De albums van 2017

Jvk

Campingartiest
3 dec 2013
67
0
Moet zeggen dat The Chainsmokers met Closer en Something Just Like This en het al wat oudere Good Intentions nog best klonken als een aardige dj-groep, maar het album is me uiteindelijk wel zeer tegen gevallen...jammer.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Eventjes kijken, de volgende albums vandaag aangehad.

Future Islands - The Far Field
De eerste luisterbeurt viel me tegen doordat ik maar weinig opvallends hoorde naast de eerder geloste singles. Maar deze 2e luisterbeurt bevalt mij al velen malen beter. De tracks blijven nog steeds allemaal leunen op die door dreunende basslijntjes en synths maar toch blijft het boeien. Heerlijke luchte nummers aangevuld met die fijne, warme en aparte stem van Samuel T Herring. Vooral het eerste deel van de plaat is erg sterk maar de plaat kakt ook zeker niet in aan het einde ben ik van mening. De nummer lijken inderdaad teveel op elkaar maar die vibe is gewoon heerlijk. Die gastbijdragen van Debbie Harry kan ik ook erg waarderen. Future Islands heeft zijn verwachtingen prima ingelost.

Joey Bada$$ - ALL-AMERIKKKAN BADA44
Heerlijke eerste luisterbeurt deze!! Misschien dan wel een stuk minder minimaal en oldschool als die heerlijke debuutplaat maar dit is echt het perfecte rap-album voor dit moment. Die sterke flows/lyrics die we kennen van Joey zet hij prima door op deze plaat en de beats passen perfect bij een vroege voorzomer. For My People & Temptation vielen prima in de smaak bij dat zonnetje deze middag. Ook de track met Schoolboy Q is een prettige verassing aangezien ik Q vaak wisselend vind. Deze zet ik deze week nog zeker eventjes aan. Dat kan nog eventjes want K.Dot komt zo de spotlight weer stelen Joey.

Next
Arca
Mount Eerie
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
[video]https://www.youtube.com/watch?v=4zUPTPlkqDg&t=125s[/video]

Jahooor! King Gizzard heeft weer een nieuw album en daarbij een nieuw nummer van dertien(!) minuten gedropt.
Murder of the Universe heet de plaat en hij komt 23 juni uit.
Het heeft met het spoken-word stukje wel wat weg van The War of the Worlds.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Wat maken deze gasten toch heerlijke muziek he?
Die vocalen zijn niet helemaal mijn ding maar die groove en gitaren/drums zijn zoooo fijn.
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
567
167
Net damn van Kendrick Lamar beluisterd. Lekker album al is het wel minder baanbrekend dan zijn vorige paar albums vind ik. Het is dit keer een wat simpeler opgezet album waardoor het iets meer overkomt als een album dat andere rappers ook hadden kunnen maken. Toch weet het me weer te pakken en zal ik er weer lang van genieten.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Net damn van Kendrick Lamar beluisterd. Lekker album al is het wel minder baanbrekend dan zijn vorige paar albums vind ik. Het is dit keer een wat simpeler opgezet album waardoor het iets meer overkomt als een album dat andere rappers ook hadden kunnen maken. Toch weet het me weer te pakken en zal ik er weer lang van genieten.

Sluit me hier volledig bij aan, al vind ik dat 'simpel' dit album wel enigszins te kort doet.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Het gerucht gaat dat hij zondag een 'part 2' zou droppen omdat er veel verwijzingen zijn naar Jezus en het vandaag Goede Vrijdag is, de dag dat Jezus stierf. En het zondag Pasen is :') Ik denk dat ge hem trouwens een beetje te kort doet, ik heb steeds de indruk met Kendrick (met TPAB en nu ook DAMN) dat je door de muziek heen moet kijken, naar de lyrics moet kijken en het verhaal daarachter. Na 1 luisterbeurt weet je volgens mij nog niet de helft waarover het gaat. Heb 'm ook net opgehad en moet zeggen dat dit wel zeer hoog kan eindigen voor me
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
567
167
Begrijp me niet verkeerd, met simpel bedoel ik niks negatiefs, t is alleen een wat minder diepe sound zo op het eerste gezicht. Zo zaten er op tpab vaak blaasinstrumenten en pianos door de nummers heen die het muzikaal gezien wat diepgaander maakte imo. Ik wil hem hier echt niet te kort mee doen, t is gewoon wat anders en t is gewoon nog erg goed. En idd, het heeft meer luisterbeurten nodig om hier de nummers echt goed te snappen waardoor ze beter over zullen komen.
 

Jvk

Campingartiest
3 dec 2013
67
0
Eerste luisterbeurt van DAMN bevalt gelijk goed. Denk dat dit eigenlijk alleen maar beter kan worden na nog wat meer in de lyrics te duiken.
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Heb eigenlijk nooit de moeite genomen om Kendrick Lamar te luisteren(terwijl ik mezelf toch wel enigszins een hiphop liefhebber zou willen noemen) en vervloek mezelf nu eigenlijk dat ik het niet eerder heb gedaan.

