Festileaks Festival Draft VI: ABC Edition

• Onderwerp starter Onderwerp starter Brian
  • Startdatum Startdatum
Op ons festival slaan wij de jaren '70, '80 en '90 met plezier over en gaan we meten voor de jaren '60. Met Jimi Hendrix, Otis Redding en T. Rex hebben we uit die periode al een verzameling van de beste acts. Daar voegen we nu eentje aan toe. Bij de jeugd is de remix van deze band's grootste hit van Paul Kalkbrenner ondertussen veel gekender, maar wij apprecieren het origineel toch veel meer:

Jefferson Airplane

@WesleyNoH
@randyrw

Daar is tie dan eindelijk. De aankondiging van een Amerikaanse alleskunner die onder andere produceert, acteert en muziek maakt. En wat voor muziek. En dan ook nog met The White Stripes, The Raconteurs en als Jack White, want ook het laatste is niet zijn eigen naam. Dat is namelijk John Anthony Gillis. Het verhaal over Meg White is wel bekend.
De gitaar is onlosmakelijk verbonden met Jack White, bij nieuw werk van groot op Taking Me Back tot klein op Love Is Selfish. Zijn indrukwekkende discografie wordt dit jaar nog flink uitgebreid doordat er met Fear Of The Dawn en Entering Heaven Alive in april en juli maar liefst 2 albums aan zitten te komen. Verheug je op nieuwe nummers in combinatie met kneiters als Blue Orchid, Steady As She Goes, Lazaretto, Icky Thump, Seven Nation Army, My Doorbell, Love Interruption en gaaaa zooo maarr dooorr!

Tot slot heeft hij de goedkeuring van Royal Badness himself:
“People don’t understand real musicians anymore. Jack White is great, he’s the real thing."

We couldn't agree more.

jeff-mills-every-dog-has-its-day-volume-8-vinyl.jpg

Doe mij maar techno-legende: Jeff Mills.

@Timmetje

Tijd voor een ware progrocklegende want Robert Fripp en co zakken af naar de weide van Cabin In The Woods om ons tweede podium te subben op vrijdag 1 juli: King Crimson!

@Paddy
@Rikkie

VRIJDAG 1 JULI

Joni Mitchell - Enya
Jónsi - Roberta Flack
Hildur Gudnadóttir - King Crimson
Neutral Milk Hotel - LUMP - Yo La Tengo - Broken Social Scene - Daniel Johnston
Gabriels - Genesis Owusu - Keeley Forsyth - Routine - Ulver

ZATERDAG 2 JULI

Taylor Swift
London Grammar - X
Danny Elfman - Ellie Goulding - Volcano Choir
Carly Rae Jepsen - Boygenius - Pinegrove - Zooey Deschanel - X
Noah Gundersen - Ider - Olivia Vedder - Vancouver Sleep Clinic - The 2 Bears - X - X

ZONDAG 3 JULI

ABBA
Sufjan Stevens - Igor Stravinsky
Odd Future - Thelonious Monk
Max Richter - Future Islands - Perfume Genius - Alvvays - Mount Eerie - The Clementines
For Those I Love - The Weather Station - Yumi Zouma - Zebra Katz - 5K HD

Laatst bewerkt:
We hadden al Beyoncé eb zusje Solange die ook wel eens heeft ingevallen bij Destiny's Child. Met deze dame erbij die ook solo een scala aan hits ten gehore zal brengen, mag duidelijk zijn wat er tijdens de toch al spectaculaire eindshow van Beyoncé ook nog gaat gebeuren.

KELLY ROWLAND

@HollandiaFCB

Je kunt haar kennen als zangeres van B52's. Je kunt haar kennen van het duet met Iggy Pop, Candy. Je kunt haar ook kennen door de samenwerkingen met R.E.M. op oa Shiny Happy People. Kortom genoeg te beleven. De laatste mainstage naam die ik ga aankondigen is:

Kate pierson.png

@koekdoos en @ThijsDB (en Hollandia ergens tussendoor)

Geobsedeerd geraken met Bonito Generation een tweetal jaar geleden was voor mij het begin van een gigantische verandering in mijn muzieksmaak. Zoveel kinderlijk plezier, maar tegelijk ook duidelijk dat de bandleden hun muziekgeschiedenis hebben gestudeerd. Maak jullie klaar voor een hoop electropop oorwormen!

Kero Kero Bonito

@werchter12 > @WesleyNoH

Users who are viewing this thread