Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
We gaan snel vandaag! Na Iron Butterfly als mainstage opener trekken we deze lijn door naar een andere rockband uit vervolgen tijden. Een groep met veel invloeden maar vooral bekend geworden door het gebruik van de dwarsfluit. We starten dag 2 met de blues/prog/classic rock van Jehtro Tull met een mooie set van een uur!
Op de eerste editie stond hij nog met zijn band, tevens de favoriete band van de organisator, om voor een van de absolute hoogtepunten uit de geschiedenis van ons festival te zorgen. Dit jaar komt hij solo om zijn nieuwe album 'Obsidian' voor te stellen aan ons publiek. Wat zijn we blij dat we deze fantastische kerel mogen presenteren als headliner van ons 2de podium op vrijdag 1 juli: Jónsi!
Joni Mitchell - Enya Jónsi - Roberta Flack Hildur Gudnadóttir - X Neutral Milk Hotel - LUMP - Yo La Tengo - Broken Social Scene - Daniel Johnston - X Gabriels - Genesis Owusu - Keeley Forsyth - Routine - Ulver
ZATERDAG 2 JULI
Taylor Swift London Grammar - X Danny Elfman - Ellie Goulding - Volcano Choir Carly Rae Jepsen - Boygenius - Pinegrove - Zooey Deschanel - X Noah Gundersen - Ider - Olivia Vedder - Vancouver Sleep Clinic - The 2 Bears - X
ZONDAG 3 JULI
ABBA Sufjan Stevens - Igor Stravinsky Odd Future - Thelonious Monk Max Richter - Future Islands - Perfume Genius - Alvvays - Mount Eerie - The Clementines For Those I Love - The Weather Station - Yumi Zouma - Zebra Katz - 5K HD
De organisatie van Once upon a time in the West heeft een kruisje geslagen om de volgende act te kunnen boeken.
Twee van de drie afsluiters (LCD Soundsystem en Pendulum) waren al bekend. Vandaag komt nummer drie erbij. Niemand minder dan Justice zal een dag afsluiten!
Met eerder Maarten van Roozendaal in de draft wil het Live Forever Festival ook een duit in die zak doen.
Een ware kunstenaar, die recentelijk helaas in het nieuws is geweest omdat hij terminaal ziek is. Een ode aan deze geweldenaar nu hij nog onder ons mag zijn en opdat hij nooit vergeten zal worden.
"Mijn ambities waren nooit roem en succes, maar gewoon om mooie dingen te maken. Daar ben ik ook het meest trots op, dat ik 45 jaar mijn broek heb kunnen ophouden en waanzinnig veel heb geproduceerd en gemaakt met liefde"
Treffender dan hijzelf had ik het natuurlijk niet kunnen aangeven.
Verwacht een dwarsdoorsnede uit zijn oeuvre. Hieronder iets uit de begindagen van:
We sluiten op het derde podium ook het festival af met een band waarvan je weet dat ze al helpen met het afbreken van het podium zelf. Niet meer actief, maar op Classic Wings des te meer!
Ik ben bijzonder blij dat ik tot nu toe alle artiesten met mijn favoriete albums van het jaar 2018 (Beach House), 2019 (FKA Twigs) en 2021 (Magdalena Bay) heb kunnen boeken. Dat rijtje moeten we natuurlijk vervolledigen met mijn absolute highlight van 2020, een album met bijna ongeziene consistentie op vlak van sound en kwaliteit, een moderne disco klassieker: What's Your Pleasure.