De albums van 2017

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.687
1.612
Noel nog niet gecheckt maar kan toch bijna niet anders dat Liam deze keer gaat winnen.

Dit wordt nog wat hoor, ben zelf fan van beide albums. Liam's album is gewoon echt wat je zou verwachten van hem. Heerlijke nummers, maar uiteindelijk niet heel vernieuwend. Noël heeft ook een heel puik album afgeleverd. Je moet er even aan wennen, maar dan is 'ie toch echt een stuk beter dan dat ik van te voren dacht.

Volgend jaar allebei in AFAS :)
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Wessel wrote:
Noel nog niet gecheckt maar kan toch bijna niet anders dat Liam deze keer gaat winnen.

Dit wordt nog wat hoor, ben zelf fan van beide albums. Liam’s album is gewoon echt wat je zou verwachten van hem. Heerlijke nummers, maar uiteindelijk niet heel vernieuwend. Noël heeft ook een heel puik album afgeleverd. Je moet er even aan wennen, maar dan is ‘ie toch echt een stuk beter dan dat ik van te voren dacht.

Volgend jaar allebei in AFAS
1f642.svg

Heb ze ook allebei gehoord(en ga ook naar beide shows in AFAS) en sluit me hier bij aan. Bij Liam heb ik vooral het idee dat het echt behoorlijk bergafwaarts gaat het 2e gedeelte, terwijl ik het album van Noel veel meer steady vind. Die van Noel vind ik vergeleken met Liam ook wat breder en gelaagder(zoals Oor dat dacht ik ook mooi omschreef).

Ondanks dat ik (veel) meer fan ben van het album van Noel moet ik wel zeggen dat die van Liam misschien op het eerste oor lekkerder klinkt.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Van die van Noel had ik echt een pak meer verwacht, zo goed was z'n album toch niet? Liam heeft daarentegen een fijn album gemaakt imo
Misschien beide nog wat meer beluisteren, maar ik was meer onder de indruk van Liam..
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Liam’s album is gewoon echt wat je zou verwachten van hem.

Liam's werk na Oasis was toch vooral tegenvallend?
Eindelijk weet ie zich eens te bewijzen met een goed project.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.687
1.612
Liam’s werk na Oasis was toch vooral tegenvallend?
Eindelijk weet ie zich eens te bewijzen met een goed project.

Sorry: Wat je zou verwachten van een solo album van hem. Je hebt groot gelijk :)
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Beide missen na Oasis gewoon hun power.
Liam heeft de stem nog wel op plaat maar die kracht van vroeger is er gewoon niet meer.
Noel solo blijft goed materiaal maken waar het vuur gewoon niet vanaf spat.

Verwacht dat de AFAS show van Liam leuker zal zijn.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Prins Thomas - Prins Thomas 5
Voor liefhebbers van Darkside / Nicolas Jaar, in die genre

BROCKHAMPTON - Saturation III komt uit 15 december, nog eentje om in't oog te houden haha
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Hebben mensen hier nog aanraders uit 2017, must-listens? Heb veel gemist dit jaar. Nu Björk aan staan, klinkt goed.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Hebben mensen hier nog aanraders uit 2017, must-listens? Heb veel gemist dit jaar. Nu Björk aan staan, klinkt goed.
Tgoh, ja maar het is gewoon zo veel.. Veel goeie muziek gemaakt dit jaar, geen idee of het 2016 overtreft.. Ben nog bezig met een m'n eindejaarslijst (doen we dat weer?) maar dat zal nog een aantal weken duren omdat er nog een aantal dingen uitkomen (N*E*R*D, BROCKHAMPTON..) en dingen die gister/afgelopen weken uit zijn gekomen die ik nog niet heb beluisterd (U2, Miguel, Neil Young, Sufjan Stevens Mixtape etc)
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.650
105
Hebben mensen hier nog aanraders uit 2017, must-listens? Heb veel gemist dit jaar. Nu Björk aan staan, klinkt goed.

Één van de beste rockalbums van Nederlandse bodem komt imo van Treehook. Als je zin hebt in een stevige noise/stonerrock plaat met hier en daar een beetje electronica ('Hey Die') waarbij elk nummer er echt in hakt kan ik je hun album 'X' aanraden. De band is nog een beetje een best kept secret uit Zeeland (we hebben meer dan Blof en Racoon) en live zijn ze ook echt slopend.

https://open.spotify.com/album/74N5mi9sPpn3bmGGbikn3q
 

Thomas1617899894

Randprogramma
16 okt 2017
160
3
Nog twee nieuwe kandidaten voor mijn eindejaarslijstje:

King Gizzard & The Lizard Wizard - Polygondwanaland
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de andere albums van King Gizzard uit dit jaar nog niet geluisterd heb, dus weet niet hoe deze zich verhoudt tot de anderen. Desalniettemin vind ik het een erg tof album geworden. Het luistert weg als een geheel, omdat veel nummers in elkaar overlopen. Het album begint gelijk sterk met Crumbling Castle, en weet de aandacht hierna vast te houden. Naast de opener vind ik Deserted Dunes Welcome Weary Feet, Tetrachromacy en The Fourth Colour heel vet.

PRIESTS - Nothing Feels Natural
Een soort mix van punk, surf en garagerock. Sterke vrouwelijke vocalen en heerlijke baslijnen. Toptracks in mijn ogen zijn No Big Bang, het titelnummer en het afsluitende Suck, waarin ook ineens een saxofoon tevoorschijn gehaald wordt. Het is misschien niet wereldschokkend, maar in mijn ogen lekker en interessant genoeg om nog vaak te luisteren.

Spoedig ook nog maar beide albums van de Gallagher-broers luisteren
 

Thomas1617899894

Randprogramma
16 okt 2017
160
3
Noel Gallagher's High Flying Birds - Who Built The Moon?
Respect voor Noel Gallagher dat hij een andere sound opzoekt op dit album in vergelijking met Oasis (en eigenlijk ook zijn vorige twee platen).
Een gedurfd album dat zeker zijn sterke momenten heeft, al vind ik niet ieder nummer even geslaagd. Be Careful What You Wish For vind ik het beste nummer denk ik, al moet ik hem misschien nog vaker luisteren om een goed oordeel te kunnen geven.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.561
563
Kwartje is definitief gevallen bij het album van LCD Soundsystem. Bleef het maar een kans geven en nu voel 'm pas echt. Gelukkig maar. :)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Doen we weer wat met de beste albums van 2017? Lijstjes? Beste album verkiezen etc..? :)
 

Thomas1617899894

Randprogramma
16 okt 2017
160
3
Ik weet even niet hoe je moet quoten, maar ik ben voor in ieder geval! Hoeft van mij ook niet eens per se een verkiezing te zijn, maar lijstjes zijn altijd leuk haha
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Doen we weer wat met de beste albums van 2017? Lijstjes? Beste album verkiezen etc..?
1f642.svg

Ik wil wel iedereen zijn stem bijhouden (als er animo voor is natuurlijk) om er een "festileaks forum eindejaarslijst" van te maken. Vind ik altijd wel leuk om te doen.

Dan zou ik denken aan de top 10 punten geven ( met album op 10 -> 1 punt, album op 9 -> 2 punten etc). Wat natuurliijk niemand weerhoudt om met een langer lijstje te komen.

Maar nogmaals, als er animo voor is doe ik het graag.
 

Jvk

Campingartiest
3 dec 2013
67
0
Yannick wrote:
Doen we weer wat met de beste albums van 2017? Lijstjes? Beste album verkiezen etc..?
1f642.svg


Ik wil wel iedereen zijn stem bijhouden (als er animo voor is natuurlijk) om er een “festileaks forum eindejaarslijst” van te maken. Vind ik altijd wel leuk om te doen.

Dan zou ik denken aan de top 10 punten geven ( met album op 10 -> 1 punt, album op 9 -> 2 punten etc). Wat natuurliijk niemand weerhoudt om met een langer lijstje te komen.

Maar nogmaals, als er animo voor is doe ik het graag.

Zou top zijn, ik doe mee!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Yannick wrote:
Doen we weer wat met de beste albums van 2017? Lijstjes? Beste album verkiezen etc..?
1f642.svg


Ik wil wel iedereen zijn stem bijhouden (als er animo voor is natuurlijk) om er een “festileaks forum eindejaarslijst” van te maken. Vind ik altijd wel leuk om te doen.

Dan zou ik denken aan de top 10 punten geven ( met album op 10 -> 1 punt, album op 9 -> 2 punten etc). Wat natuurliijk niemand weerhoudt om met een langer lijstje te komen.

Maar nogmaals, als er animo voor is doe ik het graag.
Yep, top! Alleen enkel een top 10 vind ik vrij weinig. Vorig jaar was denk ik ook wat rumoer rond en werd 't 20/25 dacht ik..
Edit: 20 en leeft Jesse eigenlijk nog? :p
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken