De albums van 2017

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
In mijn eindeloze reeks nieuwe releases luisteren(waar ik altijd mee achterloop, of ze zelfs niet meer luister omdat ik het vergeet) heb ik het nieuwe album van Fozzy geluisterd en eindelijk het nieuwe album van The National.

Laten ik met het zwakste beginnen

Fozzy - Judas
Ken de band Fozzy door de leadzanger Chris Jericho en een paar vrienden kennen ze ook en 1 of 2 zijn behoorlijk fan. Omdat het 20,- kost, gaan we daar over een maand heen. Dus besloot dan op zn minst wel hun nieuwste album, die vandaag is uitgekomen, te beluisteren. Het een is een leuk album, met de titlesong Judas als absoluut hoogtepunt. Middenin zakt het behoorlijk in omdat elk nummer op zich wel fijn is, maar na 2/3 minuten heb je er genoeg van gehoord. Er mist een spannend hoogtepunt wat je erbij houdt.

The National - Sleep Well Beast
Wauw, eerste keer dat ik een album van hen luister door het enthousiasme hier op de topics en door de een en andere reviews online. Wat een prachtig album. Nobody Else Will be There start het album en grijpt je gelijk, prachtig nummer(en samen met Carin at the Liquor store het absolute hoogtepunt van het album). Dit album heeft ervoor gezorgd dat ik zeker meer wil luisteren. Geen enkel nummer vind ik slecht of niet zo veel aan. Soms moet ik even in het nummer komen, maar uiteindelijk wordt je er helemaal in mee geslepen. Zal binnenkort maar eens The Boxer en High Violet gaan luisteren.


Albums die ik in ieder geval nog ga luisteren zsm zijn de nieuwe van Warhaus, Prophets of Rage, Beck en die van War on the Drugs om daarvan ook de muziek eens proberen te ontdekken.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.886
6.102
Die nieuwe van Beck is 'm echt niet geworden voor mij. Nergens in de plaat word ik echt is goed vast gegrepen door Beck, iets wat met z'n laatste 'Morning Phase' wél gebeurde. Een 'happy' en 'poppy' plaat die een aantal piekjes kent maar ook niet meer dan dat, Beck kan beter dan dit. 6

Nu de nieuwe van Courtney Barnett en Kurt Vile opstaan.. :)
 

Thomas1617899894

Randprogramma
16 okt 2017
160
3
Goeiedag,

Na een tijd meegelezen te hebben toch maar eens een account aangemaakt.
Ik vind de nieuwe plaat van Wolf Alice erg tof! Ik vind er eigenlijk geen echt mindere nummers tussen zitten, goeie sound.
Verder heb ik ook de nieuwe Beck geluisterd, ik vond het een lekker album maar inderdaad niet één waardoor je van je stoel geblazen wordt. No Distractions en Dreams vind ik behoorlijk sterk, maar een nummer als Wow vind ik dan weer vrij irritant.
Als laatste nog Tenderness van Blue Hawaii geluisterd, lekker electropop (?) album, en pluspunten voor de oldschool disco-sample in No One Like You. Lekkere vibe heeft het album
 

Thomas1617899894

Randprogramma
16 okt 2017
160
3
De nieuwe van Warhaus is ook weer goed. Geen echte vernieuwing ten opzichte van het vorige album, maar die donkere, zwoele sound klinkt wel weer erg sterk.
Dangerous vind ik het hoogtepunt.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.886
6.102
Julien Baker - Turn Out The Lights
Prachtig gewoon..!

