De albums van 2017

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Veel albums uit vandaag!
Deadmau5 - Things I Used To Do
Future - HNDRXX
Stormzy - Gangs & Prayer
Thudercat - Drunk
Xia Xiu - Forget
King Gizzard - Flying Microtonal Banana
Nav - s/t
All Them Witches - Sleeping Through War
Sleaford Mods - English Tapes
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
Dreamcar, grof gezegd No Doubt met de frontman van AFI. klinkt heerlijk 80s. Album komt uit in mei.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=swS9tScMQyE[/video]
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
Ben ik nou de enige die dit jaar echt vindt tegen vallen qua nieuwe muziek. Echt weinig heel goeds gehoord.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Tot nu toe een tiental echt goeie albums terug gevonden ja. Vorig jaar was ook verwennerij hé daarbij komen er nog een hele reeks nieuwe albums aan van Alt-J, Arcade Fire, Queens of the Stoneage, Gorillaz etc etc Komt dus wel goed :p

 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Snel uit het hoofd want ben niet thuis;
Bonobo, Cloud Nothings, Elbow, Spinvis, Ryan Adams, Sampha.
Jacle Bow, Japandroids, The xx, Joey Percuro (ofzoiets?), FKJ, Khalid, Frank Carter en SOHN hadden ook leuke albums maar staan niet in dat bovenste lijstje haha ?
Maar ben niet thuis daar staan ze in een lijst die wat vollediger is dan dit.

Nadat ik bv King Gizzards album van vorig jaar maar niet klaarkreeg, vind ik dit iets beter/leuker. Ligt wel wat meer bij kleinere en relatief onbekende namen voorlopig. Maar ik kijk al heel hard uit naar bv het album van Lorde of Jamiroquai die echt leuke singles hebben gedropt.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Bonobo, Cloud Nothings, Elbow, Spinvis, Ryan Adams, Sampha.
Jacle Bow, Japandroids, The xx, Joey Percuro (ofzoiets?), FKJ, Khalid, Frank Carter en SOHN hadden ook leuke albums maar staan niet in dat bovenste lijstje haha

Die ga ik eventjes naar mijn mening indelen

Sampha, Cloud Nothings
Ryan Adams, Elbow, The XX, Japandroids, Charli XCX, Frank Carter

Ben erg benieuwd naar die van Spoon en Lorde! Ook die nieuwe van Real Estate lijkt me wel wat.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Die Green Light is echt zo'n knal single!

Het ding dat ze zowat in elk nummer het woord babygirl gebruikte maakte een afstotelijke indruk op me tegen het einde van haar mixtape/album. (over Charli XCX dus) Beetje zoals Rick Ross waar je constant aan word herinnerd dat het wel degelijk 'laidback music' is.. Overigens een zeer fijn album, had eigenlijk gedacht dat er een pak trap-invloeden gingen inzitten (a la Purple Lamborgini van vorig jaar) maar dat bleef dus uit, wat ik kan appreciëren..
Zara Larsson, ook redelijk album gemaakt. Jammer dat ze er 4 tracks insteekt die al zo zijn grijs gedraaid op de radio..
Van eigen kweek hebben Coely en Roméo Elvis albums gedropt, aanraders! Vooral van Coely verschoten dat ze zoveel power heeft in haar stem. Roméo Elvis z'n Morale 2 vind ik een beetje minder als de eerste maar misschien moet ie nog aan me groeien idk.
Milky Chance is zowat rock die direct in de vergetelheid kan, het komt nergens op punt, slaat niet aan. Idk waarom ik mezelf daarom een uur heb aan verspilt terwijl ik de nieuwe van Real Estate kon checken (oja Werchter! smh)
Ten slotte nog Spoon geluisterd, goed album! Maar heeft nog luisterbeurten nodig :p (idem voor Depeche Mode, sterk begin daarna was m'n aandacht half weg en dat lag mezelf niet aan de muziek haha)

Cloud Nothings - Bonobo - Ryan Adams - Elbow - Sampha - Spinvis
Jacle Bow - Japandroids - FKJ - King Gizzard - The xx - Frank Carter - SOHN - Coely - Joey Pecoraro
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.560
563
Voorlopig blijven de volgende albums nog hangen dit jaar:
Ryan Adams - Prisoner
Mercy John - This Ain't New York
Grandaddy - Last Place
Cloud Nothings - Life Without Sound
Frank Carter & The Rattlesnakes - Modern Ruin

Spoon - Hot Thoughts, moet ik nog even goed luisteren.

Verder heel benieuwd naar
Jason Isbell - The Nashville Sound
Fleet Foxes - Crack-up
Future Islands - The Far Field
John Moreland - Big Bad Luv
Arcade Fire - ...
QOTSA - ...
Buffalo Tom - ...
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Nieuwe album van Mount Eerie is wel heel bijzonder. Kan hem nog niet helemaal plaatsen, maar het is wel echt zeer goed.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
951
282
Weet dat veel mensen hier totaal niet voor zullen zijn, maar wauw, die nieuwe plaat van While She Sleeps is echt wel een knaller!
Gaat voor die mannen dé doorbraak geven! AOTY kans voor mij :D
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Nieuwe album van Mount Eerie is wel heel bijzonder. Kan hem nog niet helemaal plaatsen, maar het is wel echt zeer goed.
Hierdoor eens gaan luisteren (ik had nog niet eerder van Mount Eerie gehoord), maar ik ben het helemaal eens met je beschrijving. Bijzondere plaat!
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
Weet dat veel mensen hier totaal niet voor zullen zijn, maar wauw, die nieuwe plaat van While She Sleeps is echt wel een knaller!
Gaat voor die mannen dé doorbraak geven! AOTY kans voor mij

Dat is inderdaad een knaller van een plaat. voor AOTY moet je in ieder geval dit niveau het hele album vasthouden, tenminste neem aan dat je die nog niet het hele album hebt geluisterd ;)
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
563
162
Weet dat veel mensen hier totaal niet voor zullen zijn, maar wauw, die nieuwe plaat van While She Sleeps is echt wel een knaller!
Gaat voor die mannen dé doorbraak geven! AOTY kans voor mij
1f600.svg
zo die heb ik ook maar even opgezet. wil je bedanken voor je opmerking, want daardoor heb ik meteen weer ff een nieuwe hele toffe band ontdekt!
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
Gaat het om de single “Silence Speaks”? Ik zocht namelijk naar het album maar kon nergens iets vinden.

Jup, en daarvoor zijn er al 3 singles uitgekomen. Je moet er van houden Thomas ;)

Verder, voor iemand die lekker relaxed het weekend in wil met wat nieuwe Afrikaanse blues muziek:

Tamikrest - Kidal

 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Tamikrest – Kidal
Prima chill album, echt heerlijk voor de zondagochtend als het zonnetje door komt :)

Nieuwe Goldlink - At what cost is ook echt een lekkere plaat hoor.
Zeker voor de liefhebbers van bijvoorbeeld Kaytranada :)
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
– Kendrick Lamar – The Heart Part 4

Damn, deze is weer dope!! Wat een gruwelijke groove zit er weer in deze track.
Een nieuw album voor Kendrick nog dit jaar zou toch geweldig zijn? Laten we het hopen. Laat hem maar lekker tegen Trump aantrappen.

Verder ook nieuwe van London Grammar en Wavves. Wat een dag!!

Wat vinden jullie van alle singles?
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Fututre Islands – Cave
Ik had Future Islands eigenlijk al een beetje afgeschreven na dat optreden op Best Kept Secret, maar dit klinkt hee fijn zeg! De beste single van dit rijtje.

Die vorige single is een maatje beter vind ik zelf. Future Islands afschrijven? Nooit.


Kendrick Lamar – The Heart Part 4
Ik vind hem ok, geen TPAB-niveau.

Oh ik juist wel! Vind deze plaat beter dan de nummer van zijn Untitled album.

Ik kijk ook erg uit naar Mount Eerie al weet ik totaal niet wat ik kan verwachten.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
951
282
jarne wrote:
Weet dat veel mensen hier totaal niet voor zullen zijn, maar wauw, die nieuwe plaat van While She Sleeps is echt wel een knaller!
Gaat voor die mannen dé doorbraak geven! AOTY kans voor mij

Dat is inderdaad een knaller van een plaat. voor AOTY moet je in ieder geval dit niveau het hele album vasthouden, tenminste neem aan dat je die nog niet het hele album hebt geluisterd ?

kuchkuchhetalbumisalgeleakedkuchkuch
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.560
563
Wessel wrote:
Wat vinden jullie van alle singles?


Fututre Islands – Cave
Ik had Future Islands eigenlijk al een beetje afgeschreven na dat optreden op Best Kept Secret, maar dit klinkt hee fijn zeg! De beste single van dit rijtje.

Heerlijk nummer inderdaad. Vond Ran nog een tikkie beter. Nu al zin in optreden op LL.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken