Festileaks Festival Draft VI: ABC Edition

• Onderwerp starter Onderwerp starter Brian
  • Startdatum Startdatum
Onze volgende naam zou Nederland eigenlijk opnieuw de winst bij het Eurovisie Songfestival moeten gaan bezorgen.
Zonder lelijk te spreken over wat doorgaans deelneemt (en wint) bij het Songfestival, is het vrijwel onmogelijk dat er een talentvoller muzikant deelneemt dat zij (excuus voor de doorsijpelende mening over het songfestival..). Na Froukje en Meau, het derde grandioze vrouwelijk talent van Neerlandse bodem:

S10

@HollandiaFCB

Wij presenteren hierbij een Amerikaans superduo. In 2017 stond de één nog bij de ander in het voorprogramma tijdens de Europese tour. Daarna volgden een aantal samenwerkingen, met onder andere Nile Rodgers. In 2021 werd er daadwerkelijk een band gevormd en verscheen het debuutalbum. Het gaat hartstikke heet worden in de grote overdekte stage als Silk Sonic deze gaat afsluiten!

@Brian

Wij presenteren hierbij een Amerikaans superduo. In 2017 stond de één nog bij de ander in het voorprogramma tijdens de Europese tour. Daarna volgden een aantal samenwerkingen, met onder andere Nile Rodgers. In 2021 werd er daadwerkelijk een band gevormd en verscheen het debuutalbum. Het gaat hartstikke heet worden in de grote overdekte stage als Silk Sonic deze gaat afsluiten!

@Brian
Had ik helaas geen plek meer voor, maar heerlijke naam!!

• Leuk
Waarderingen: EdsjeFCB
Bij de aankondiging van Zola Taylor zei ik dat ze waarschijnlijk de enige overleden artiest op onze line-up wordt. Uiteindelijk is dat, helaas, niet het geval. Met veel trots kondig ik de absolute grondlegger van een van de meest vernieuwende genres van het moment aan. Helaas vorig jaar op veel te jonge leeftijd heengegaan.

SOPHIE

Video volgt later.

@werchter12 > @WesleyNoH

Vond het lastig kiezen. Ze staat nu als voorlaatste in mijn grootste tent. Als dat te laag is, verander ik wel.

marquee: stevie Nicks - Sade - death cab for cutie
Zou 'r je Marquee laten afsluiten imo. Heb in de eerste ronde met 'S' ook nog aan 'r gedacht, maar dacht dat ze niet genoeg geliefd zou zijn op 't forum. Heerlijk rijtje ook wel die Marquee van je.

• Leuk
Waarderingen: randyrw
Sleater-Kinney-1999.jpg

Op internationale vrouwendag ga ik voor de vaandeldragers van riot-grrl en sowieso één van de meest belangrijke female-fronted bands in de 90s: Sleater-Kinney.

De zaterdag is bij deze nu helemaal rond, nog even en we kunnen ook de poster en het uurschema bekend maken!

@Timmetje

Rage Against The Machine
Beastie Boys • Diana Ross • The Chemical Brothers
The Cranberries • The Roots • Garbage • Lamb • Slowdive
Dr. Octagon • Voivod • ARTIST TBA

7 Year Bitch • 4hero • Indigo Girls • Ian Pooley • DJ Zinc

David Bowie
Kylie Minogue • Nine Inch Nails • Aaliyah
Tracy Chapman • Orbital • Mazzy Star • Kyuss • The Breeders
Queen Latifah • Sleater-Kinney • Grandaddy • Ellen Allien

Three Six Mafia • Helmet • X • U-Roy • Nancy Noise

Pink Floyd