Fever Ray - Plunge
Zeer fijn, al ben ik pas net iets over de tweede helft van de plaat erin kunnen komen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.886
6.102
Van oktober;
Amenra - Mass VI
Julien Baker - Turn Out The Lights
King Krule - The OOZ
Destroyer - Ken
Fär - Salute
Fever Ray - Plunge
Warhaus - s/t
Kelela - Take Me Apart

Van november tot nu toe;
James Holden & The Spirit Animals - The Spirit Animals
Peter Oren - Anthropocene
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.650
105
Spinvis heeft de soundtrack gemaakt van de film 'Vele Hemels', welke nu ook op Spotify staat. Het is een instrumentaal album geworden dat echt werkelijk prachtig én experimenteel is. Het nummer 'Kunst' is erg onrustig en de electronica gaat je aan het eind van het nummer echt onder de huid zitten, de synth doet me een beetje denken aan 'On the Run' van Pink Floyd. Echt een aanrader!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.886
6.102
King Gizzard & The Lizard Wizard - Polygondwanaland
Hun beste project van dit jaar imo, al was Flying Microtonal Banana ook best oké.

Charlotte Gainsbourg - Rest
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.175
2.996
Björk – Utopia

Misschien is het omdat ik nog nooit eerder naar Björk had geluisterd, maar ik kan niet veel met dit album. Ik ben gewoon niet zo'n fan van haar zang denk ik. Ofwel begrijp ik het gewoon niet zo goed, ofwel is ze overrated, waarschijnlijk het eerste haha (misschien kan iemand mij een album aanraden om mee te starten?)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.886
6.102
Yannick wrote:
Björk – Utopia

Misschien is het omdat ik nog nooit eerder naar Björk had geluisterd, maar ik kan niet veel met dit album. Ik ben gewoon niet zo’n fan van haar zang denk ik. Ofwel begrijp ik het gewoon niet zo goed, ofwel is ze overrated, waarschijnlijk het eerste haha (misschien kan iemand mij een album aanraden om mee te starten?)
Ze is ook gewoon enorm abstract en maakt in mijn ogen bijzonder 'moeilijke' muziek. Ik denk dat ik diezelfde vraag om 'into Björk' te geraken als eens heb gesteld in het 'Waar te beginnen met..?'-topic. Ik denk dat ik toen Homogenetic en haar debut heb beluisterd, maar ik kan er jammer genoeg echt niet veel mee (of zat gewoon niet in de mood, dat kan ook). Echter dit album vind ik wel zeer fijn (om op de achtergrond) op te zetten, je merkt trouwens overduidelijk de invloed van Arca (check ook zijn self titled die eerder dit jaar uitkwam) op de plaat. Ik heb 'm nu 2 à 3x opgehad en ik moet zeggen dat deze me eigenlijk goed ligt haha
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Yannick wrote:
Björk – Utopia

Misschien is het omdat ik nog nooit eerder naar Björk had geluisterd, maar ik kan niet veel met dit album. Ik ben gewoon niet zo’n fan van haar zang denk ik. Ofwel begrijp ik het gewoon niet zo goed, ofwel is ze overrated, waarschijnlijk het eerste haha (misschien kan iemand mij een album aanraden om mee te starten?)

Ik heb zelf maar 1 album ooit van Björk geluisterd en die beviel me behoorlijk. Het heet 'Homogenic'. Je moet er ff inkomen en het is ook behoorlijk alternatief(in ieder geval voor wat ik op dat moment gewend was), maar het is echt een heerlijk album

Edit:

Ondertussen het nieuwe album van Noel Gallagher een paar keer beluistert. Ik denk dat dit wel eens mijn favoriet kan gaan worden, want ik vind het een zeer sterke plaat. Dead in the Water vind ik echt een verschrikkelijk mooi nummer en verder zijn toptracks in mijn optiek Fort KNox, Holy Mountain, It's a Beautiful World, Black & White Sunshine en The Man Who Built The Moon.

Enige wat nu wel echt opvalt is dat het een stuk minder britpop is. Vind het niet per se erg, maar zou me niks verbazen als er mensen zijn die daar over gaan vallen.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Lang niet gezien hier, sorry jongen.... ;)

Liam Gallagher - As You Were 3,5/5
Wat een verassing deze! Deze toch weer uit her prullenbakje gevist. Totaal niet saai zoals veel van zijn eerdere werk met Beady Eye. Zekers geen anthems zoals in zijn Oasis tijd maar een soort Miles Kane, hier en daar genoeg pit en ook interessant wanneer ze even terugschakelen. Noel nog niet gecheckt maar kan toch bijna niet anders dat Liam deze keer gaat winnen.

