Rock Werchter 2025

Dat kan plan B zijn (Shaboozey is op het eerste gezicht een mogelijkheid), maar de eerste optie zal zijn om een vergelijkbare nieuwe naam op die plek te zetten (als David Kushner inderdaad niet komt).
Officieel is er nog geen podiumindeling gedeeld, dus ze kunnen doen wat ze willen.

Officieel is er nog geen podiumindeling gedeeld, dus ze kunnen doen wat ze willen.
Sowieso kunnen ze doen wat ze willen en nog links en rechts schuiven. De indeling zoals wij die nu maken op basis van de website, met David Kushner als tweede op Main stage, zal ook de conceptindeling van de organisatie zijn.

Ik begrijp de 'haat' op Inhaler niet zo goed op dit forum?
Nah ik zie het niet echt als haat. Ik zie vooral een combinatie van het feit dat ze al zoveel te zien waren én een vrije saaie/statische live show. Nu is dat laatste wel wat subjectief maar het is geen naam die veel rockhartjes sneller doet kloppen.

• Leuk
Waarderingen: Chiel en ChrisV
Inhaler heeft best een paar leuke nummers, maar het wordt nooit echt spannend. En laten we nu net al genoeg van dit soort namen op zaterdag en zondag hebben,

Ik begrijp de 'haat' op Inhaler niet zo goed op dit forum?
Dezelfde categorie 'haat' als op Kings of Leon. Al heeft laatstgenoemde wel een enorm aantal hits en goede platen> Inhaler is (tot nu toe) erg voorspelbaar en braaf.
Ik ben er bij weggelopen vanwege de saaiheid in The Barn enkele jaren terug. Dat doe ik ook niet snel.... Ik wil me echt niet als jurylid/fijnproever profileren hier, maar het ving me geen moment.

Dezelfde categorie 'haat' als op Kings of Leon. Al heeft laatstgenoemde wel een enorm aantal hits en goede platen> Inhaler is (tot nu toe) erg voorspelbaar en braaf.
Ik ben er bij weggelopen vanwege de saaiheid in The Barn enkele jaren terug. Dat doe ik ook niet snel.... Ik wil me echt niet als jurylid/fijnproever profileren hier, maar het ving me geen moment.
Ik sta ook niet te springen voor Inhaler, maar zo saai als Kings Of Leon zijn ze nu ook weer niet. Maar naar mijn gevoel touren die mannen ook gewoon veel te veel.

• Leuk
Waarderingen: ChrisV
Ik sta ook niet te springen voor Inhaler, maar zo saai als Kings Of Leon zijn ze nu ook weer niet. Maar naar mijn gevoel touren die mannen ook gewoon veel te veel.
Beetje zoals NBT, IDLES, Yungblud,... Toch al te vaak onze festivals afgeschuimd de laatste paar jaar.

• Leuk
Waarderingen: ChrisV
Je hebt zeker een punt, maar ik vind Ridrigo na 2 albums beter dan Lavigne na twee albums. En tijden veranderen. Het is nu eenmaal de realiteit. Werchter heeft de ouwe rotten én de gillende pubers vandaag nu eenmaal beide nodig. De prijzen zijn sterk gestegen en een meer niche publiek aanspreken gaat niet meer. Die willen uitverkopen, en met halfslachtige headliners lukt dit niet. Dus óf ze gaan voor de echte gevestigde waarden, óf ze gaan voor (zeer) populair nieuw. Vind ik dit leuk? Neen. Probeer ik moeite te doen? Ja. Anders moet ik thuis in mijn zetel een beetje zitten zagen en jammeren. Dan maak ik er liever het beste van, en stel me open voor de toekomst, ookal is dit - toegegeven - niet altijd makkelijk.
Wat bedoel je dan met een halfslachtige headliner? Sam Fender?

Daar verschillen we dan in ;) Ik wordt enthousiast van KOL. ze zijn ontzettend sterk live. Alleen geen interactie, maar daar kom ik ook niet voor.
10 x' hello you are the best crowd ever' daar stoor ik me meer aan dan een 'niets te melden 'frontman/vrouw.

het laatste daar ben ik het absoluut mee eens; het is gewoon te vaak teveel hetzelfde. Laat ze maar even wegblijven en terugkomen met meer nieuw werk. Wie weet verrast het dan

Daar verschillen we dan in ;) Ik wordt enthousiast van KOL. ze zijn ontzettend sterk live. Alleen geen interactie, maar daar kom ik ook niet voor.
10 x' hello you are the best crowd ever' daar stoor ik me meer aan dan een 'niets te melden 'frontman/vrouw.

het laatste daar ben ik het absoluut mee eens; het is gewoon te vaak teveel hetzelfde. Laat ze maar even wegblijven en terugkomen met meer nieuw werk. Wie weet verrast het dan
Maar je kan ook zonder dat een dynamische show neerzetten zonder dat het lijkt dat je de plaat hebt opliggen. Kijk naar The Cure of TOOL bijvoorbeeld, ook weinig interactie maar daar komt een enorme muur van geluid uit. KOL is sterk live maar net iets te clean vind ik.

• Leuk
Waarderingen: phil

Mja. Ook niet per se fan van de 'heeeey hoooo' achtige frontmannen en KoL is op zich wel prima muziek, maar toch heb ik ze 4 keer gezien en werd ik 4 keer teleurgesteld. Laatste keer, toen na een energiek Arcade Fire, het een halve show volgehouden. En met mij heel veel volk, merkte ik aan de gigantische gaten overal.

• Leuk
Maar je kan ook zonder dat een dynamische show neerzetten zonder dat het lijkt dat je de plaat hebt opliggen. Kijk naar The Cure of TOOL bijvoorbeeld, ook weinig interactie maar daar komt een enorme muur van geluid uit. KOL is sterk live maar net iets te clean vind ik.
Laat ik die 2 nou niet gezien hebben...... Werchter edities met The Cure en Tool telkens moeten missen....
die staan ook hoger dan KOL op mijn lijstje hoor ;)

Laat ik die 2 nou niet gezien hebben...... Werchter edities met The Cure en Tool telkens moeten missen....
die staan ook hoger dan KOL op mijn lijstje hoor ;)
Ik heb niets tegen KOL maar de laatste keren op Werchter zijn ze voor mij telkens weg gespeeld door de act er na. In 17 door Arcade Fire, in 14 door Stromae en in 13 door Blur, dusja dat helpt de perceptie misschien ook niet :LOL:

• Leuk
Waarderingen: phil en mattman
Mja. Ook niet per se fan van de 'heeeey hoooo' achtige frontmannen en KoL is op zich wel prima muziek, maar toch heb ik ze 4 keer gezien en werd ik 4 keer teleurgesteld. Laatste keer, toen na een energiek Arcade Fire, het een halve show volgehouden. En met mij heel veel volk, merkte ik aan de gigantische gaten overal.
Klopt, toen liep het wel leeg ja. Maar ik heb tot de laatste klank echt genoten. Ik snap heeeeel goed dat anderen dat niet hebben.

Ik heb niets tegen KOL maar de laatste keren op Werchter zijn ze voor mij telkens weg gespeeld door de act er na. In 17 door Arcade Fire, in 14 door Stromae en in 13 door Blur, dusja dat helpt de perceptie misschien ook niet :LOL:
En daaaaar had ik het ook telkens andersom haha. Al was Stromae echt heel erg goed ja, (daar verwachtte ik veruit het minst van)

• Leuk
Prima band om ooit eens, Snow Patrol-gewijs, in de Barn te zetten. Wanneer de band zelf beseft dat hun marktwaarde eigenlijk daar ligt, en niet meer als headliner van een festival als RW.

Users who are viewing this thread