Festileaks Festival Draft VI: ABC Edition

• Onderwerp starter Onderwerp starter Brian
  • Startdatum Startdatum
Nog nooit van de man gehoord. De nummer 2 in de lijst ook niet trouwens
Van Roozendaal is imo één van de beste kleinkunstenaars die ons land ooit gekend heeft. Prachtige liedjes, fenomenale teksten.

Misschien ken je deze wel (of heb je hem ooit op de radio gehoord.) Staat in de Top 2000:

• Geweldig
Waarderingen: Brian en Oasiss
We gaan snel vandaag! Na Iron Butterfly als mainstage opener trekken we deze lijn door naar een andere rockband uit vervolgen tijden. Een groep met veel invloeden maar vooral bekend geworden door het gebruik van de dwarsfluit. We starten dag 2 met de blues/prog/classic rock van Jehtro Tull met een mooie set van een uur!

@warriorandweirdo
@Paddy

Op de eerste editie stond hij nog met zijn band, tevens de favoriete band van de organisator, om voor een van de absolute hoogtepunten uit de geschiedenis van ons festival te zorgen. Dit jaar komt hij solo om zijn nieuwe album 'Obsidian' voor te stellen aan ons publiek. Wat zijn we blij dat we deze fantastische kerel mogen presenteren als headliner van ons 2de podium op vrijdag 1 juli: Jónsi!

@Paddy
@Rikkie

VRIJDAG 1 JULI

Joni Mitchell - Enya
Jónsi - Roberta Flack
Hildur Gudnadóttir - X
Neutral Milk Hotel - LUMP - Yo La Tengo - Broken Social Scene - Daniel Johnston - X
Gabriels - Genesis Owusu - Keeley Forsyth - Routine - Ulver

ZATERDAG 2 JULI

Taylor Swift
London Grammar - X
Danny Elfman - Ellie Goulding - Volcano Choir
Carly Rae Jepsen - Boygenius - Pinegrove - Zooey Deschanel - X
Noah Gundersen - Ider - Olivia Vedder - Vancouver Sleep Clinic - The 2 Bears - X

ZONDAG 3 JULI

ABBA
Sufjan Stevens - Igor Stravinsky
Odd Future - Thelonious Monk
Max Richter - Future Islands - Perfume Genius - Alvvays - Mount Eerie - The Clementines
For Those I Love - The Weather Station - Yumi Zouma - Zebra Katz - 5K HD

Van Roozendaal is imo één van de beste kleinkunstenaars die ons land ooit gekend heeft. Prachtige liedjes, fenomenale teksten.

Misschien ken je deze wel (of heb je hem ooit op de radio gehoord.) Staat in de Top 2000:

Neen, zegt me ook niets. In België toch wat minder bekend denk ik? Anders ligt het aan mij.

Met eerder Maarten van Roozendaal in de draft wil het Live Forever Festival ook een duit in die zak doen.

Een ware kunstenaar, die recentelijk helaas in het nieuws is geweest omdat hij terminaal ziek is. Een ode aan deze geweldenaar nu hij nog onder ons mag zijn en opdat hij nooit vergeten zal worden.

"Mijn ambities waren nooit roem en succes, maar gewoon om mooie dingen te maken. Daar ben ik ook het meest trots op, dat ik 45 jaar mijn broek heb kunnen ophouden en waanzinnig veel heb geproduceerd en gemaakt met liefde"

Treffender dan hijzelf had ik het natuurlijk niet kunnen aangeven.

Verwacht een dwarsdoorsnede uit zijn oeuvre. Hieronder iets uit de begindagen van:

JAN ROT

@HollandiaFCB

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: Paddy en Timmetje
Ik ben bijzonder blij dat ik tot nu toe alle artiesten met mijn favoriete albums van het jaar 2018 (Beach House), 2019 (FKA Twigs) en 2021 (Magdalena Bay) heb kunnen boeken. Dat rijtje moeten we natuurlijk vervolledigen met mijn absolute highlight van 2020, een album met bijna ongeziene consistentie op vlak van sound en kwaliteit, een moderne disco klassieker: What's Your Pleasure.

Jessie Ware

@werchter12 > @WesleyNoH

Users who are viewing this thread