21 Savage/Offset/Metro Boomin - Without Warning 4/5
Verrassende donkere hiphopplaat met hyperappers 21 Savage/Offset in het midden. Beide mannen zijn momenteel erg populair binnen het genre en deze plaat dropte dan ook echt op het juiste moment. Die nasale, ongeïnteresseerde stem van 21 samen met die sherpe haakjes van Offset zijn gewoon een geweldige combinatie. De donkere, kille beats van Metro verpakken het maar als te mooi.

Wolf Alice - Visions of Life 4,5/5
Deze hype heb ik nooit helemaal opgepakt. Kleurijke nummers, fijne zangeres maar het paste niet altijd bij elkaar om naar mijn mening een van de grootste nieuwe acts te zijn. Op dit nieuwe album weten ze mij helemaal te overtuigen. Die doordrammende gitaren samen met dat lieve, tastbare stemmetje van Ellie zorgt voor een plaat vol liedjes waar elke britse tiener op zat te wachten. Kan wel een top 5 gaan worden in het eindejaarslijstje.

Kweku Collins - grey 4/5
Enkele dagen deze man weder ontdekt. Vorig jaar al wat mee gekregen maar daarna een beetje uit het oog verloren. Een rapper die een soort reggae vibe combineert in zijn rapstijl. Mooie ontdekking aan het einde van het jaar die zeker bij de toppertje binnen zijn genre aan mag sluiten voor dit jaar!

Brand New blijft op rotatie

Pale Waves is alvast mijn lievelingsbandje voor 2018. Klinkt als The 1975 (Matt draait in de knopjes bij dit bandje) en ze zien er uit als The Cure, heeeerlijk!
Top dat Lorde al best of 2017 lijstje aan het winnen is <3
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.886
6.102
Yannick wrote:
Julien Baker – Turn Out The Lights
Prachtig gewoon..!

Toch wat eentonig uiteindelijk he?

Als er iets meer verschil in die plaat zou zitten was ie helemaal top geweest!
Zit toch vol emotie? Bij de eerste luisterbeurt zat die er bij mij gewoon knal op, maar smaken kunnen verschillen ofc

Oudere platen die ik was vergeten beluisteren maar de moeite zijn;
Polo & Pan - Caravelle
Loyle Carner - Yesterday’s Gone
Blanck Mass - Dream Eater
Oh Sees - Orc
The Horrors - V
Japanese Breakfast - Soft Sounds From Another Planet
Wolf Alice - Visions Of A Life
Kelly Lee Owens - s/t

November;
Björk - Utopia
King Gizzard & The Lizard Wizard - Polygondwanaland
Charlotte Gainsbourg - Rest
Greta Van Fleet - From The Fires
James Holden & The Animal Spirits - The Animals Spirits
Vulfpeck - Mr Finish Line
Petit Biscuit - Presence
edit: Converge - The Dusk In Us mag er ook wel bij
Waar ik vorig jaar nog moeite ging hebben met een top 50, zal het nu top 100 worden lijkt 't. Wat een geweldig jaar is het weer geweest..!
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Zit toch vol emotie? Bij de eerste luisterbeurt zat die er bij mij gewoon knal op, maar smaken kunnen verschillen ofc

Zekers!
De plaat mist naar mijn mening alleen wat kleur. De liedjes zijn stuk voor stuk prachtig maar alles bij elkaar is het iets teveel van hetzelfde en iets te zwaar.

Phoebe Bridges al gecheckt? Dat is de ultieme 2017 aanrader als Julien Baker je ding is.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.580
584
Voor liefhebbers van Ryan Adams raad ik de nieuwe plaat van Gold Star - Big Blue aan.
Wat mij betreft zo goed als gelijkwaardig aan Ryan zelf.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken