De albums van 2017

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.887
6.104
9 juni, Sufjan Stevens, Planetarium.. Schrijf het op in uwen agenda (project met Bryce Dessner en Nico Muhly van The National én zijnen drummer James McAlister)
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik voeg hem toe aan mijn Spotify-wachtrij. Mount Eerie ga je heel tof vinden, doet me bij vlagen denken aan Damien Rice.

Eerste gehoor is zeker mooi maar had iets meer verwacht.

Ik hoor de vergelijking met Damien Rice terug op enkele nummers maar Phil komt vocaal gezien helaas niet in de buurt.
De lyrics zijn alvast geweldig maar de nummers eromheen zijn helaas niet van hetzelfde niveau ben ik bang. Benieuwd naar luisterbeurt 2!
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
JB. wrote:
jarne wrote:
Weet dat veel mensen hier totaal niet voor zullen zijn, maar wauw, die nieuwe plaat van While She Sleeps is echt wel een knaller!
Gaat voor die mannen dé doorbraak geven! AOTY kans voor mij


Dat is inderdaad een knaller van een plaat. voor AOTY moet je in ieder geval dit niveau het hele album vasthouden, tenminste neem aan dat je die nog niet het hele album hebt geluisterd
1f609.svg



kuchkuchhetalbumisalgeleakedkuchkuch

Kan me hier wel in vinden. Had You Are We, Civil Isolation, Hurricane en Silence Speaks al gehoord en dat zijn stuk voor stuk ijzersterke nummers. While She Sleeps stelt gelukkig niet teleur met de andere nummers. Ik ben omver geblazen. Keihard.
 

Romy

Dagopener
15 sep 2015
602
0
Ik had Hurricane en Silence Speaks al beluisterd en was net als jullie erg onder de indruk! Vooral ook chill om Oli weer eens een fatsoenlijk te horen zingen. Vond While She Sleeps als voorprogramma van Bring Me The Horizon heel erg nice, maar heb me nog niet echt in de band verdiept na dat optreden terwijl ik dat wel echt wilde gaan doen. Zometeen maar eens het nieuwe album in zn geheel aanzetten :)
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Vanavond enkele albums die ik redelijk vond weer een kans gegeven en ik moet zeggen dat ze allemaal weer positief uitvallen.

Frank Carter klonk voor mij wat minder rauw en hard waardoor ik het album snel opzij schoof. Maar ik moet zeggen dat de nummers toch wel beter zijn dan ik dacht. Misschien dan wel iets meer gladgestreken maar er zitten genoeg goede tracks tussen. Toch komt deze niet in de buurt bij zijn debuutplaat.

Ryan Adams klonk ook weer erg chill. Het album kent de eerste drie singles wel nog steeds als echte uitschieters maar daarnaast ook genoeg fijne nummers die helaas wel wat veel op elkaar lijken. Ook klinken ze naar mijn mening vaak iets te makkelijk. Leuk album maar had op net iets meer gehoopt.

En dan momenteel weer Migration van Bonobo aanstaan. Deze klimt wel het sterkst voor mij. Erg divers album dat rustig kan zijn, betoverd en natuurlijk die excotische Bonobo sound. Ook zijn de beats soms wat harder dan we gewend zijn. De diversiteit maakt dit album erg sterk en de gastoptredens zijn misschien niet zo op de voorgrond maar wel erg aangenaam. Maar vooral weer een album die je weer op een soort van reis meeneemt.

Alle drie wel boven een 7 waar ik toch moet zeggen dat Bonobo me erg verrast heeft die haalt wel ene 7,5 naar mijn mening.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.887
6.104
Iemand Mount Eerie al beluisterd? Woorden schieten ff te kort. Dit pakt me nog harder dan Nick Cave van vorig jaar, eerlijk gezegd..
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.887
6.104
Yannick wrote:
Iemand Mount Eerie al beluisterd?

Ja! Eventjes vanaf hier lezen
1f609.svg
Zag ook de review van TheNeedleDrop en van grapjes of grollen geen sprake hier. Morbide albums zijn altijd wat speciaal, kijk naar Nick Cave of Bowie vorig jaar bv. Deze sloeg zo hard in na de eerste luisterbeurt, geen idee of ik deze zo vaak zal opzetten of ik moet niet op de lyrics letten zoals ik de eerste keer wel deed. Na ongeveer 8/9 nummers had ik ook een dipje en voelde het wat lang aan maar voor de rest vind ik dit een zeer "fijn" album.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
557
Thomas wrote:
Yannick wrote:
Iemand Mount Eerie al beluisterd?


Ja! Eventjes vanaf hier lezen
1f609.svg



Zag ook de review van TheNeedleDrop en van grapjes of grollen geen sprake hier. Morbide albums zijn altijd wat speciaal, kijk naar Nick Cave of Bowie vorig jaar bv. Deze sloeg zo hard in na de eerste luisterbeurt, geen idee of ik deze zo vaak zal opzetten of ik moet niet op de lyrics letten zoals ik de eerste keer wel deed. Na ongeveer 8/9 nummers had ik ook een dipje en voelde het wat lang aan maar voor de rest vind ik dit een zeer “fijn” album.

Inderdaad. Vind dit soort albums altijd lastig om te luisteren. Met Bowie had ik dat ook; al ben ik een grote fan, Blackstar heb ik niet vaak aangezet. Zelfde zal voor mij voor dit album gaan gelden denk ik. Ben een groot fan van The Microphones / Mount Eerie, maar ik zie mezelf dit album niet vaak luisteren.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.887
6.104
Albums die ik de laatste paar dagen beluisterde;
Mount Eerie - A Crow Looked At Me ; geen cijfer op te plakken maar eindigt tot nu toe zeer hoog in m'n lijstje
Temples - Volcano ; vergetel-indie en totaal ongeïnspireerd, 5.3
Talaboman - The Night Land; Heeft iet wat weg van In Colour maar met een techno achtergrond die live wss nog meer tot zijn recht zal komen met luide bassen. Goeie plaat voor in een snikhete tent, 7.1
Freddie Gibbs - You Only Live 2wice; Eindelijk is een deftig rap-album, is ook een beetje te kort. Er hadden gerust nog 2/3 songs bij gemogen, 6.9
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Pure Comedy van Father John Misty vanmorgen een eerste luisterbeurt gegeven. Ik ben nog verre van overtuigd, het kabbelt maar wat voort en het is naar mijn idee veel te langgerekt allemaal. Hopelijk ga ik dit bij nog wat keren luisteren toffer vinden, want zijn vorige album vond ik geniaal.

Ik heb nu de nieuwe Future Islands aan, ik ben benieuwd! :)
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Pure Comedy van Father John Misty vanmorgen een eerste luisterbeurt gegeven. Ik ben nog verre van overtuigd, het kabbelt maar wat voort en het is naar mijn idee veel te langgerekt allemaal. Hopelijk ga ik dit bij nog wat keren luisteren toffer vinden, want zijn vorige album vond ik geniaal.

Ik heb nu de nieuwe Future Islands aan, ik ben benieuwd!
1f642.svg

Future Islands klinkt erg goed! Staat nu aan, maar zeer tevreden over wat ik tot dusverre hoor.

 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.887
6.104
Ik ben nog verre van overtuigd, het kabbelt maar wat voort en het is naar mijn idee veel te langgerekt allemaal.
Had hetzelfde gevoel eigenlijk, moet meer luisteren :p
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.817
1.734
Sjoerd wrote:
Ik ben nog verre van overtuigd, het kabbelt maar wat voort en het is naar mijn idee veel te langgerekt allemaal.

Had hetzelfde gevoel eigenlijk, moet meer luisteren :p
Was paar weken geleden ook allemaal erg lang gerekt toen ik hem lang zag, hopen dat t wat beter aan voelt na een paar luisterbeurten.
 

Michiel1617899561

Randprogramma
12 nov 2016
171
0
Ik verwachtte veel van Father John Misty, zeker na zijn vorig album, maar ben toch zwaar teleurgesteld. Het voelt teveel aan als hetzelfde kunstje wat we al van hem hebben gehoord en komt naar mijn mening over als de uitvergrote cartoonversie die hij speelde bij de performance van Bored in the USA. Goed voor één nummer, maar zwak voor een volledig album. Mijn hoop is nu maar gevestigd op het nieuwe album van Fleet Foxes.
 

Dirk

Campingartiest
11 nov 2014
65
0
Stukje schaamteloze zelfpromotie (haal het vooral weg als het als ongeschikt ervaren wordt): ik ben bezig met de opzet van Luistervogels, een soort praatgroep over de beste en bijzonderste (nieuwe) platen. Het lijkt me leuk om het gesprek over muziek dat ik vaak met mensen voer van online naar 'het echie' te verplaatsen in de vorm van leesclubs zoals we die kennen. Het is op die manier ook een stuk veelzijdiger en laagdrempeliger dan het maar voor waarheid accepteren van een recensent. In de toekomst lijkt het me ook interessant om bijvoorbeeld in een soort College Tour-format in gesprek te gaan met artiesten en om exclusieve releases of albumsessies te organiseren. Kortom, genoeg om naartoe te werken. Zoals gezegd: het platform heet Luistervogels en is onder die naam te vinden op Facebook, Twitter en Instagram. Like en deel het vooral als het je tof lijkt om op de hoogte te blijven!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.887
6.104
Laatste aantal dagen deze albums beluisterd.. al vind ik FJM en Future Islands niet slecht ofso zenne, je moet gewoon ergens een onderscheid maken tussen een "zeer goed, nice album" en een "oke album" maar misschien groeien beide wel nog aan me.

Goede albums:
Joey Bada$$ – ALL AMERIKKKAN BADA$$
Arca - s/t
Goldfrapp – Silver Eye

Meh/OK albums:
Father John Misty - Pure Comedy
Future Islands - The Far Field

Nah albums;
Loïc Nottet – Selfocracy
The Chainsmokers - Memories ... Do Not Open
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.887
6.104
Yannick wrote:
Nah albums;
The Chainsmokers – Memories … Do Not Open

Het staat dus blijkbaar nog op het hoesje ook
1f609.svg
Elk nummer klonk gewoon hetzelfde, elke keer diezelfde fucking synth van Rozes/Closer/Paris etc. Bij track 6 was ik al vergeten hoe track 3 klonk weetjewel, zo vergetelachtig en plat is hun muziek. Hoogtepunten? Bloodstream en dan dat verdomd catchy nummer met Chris Martin. Aanstekelijk maar 3x hetzelfde als Rozes. Features kwamen in de nummers totaal niet tot hun recht en die kerel z'n zangkwaliteit is gewoon zo aangepast dat het maar goed in een bepaalde nummer moet klinken.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.495
748
Elk nummer klonk gewoon hetzelfde, elke keer diezelfde fucking synth van Rozes/Closer/Paris etc.

Ben het hier wel mee eens. Allemaal dezelfde opbouw en zelfde soort klankkleuren en dus gevoel. Geen variatie, wat best wel hinderlijk is bij dit soort muziek. Maar toch moet ik zeggen dat het dan meestal wel op één song wel helemaal klopt. Ik vind Paris namelijk stiekem een heel chill nummer, haha
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken