Festileaks Festival Draft VI: ABC Edition

• Onderwerp starter Onderwerp starter Brian
  • Startdatum Startdatum
Tijd voor een legendarische gitarist op JozzFest om de mainstage van de laatste dag (bijna) compleet te maken. Wat past bij afsluiter Led Zeppelin? Natuurlijk één van de beste blues gitaristen en zangers die de wereld gekend heeft. Helaas in 1990 veel te vroeg overleden. We gaan heerlijk genieten in het zonnetje met een biertje van de bluesrock van Stevie Ray Vaughan!!

@warriorandweirdo

We hadden al de eer om Cornell langs te laten komen met Audioslave, maar als tegen alle verwachtingen in de band waardoor hij bekend is geworden nog beschikbaar is, gaan we er voor.
Hits als black hole sun, spoonman, outshined en daarnaast misschien wel een van de beste zangers ooit. Seattle danken we alvast om ons deze toppers te geven. Soundgarden zal onze main betreden op zondag voor Dire Straits en The Clash en na Dropkick Murphys en Rival Sons.
Nog steeds @warriorandweirdo

We hadden al de eer om Cornell langs te laten komen met Audioslave, maar als tegen alle verwachtingen in de band waardoor hij bekend is geworden nog beschikbaar is, gaan we er voor.
Hits als black hole sun, spoonman, outshined en daarnaast misschien wel een van de beste zangers ooit. Seattle danken we alvast om ons deze toppers te geven. Soundgarden zal onze main betreden op zondag voor Dire Straits en The Clash en na Dropkick Murphys en Rival Sons.
Nog steeds @warriorandweirdo
De beste man krijgt het druk deze zomer aangezien hij met Temple of the Dog ook komt knallen op JozzFest!

• Leuk
Waarderingen: theblackmadness
Tijd om de laatste sub aan te kondigen voor Cabin In The Woods 2022. Deze Australische staat bekend om haar kenmerkende pruik, haar uitstekende songwriting (voor artiesten als Beyoncé, Britney Spears, Carly Rae Jepsen, Kylie Minogue, en talloze anderen) , haar hits als 'Breathe Me', 'Unstoppable', 'Cheap Thrills', 'Elastic Heart', 'Alive' en 'Chandelier', en omwille van haar fantastische liveshows, die steevast bovenaan de eindejaarlijstjes eindigen. We zijn dan ook erg blij om haar te mogen verwelkomen voor een exclusief concert op zaterdag 2 juli: Sia!

@Rikkie (met de nieuwe letter)
@Oasiss

VRIJDAG 1 JULI

Joni Mitchell - Enya
Jónsi - Roberta Flack
Hildur Gudnadóttir - King Crimson
Neutral Milk Hotel - LUMP - Yo La Tengo - Broken Social Scene - Daniel Johnston
Gabriels - Genesis Owusu - Keeley Forsyth - Routine - Ulver

ZATERDAG 2 JULI

Taylor Swift
Sia - London Grammar
Danny Elfman - Ellie Goulding - Volcano Choir
Carly Rae Jepsen - Boygenius - Pinegrove - Zooey Deschanel - X
Noah Gundersen - Ider - Olivia Vedder - Vancouver Sleep Clinic - The 2 Bears - X

ZONDAG 3 JULI

ABBA
Sufjan Stevens - Igor Stravinsky
Max Richter - Odd Future - Thelonious Monk
Future Islands - Perfume Genius - Alvvays - Mount Eerie - The Clementines
For Those I Love - The Weather Station - Yumi Zouma - Zebra Katz - 5K HD - X

Laatst bewerkt:
We naderen na twee maanden dan echt het eind zie ik! Nog maar een paar letters te gaan.

Tijd voor een van de laatste aankondigen voor Once upon a time in the West. De volgende act heeft 5 studioalbums uitgebracht met elk een andere sound. Album nummer 6 zal ook weer een geheel andere weg inslaan. The Horrors!

@Oasiss en @HollandiaFCB

• Leuk
Waarderingen: theblackmadness
We naderen na twee maanden dan echt het eind zie ik! Nog maar een paar letters te gaan.
Gek hè hoe lang deze draft al mee gaat nu. Weet nu niet wat anderen ervan vinden, maar een volgende keer als het nog eens georganiseerd wordt volstaan 25/30 rondes wel. Wat overigens geen kritiek is op deze draft of het format, gewoon.. beetje lang.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Ik vond het voor deze versie wel leuk dat we precies 50 rondes hadden vanwege de letters. Bij een volgende draft mag hij inderdaad wel weer wat korter. :)

Tweede ronde is de spanning inderdaad wel wat weg. Denk dat dat ook komt door de gigantische hoeveelheid mogelijkheden, ik heb na de eerste helft eigenlijk amper nog moeten vloeken door concurrenten die mijn keuzes wegkapen, wat toch een van de leukste aspecten is van een draft.

Maar goed, na de draft nog genoeg tijd om te bespreken hoe we het in de toekomst aanpakken. Nu is het eerst nog een paar rondes bittere strijd!

We gaan terug naar de midden jaren 60, waar een jongen veelbelovende band ons opvalt. Begonnen als The Entertainers maar snel verder onder de naam van de stad waar ze zijn ontstaan. Vooral de zanger valt op, Barry Hay. Dit kan er eentje voor de toekomst worden. Zaterdag, in het bos staan:

Haigs.png

Daarnaast hebben we onze vrijdag line-up ook compleet gemaakt met de aankondiging van een andere Nederlandse muzieklegende.

Scene.png

James Brown
Frank Zappa - Bill Withers
Amy Winehouse - Peter Green - Acda en de Munnik
Kate Pierson - Enigma - Ian Dury & the Blockheads - The Scene
Flash and the Pan - The Mars Volta - Hüsker Dü - The Quireboys - Grover Washington Jr. - Zhaoze

@koekdoos en @ThijsDB

Eens over dat het nu lang aanvoelt. Hoort ook bij dit concept en met veel mensen natuurlijk, dus ik vind het nu niet erg. Volgende draft weer een stuk minder rondes lijkt me niet meer dan logisch.

Eens over dat het nu lang aanvoelt. Hoort ook bij dit concept en met veel mensen natuurlijk, dus ik vind het nu niet erg. Volgende draft weer een stuk minder rondes lijkt me niet meer dan logisch.

Moet wel zeggen dat het ondanks het grote aantal deelnemers wel heel soepel verloopt met zeker in het begin een echt hoge snelheid!

Moet nu zelf alleen wel even nog een goede naam met de H bedenken

Users who are viewing this thread