De albums van 2015

Wat is een aoty? Maar ik ben benieuwd naar de nieuwe Death Grips, altijd een bijzondere groep geweest. Eerste nummer klinkt erg gaaf, bijna een punky sound te noemen. En je weet dat je dan punten scoort bij mij :) De rustige stukken tussen het nummer door geven het ON GP zelfs een soort filmisch aspect mee, gaaf nummer!

Album of the year.
Ik vond The Money Store echt supertof en Exmilitary ook wel, maar vond Government Plates, No Love Deep Web en Niggas on the Moon heel erg tegenvallen. Live lijkt het me wel fantastisch.

Ben ik trouwens de enige die hyped is voor Powers that B 2 Jenny Death? Heb niemand meer over de single On GP gehoord hier :p. Wordt aoty jongens.

Zonder Bjork kan het tweede deel alleen maar minder zijn. ;) (En de competitie is echt veel te zwaar voor album van het jaar.)

Om me nog even in de discussie van hierboven te mengen: je doet die plaat van Bjork dus echt behoorlijk tekort. Je helpt je punt ook niet echt door haar stem 'vervelend' te noemen. Dat roepen ongeveer al mijn vrienden die niks weten van muziek over acts zoals Radiohead, Antony and the Johnsons en vanzelfsprekend... Björk. Muziek is kunst en een stem hoeft dus niet 'prettig' te zijn. Het gaat over een totaalproduct, waar in het geval van Björks album goed over na is gedacht en waar veel in zit. En juist ook in de stilte. In het geval van Black Lake bijvoorbeeld zit alle emotie in die stilte besloten, die je tot inkeer dwingt.
Maar goed, ik zal je er niet mee overtuigen, dat begrijp ik ook wel. :)

<div class="d4p-bbt-quote-title">Black Lies wrote:</div>
Wordt aoty jongens.

Zou dat ook zo zijn zonder de hype die P4k, 4chan en TND veroorzaken?

Goede vraag. Natuurlijk is het allemaal wat overdreven door /mu/ enzo, maar ik verwacht veel.
1. Op basis van hun oudere werk. The Money Store was echt een 9/10 album voor mij en hun recentere materiaal (Niggas on the Moon / Fashion Week) wist mij enorm te verrassen. Die vond ik niet heel erg tegenvallen zoals Sander wel blijkbaar.
2. Zoals Sam ook al zegt, On GP klinkt geweldig. Als je de vocals weghaalt is het totaal geen Death Grips-track meer maar eigenlijk is dat juist wel weer typisch Death Grips. Ook Inanimate Sensation, die totaal anders klinkt en toch op hetzelfde album staat, belooft wat.

Bovendien zijn de lyrics van On GP duidelijk een verbetering ten opzichte van hun eerder werk.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Black Lies wrote:</div>
Ben ik trouwens de enige die hyped is voor Powers that B 2 Jenny Death? Heb niemand meer over de single On GP gehoord hier :p. Wordt aoty jongens.

Zonder Bjork kan het tweede deel alleen maar minder zijn.
icon_wink.gif
(En de competitie is echt veel te zwaar voor album van het jaar.)

Om me nog even in de discussie van hierboven te mengen: je doet die plaat van Bjork dus echt behoorlijk tekort. Je helpt je punt ook niet echt door haar stem ‘vervelend’ te noemen. Dat roepen ongeveer al mijn vrienden die niks weten van muziek over acts zoals Radiohead, Antony and the Johnsons en vanzelfsprekend… Björk. Muziek is kunst en een stem hoeft dus niet ‘prettig’ te zijn. Het gaat over een totaalproduct, waar in het geval van Björks album goed over na is gedacht en waar veel in zit. En juist ook in de stilte. In het geval van Black Lake bijvoorbeeld zit alle emotie in die stilte besloten, die je tot inkeer dwingt.
Maar goed, ik zal je er niet mee overtuigen, dat begrijp ik ook wel.
icon_smile.gif

Je hebt ook helemaal gelijk. Als ik Sputnik iedereen dat album een 8,5 zie geven en zelf na 2x luisteren pas 1 interessant nummer ontdek weet ik ook wel dat het aan mij ligt. Maar goed, je kunt niet alles even goed vinden denk ik maar.

Dat roepen ongeveer al mijn vrienden die niks weten van muziek over acts zoals Radiohead, Antony and the Johnsons en vanzelfsprekend…

Dit is alleen wel even pijnlijk. Klopt wellicht, maar juist artiesten met wat minder 'mooie' zang behoren tot mijn persoonlijke favorieten (Neutral Milk Hotel, Swans, Placebo, Cloud Nothings, Death Grips).

Niet elke song op de Modest Mouse plaat is evengoed, maar dat ben ik in ieder geval gewend van ze.
Verklaar je nader, noem een slecht nummer van Moon & Antartica, The lonesome crowded west, This is a long drive... of Good news.

Echt heel blij met dit album, echt een goede toevoeging aan het oeuvre. Van de nummers die nog niet bekend waren springt vooral Shit in your cut, The Tortoise and the Tourist, en Pups to dust eruit.
Tja verder Pistol... nouja ik kon er op zich wel om lachen.
Alleen God is an indian and you're an asshole begrijp ik niet echt. Is blijkbaar ook als enige nummer geschreven niet geschreven door Isaac, maar door Jeremiah (de drummer).
Blijkbaar zing James Mercer (The Shins) ook nog ergens mee op het album, maar ik ben er nog niet achter waar.

