Festileaks Festival Draft VI: ABC Edition

• Onderwerp starter Onderwerp starter Brian
  • Startdatum Startdatum
Het is weer tijd voor een speciale naam. Deze Japanse zorgt voor een eclectische en aanstekelijke mix van rap, rock, screamo met een stevig J-popsausje erover heen. In 2018 kwam ze met haar debuut meteen bovenaan velen hun lijstjes van artiesten om in de gaten te houden.

Haru Nemuri

Met gepaste trots kan ik meedelen dat meer dan 20% van mijn line-up uit niet-Westerse, vooral Aziatische muziek zal bestaan (er komt er waarschijnlijk nog eentje bij). Hopelijk kan dit inspireren! Meer info volgt uiteraard bij de volledige festivalaankondiging binnenkort.

@werchter12 > @WesleyNoH

Laatst bewerkt:
Tweede ronde is de spanning inderdaad wel wat weg. Denk dat dat ook komt door de gigantische hoeveelheid mogelijkheden, ik heb na de eerste helft eigenlijk amper nog moeten vloeken door concurrenten die mijn keuzes wegkapen, wat toch een van de leukste aspecten is van een draft.

Maar goed, na de draft nog genoeg tijd om te bespreken hoe we het in de toekomst aanpakken. Nu is het eerst nog een paar rondes bittere strijd!
Voor het najaar heb ik het idee voor een volgende draft, waar de concurrentie zwaarder zal zijn denk ik.

• Leuk
Waarderingen: Thisso en randyrw
Zondag is er 1 artiest minder beschikbaar dus lossen we het op met een speciaal slot. Kom 2u genieten van the lion king, van inception, van pirates of the caribbean, van gladiator en van the dark night. We hebben het niet over de films, maar wel over de muziek van de films. Ze hebben dezelfde man achter de muziek gemeen namelijk Hans Zimmer.

@Yannick @Timmetje

Zondag is er 1 artiest minder beschikbaar dus lossen we het op met een speciaal slot. Kom 2u genieten van the lion king, van inception, van pirates of the caribbean, van gladiator en van the dark night. We hebben het niet over de films, maar wel over de muziek van de films. Ze hebben dezelfde man achter de muziek gemeen namelijk Hans Zimmer.

@Yannick @Timmetje
+ Crimson Tide, no time to die, Blade Runner, Dunkirk, Da Vinci Code, Interstellar, Man of Steel, Sherlock Holmes, Pearl Harbor, Last Samurai, Black Hawk Down.

Over twee en een halve staat hij tweemaal in de Ziggo!

Voor het najaar heb ik het idee voor een volgende draft, waar de concurrentie zwaarder zal zijn denk ik.
Nice! Ben benieuwd. Ik vind het zelf niet perse te lang deze keer maar door het enorme aanbod mis je het elkaar vliege afvangen, in spanning elke nieuwe aankondiging afwachten. Je kan nu eigenlijk vrije zorgeloos je lijstje bekendmaken

PWFestivalfenderhozier.png

Weer twee nieuwe namen kwamen voorbij voor het PurpleWhiteFestival. Zo krijgen we er op zondag Sam Fender bij waardoor we nog één enkele naam missen op deze dag. Sam Fender speelt op LoW Stage in de avond van 19u15 tot 20u15. Daarmee komt hij achter The Used en mag hij het podium verder opwarmen voor Emmy Meli. Daarmee staat Fender recht tegenover Franz Ferdinand. Op vrijdag is de affiche compleet met Hozier die daardoor voor Foals speelt en na The Vamps op Low Stage. Op deze kortere openingsdag zien we verder namen als Arctic Monkeys, Tame Impala, The Lumineers, Lewis Capaldi en John Legend.

VR: The Vamps - Inhaler - John Legend - Hozier - Kasabian - Lewis Capaldi - The Lumineers - Chase & Status - Foals - Tame Impala - Arctic Monkeys
ZA: Tessa Dixson - Portland - The Radar Station - XYLØ - Sylvie Kreusch - Our Last Night - Dotan - Air Traffic - The Hives - Zwangere Guy - Jungle - Olivia Rodrigo - Years&Years - Das Pop - PJ Harvey - Norah Jones - Bon Iver - The War on Drugs - Green Day
ZO: Naaz - Meskerem Mees - RHEA - IBE - Merol - The Used - The Van Jets - Charlotte Gainsbourg - Band of Horses - Sam Fender - Emmy Meli - Goose - The 1975 - Franz Ferdinand - The Killers - Ed Sheeran

De hele line-up: https://clashfinder.com/s/purplewhitefestival

Het is nog aan @Yannick

• Leuk
Waarderingen: theblackmadness
Momenteel ook wat lastig, maar toch even snel de volgende naam afkondigen:

Pack it up, pack it in
Let me begin

Deze Iers Amerikaanse hiphopgroep scoorde in de jaren negentig een knetterharde wereldhit met Jump Around:

? house of pain ? op het ?Paddy Powerfestival?!

@Rikkie
@Oasiss

• Leuk
Waarderingen: theblackmadness
House of Pain staat op de 2e dag, waarvoor het programma nu in principe compleet is:

Hertog Jan - Mainstage
The Weeknd
2Pac
Run-d.m.c
Cypress Hill
Living colour
Urban dance Squad

Schrobbeler stage (tent)
Epica
Ayreon
Myles Kennedy & company
Glen Hansard