Want damn, wat is Damn. een vet album. Ga ook zeker meer van hem luisteren nu sommige hier zeggen dat hij beter werk heeft.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Een vriendin van me heeft een vriend die een band heeft en brachten een EP uit, ik vind het vrij goed voor een eerste EP! Ik denk dat het een mix is van psychedelicrock en indie ofzo?

Baltimore - Event Horizon
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Ik heb DAMN van Kendrick nu zo'n drie keer geluisterd en hij bevalt me toch weer uiterst positief. Het is net niet het niveau van een good kid, m.A.A.d. city of To Pimp A Butterfly, maar het is gewoon weer een steengoede plaat. Favorieten zijn DNA, HUMBLE en zeer verrassend, XXX met U2. Denk dat ik dit album per luisterbeurt beter ga vinden. Hulde voor Kendrick!
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.495
748
Als je van een kleine strijd kan spreken, heeft Joey Bada$$ het gewonnen van Kendrick hoor. Draai die plaat veel meer. Hele relaxte sfeer hangt er rond die plaat en ik kom gewoon niet door die plaat van Kendrick heen. For My People, Devastated, Land of the Free en Ring the Alarm zijn allemaal hele lekkere tracks. De eerste paar wat meer richting de R&B van Drake, en Ring the Alarm gaat weer lekker de hiphop kant toe waar Joey bekend van staat. Prima plaat!
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Als je van een kleine strijd kan spreken, heeft Joey Bada$$ het gewonnen van Kendrick hoor. Draai die plaat veel meer. Hele relaxte sfeer hangt er rond die plaat en ik kom gewoon niet door die plaat van Kendrick heen. For My People, Devastated, Land of the Free en Ring the Alarm zijn allemaal hele lekkere tracks. De eerste paar wat meer richting de R&B van Drake, en Ring the Alarm gaat weer lekker de hiphop kant toe waar Joey bekend van staat. Prima plaat!

Geen dikke winst maar denk dat ik het met je eens ben. Al moet ik Kendrick nog wat meer plays geven.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.495
748
Geen dikke winst maar denk dat ik het met je eens ben. Al moet ik Kendrick nog wat meer plays geven.

Nee klopt. In de muziekwereld kan je toch niet echt spreken van winst en verlies. Tenzij een plaat je meer kost dan het je oplevert, maar dat is puur kijken naar nummertjes.

Maargoed, ik draai Joey dus meer en vind die plaat beter :)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Geen idee of het wat is maar TheNeedleDrop gaf Joey een 8 en Kendrick een 7.. Eerlijk gezegd gaat Kendrick's album over alles en niets. Het gaat over racisme, ongelijkheid, Christendom, zijn eigen lijden, de media en nog zoveel meer. Van een weldoordacht concept is er volgens mij niet echt sprake. Kenny wil zoooveel in z'n album steken heb ik de indruk dat hij het geheel een beetje verliest. Overigens zijn er heel fijne nummers op het album, daar niet van. Top album met chille beats en vettige harde bars, als je naar de lyrics kijkt maar puur als geheel, als album op zich schiet Damn. toch net wat te kort in tegensctelling tot Joey's album dat een duidelijke protestboodschap heeft. Heb beide nog maar een paar keer opgehad maar dat zijn de indrukken die ik nu zo'n beetje heb. Ik schat dat ze beide voor mij heel hoog zouden kunnen eindigen.
De vraag of Kendrick Nation. zou kunnen droppen, denk het niet. Maar wishful thinking mag toch?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
https://3voor12.vpro.nl/update~c71bb5d2-3eb4-447d-b4c2-aad1e7c5525f~luister-de-nieuwe-single-van-the-war-on-drugs~.html

Dat nieuwe album moet er gewoon binnekort aankomen
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Eindelijk heeft WHITE hun eerste album uit! Klinkt een beetje als een liefdesbaby van 80's Bowie en LCD Soundsystem, klinkt fijn!

spotify:album:0HbrysX5ua8UjTjkMmWFl0
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Incubus - 8
Overtuigd eerlijk gezegd niet na een eerste keer luisteren
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Album van WHITE is inderdaad erg fijn en doet me ook denken aan LCD Soundsystem. De stem van de zanger doet mij een beetje denken aan die van Myles Kennedy van Alter Bridge. Hele toffe plaat, ga ik zeker vaker luisteren.

Daarnaast vandaag ook het album van Arca eens geluisterd, damn, wat een luistertrip was dat zeg. Vooral het eerste nummer Piel en Reverie zijn erg sterk. Experimentele plaat, dat wel, maar zeker het luisteren waard!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken