia • 7 Year Bitch

4hero • Ian Pooley • The Underthings • DJ Zinc

David Bowie
Kylie Minogue • Nine Inch Nails • Aaliyah
Tracy Chapman • Orbital • Mazzy Star • Kyuss • The Breeders
Queen Latifah • Sleater-Kinney • Grandaddy • Ellen Allien

Helmet • X • Indigo Girls • U-Roy • Nancy Noise

Pink Floyd
Massive Attack • Fugees • Pavement
The Flaming Lips • Joan Jett & the Blackhearts • Arno
Weezer • Jeff Mills • Eliott Smith • Zero 7

Vicki Edwards • Won Ton Ton • DJ Paulette • Huggy Bear​

Laatst bewerkt:
Nu een mooie lange periode met veel schitterende en spraakmakende aankondigingen, maakt JozzFest vandaag de laatste naam bekend! De oplettende meelezer wist al dat we nog een opener zochten voor de mainstage op de laatste dag. Voor afsluiter Led Zeppeling staan The Verve, Stevie Ray Vaughan en Heart al op het programma. Inmiddels weten we zeker dat de zon zal schijnen op deze dag en niets is beter dan wakker worden op de afsluitende festival dag met een zonnetje, de eerste pinten en goede bluesrock die je langzaam meeneemt in je muzikale bubbel. Daarom kan er geen artiest beter de mainstage openen dan deze blues veteraan! Walter Trout staat met zijn fantastische band op de laatste dag van JozzFest!

En we kunnen nu ook het gehele affiche delen! De uitgebreide tekst en podiumindeling volgt nog maar JozzFest biedt dit jaar het beste van 8 decennia gitaarmuziek.

1647247002819.png

@warriorandweirdo
@Paddy

Zoals beloofd de laatste 3 namen in een 'pakketje'.
Te beginnen met deze singer-songwriter vanuit het magische Bermuda. In de vorige eeuw brak Heather Nova door met het album Oyster en ze was regelmatig te zien op onder andere Lowlands (94, 95, 98, 00 en 05), Pinkpop (95, 99, 02) en Rock Werchter (99 en 03). In 2005 trad ze samen met Blof op tijdens De vrienden van Amstel LIVE met Beautiful Day/Mooie dag. Wat ons betreft maakt het het luisteren naar onze Zeeuwse vrienden toch dragelijk ;)
In 2019 kwam het laatste album van Heather uit genaamd Pearl. Tussendoor meerdere albums, akoestisch, opgewekt door zonne-energie en een dichtbundel. Van Oester naar Parel, het cirkeltje rond. Een prachtige stem om in te verdrinken.

Wederom een singer-songwriter, maar niet te vergelijken met bovenstaande. Sinds een aantal jaren is deze Amerikaanse gestaag aan haar carrière aan het werken. Een ep'tje op haar 14e, een zelf geschreven en geproduceerd album op haar 16e en op haar 18e begon ze in 'haar' Phoenix door te breken. Afgelopen jaar werd er met Lady Jesus haar eerste studio album uitgebracht. 3 dagen geleden kwam This Is My First Live Album op Spotify, waar ze 3.5 miljoen jaarlijkse luisteraars heeft en het onderstaande Drugs richting de 100 miljoen luisterbeurten kruipt. UPSAHL, vrij onbekend maar ik denk eerlijk gezegd dat velen hier haar (muziek) wel kunnen waarderen!

Tot slot een act die minder introductie nodig heeft en dat doen we dan ook. Deze legendarische, mogen wij dat zeggen ja dat mogen wij zeggen, hiphopformatie heeft een enorme invloed gehad op de wereldwijde hiphop sinds zijn debuutalbum Enter The Wu-Tang (36 Chambers) in 1993. Wu-Tang Clan dus!

Tijd voor de allerlaatste aankondiging van Cabin In The Woods. We zijn al enorm blij met de affiche die we hebben weten samen te stellen voor onze volgende editie, en de toevoeging van onze volgende band maakt het alleen maar mooier.

In 2015 besloten Blair Howerton en Kendall Powel een groepje op te richten in hun thuisstad Austin (Texas). 3 jaar later brachten ze hun eerste EP 'In Water' uit op indielabel 'Sports Day Records'. Op deze EP bracht Howerton een ode aan haar overleden broer. Met hun muziek, die doet denken aan The Cranberries en Mazzy Star, mochten ze later dat jaar ook openen voor artiesten als Snail Mail en Beach Fossils.

Momenteel is de band uitgegroeid tot een quintet, zijn ze getekend op 'Fat Possum Records', denk oa. Spiritualized, Courtney Marie Andrews en The Weather Station, en brachten ze eind vorig jaar nog nieuwe single, en voorloper van hun debuutalbum(?), 'Galveston' uit. Live shows hebben ze, wegens gekende redenen, nog niet teveel gespeeld. Dat maakt het echter des te fijner dat wij hen mogen aankondigen. Klaar voor hun eerste concert buiten de VS: Why Bonnie!

@Paddy
@Rikkie

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness
Al weer tijd voor de laatste naam! We moeten nog 1 gaatje vullen en kiezen dit keer voor een band, opgericht om te spelen op een bruiloft. Ze noemen zichzelf daarom ook heel toepassing: the wedding band.

Zo zijn er meer bandjes ontstaan, maar dit is toch een bijzondere band. Niet alleen door de keuze van hun covers, maar wie er op het podium staan. Het gaat namelijk om een zijproject van Kirk Hammett, gitarist van Metallica. De band bestaat verder uit bassist Robert Trujillo, zanger Whitfield Crane van Ugly Kid Joe, ex QOTSA/Danzig drummer Joey Castillo en gitarist Doc Coyle van Bad Wolves (ex God Forbid).

@Rikkie
@Oasiss

Bij deze de laatste twee aankondigingen (The upsetters hadden toch iets beters te doen). De eerste is Ulrika Spacek (wie kent ze niet). De tweede is iets bekender en heeft samen met onder andere zijn broer en schoonzus vele festivals afgesloten. Op zaterdag staat hij op de main stage 'als onderdeel van.. '. Op de zondag speelt hij in een iets kleinere setting: Will Butler

Voor de laatste keer @Oasiss

• Leuk
Waarderingen: Brian en theblackmadness
Op 7 januari werd de eerste naam van de draft gedropt, ook met de letter W. Ruim twee maanden later aan mij de eer de laatste te kiezen.
In iedere draft, ook deze, hebben we ondervonden dat het soms te laat is om een bepaalde band te boeken. Het is wel laat, maar gelukkig niet te laat om op de valreep nog een Nederlands talent aan de line up van het Live Forever Festival toe te voegen. Met de fantastische zangeres Jeanne Rouwendaal voorop sluiten wij af met:

WIES

Nice, de laatste naam van de allerlangste draft ooit! Mijn voorstel is om de komende dagen te gebruiken voor iedereen om de line-up te presenteren. Dat hoeft van mij niet op een afgesproken tijdstip, maar van nu tot en met donderdag. Vanaf vrijdag gaan dan de stembussen open. Ik doe een dagticket meer met het stemmen ivm de vele line-ups. Voor mijn eigen agenda is dat dan tot en met maandag. Dinsdag 22 maart komt de uitslag.

di 15 maart t/m do 17 maart: Line-up presentatie (wanneer het iemand schikt)
vr 18 maart t/m ma 21 maart: Stemmen (3 weekend tickets, 2 dagtickets) PB naar mij met naam van festivals en organisatoren.
di 22 maart: uitslag!

Mee eens?

Ja, imo super. Doen we dat presenteren in dit topic of komt er een nieuw topic voor de affiches?

Is het goed om te presenteren tot en met zaterdag en zondag te starten met stemmen?

Deze week is vrij druk voor mij met de gemeenteraadsverkiezingen, werk en mijn zoontje is net geopereerd.

Lijkt me prima om wat meer tijd te nemen. Het zou zonde zijn als niet iedereen na zo'n lange draft de kans heeft zijn concept volledig uitgewerkt te kunnen presenteren.

Is het goed om te presenteren tot en met zaterdag en zondag te starten met stemmen?

Deze week is vrij druk voor mij met de gemeenteraadsverkiezingen, werk en mijn zoontje is net geopereerd.
Geen enkel probleem. Tot en met zondag tijd om te presteren. Tot en met volgende week vrijdag tijd om te stemmen.

• Leuk
Waarderingen: randyrw en Timmetje
abcdraft.png

Ik zit zo ongelooflijk te hannesen met de clashfinder dat ik nogmaals jullie hulp in wil schakelen voordat ik met mijn zeer beperkte skills een poster in elkaar ga zetten.
Misschien ben ik te kieskeurig, maar wil het graag wel een beetje goed/realistisch doen natuurlijk.

Users who are viewing this thread