Death Grips nooit echt begrepen. Was leuk geweest als ze ook daadwerkelijk waren gestopt. Dan hadden ze wel een soort cultstatus gekregen denk ik. Nu kan ik ze gewoon niet meer serieus nemen.

Dit is alleen wel even pijnlijk. Klopt wellicht, maar juist artiesten met wat minder ‘mooie’ zang behoren tot mijn persoonlijke favorieten (Neutral Milk Hotel, Swans, Placebo, Cloud Nothings, Death Grips).

Oh nu ik die zin teruglees klinkt die heel beledigend, alsof je niks van muziek zou weten, zo was het niet bedoeld, hoor! Ik bedoelde het om aan te geven dat ik het jammer vindt dat die mensen zich laten tegenhouden door een stem. Sommige muziek maakt gewoon geen klik, het zij zo.

Ben daarentegen wel benieuwd naar de nieuwe Death Grips hoor, maar ik weet gewoon niet of het een succes wordt door hun vorige album

Sufjan Stevens vond ik niet zo'n heel bijzonder album. Zeker niet slecht, maar ik heb dit jaar ook echt al wel redelijk wat betere gehoord. Modest Mouse vind ik tot nu toe wel erg vet!

Death Grips nooit echt begrepen. Was leuk geweest als ze ook daadwerkelijk waren gestopt. Dan hadden ze wel een soort cultstatus gekregen denk ik. Nu kan ik ze gewoon niet meer serieus nemen.

Ze stoppen wel na Jenny Death denk ik. Boeit me verder niet als ze stoppen. Ze doen nooit liveshows en hebben toch al behoorlijk wat materiaal gemaakt.

Sufjan Stevens vond ik niet zo’n heel bijzonder album. Zeker niet slecht, maar ik heb dit jaar ook echt al wel redelijk wat betere gehoord. Modest Mouse vind ik tot nu toe wel erg vet!

Je moet er maar van houden, kan me wel voorstellen dat je Sufjan Stevens niet zo geweldig vindt. Toch voor mij de plaat van het jaar voorlopig.

Die mixtape van Drake klinkt echt steeds beter. Meer mensen die 'm gehoord hebben? The Charlatans ook geluisterd maar mwah dat is echt een typische 5/10. Wel prima maar 100% middle of the road. Staat nog steeds veel op mijn lijstje, onder andere die plaat van Noel Gallagher maar daar heb ik totaal geen zin in. Kan me niet voorstellen dat dat ook maar enigszins goed gaat klinken.

onder andere die plaat van Noel Gallagher maar daar heb ik totaal geen zin in. Kan me niet voorstellen dat dat ook maar enigszins goed gaat klinken.
Ik vind het een van de betere platen van dit jaar. Ook beter dan zijn vorige album.
Maar uit het Werchter topic begrijp ik dat je ook niet echt een Oasis fan bent, dus dan geef ik het weinig kans dat je het wat vind :p

Ik vind het een van de betere platen van dit jaar. Ook beter dan zijn vorige album.
Maar uit het Werchter topic begrijp ik dat je ook niet echt een Oasis fan bent, dus dan geef ik het weinig kans dat je het wat vind :p

Noel heeft inderdaad weer een van de betere platen van het jaar afgeleverd. Het duurde voor mij wel even voordat ik om was. Maar na 3x luisteren merk ik toch echt dat er wat toppertjes tussen zitten. Vooral Lock On The Doors klinkt heel erg als Oasis. Weet nog niet of ik deze beter vind dan zijn vorige.

<div class="d4p-bbt-quote-title">JB. wrote:</div>
Niet elke song op de Modest Mouse plaat is evengoed, maar dat ben ik in ieder geval gewend van ze.

Verklaar je nader, noem een slecht nummer van Moon & Antartica, The lonesome crowded west, This is a long drive… of Good news.

Echt heel blij met dit album, echt een goede toevoeging aan het oeuvre. Van de nummers die nog niet bekend waren springt vooral Shit in your cut, The Tortoise and the Tourist, en Pups to dust eruit.
Tja verder Pistol… nouja ik kon er op zich wel om lachen.
Alleen God is an indian and you’re an asshole begrijp ik niet echt. Is blijkbaar ook als enige nummer geschreven niet geschreven door Isaac, maar door Jeremiah (de drummer).
Blijkbaar zing James Mercer (The Shins) ook nog ergens mee op het album, maar ik ben er nog niet achter waar.

Modest Mouse heeft zo'n specifieke stijl die ik soms niet altijd evengoed vind passen bij een nummer. Dat heb ik tenminste met Modest Mouse. Pistol is inderdaad zo'n nummer, maar toch vind ik dat nog enige spanning opwekken in het album. Ik vind bijvoorbeeld Shit In Your Cut wel een saai nummer na de geweldige eerste paar nummers.

Die mixtape van Drake klinkt echt steeds beter. Meer mensen die ‘m gehoord hebben? The Charlatans ook geluisterd maar mwah dat is echt een typische 5/10. Wel prima maar 100% middle of the road. Staat nog steeds veel op mijn lijstje, onder andere die plaat van Noel Gallagher maar daar heb ik totaal geen zin in. Kan me niet voorstellen dat dat ook maar enigszins goed gaat klinken.

Lol, ik vond de nieuwe Charlatans beter dan Drake. Er staan enkele tracks op Modern Nature, maar de stijl is inderdaad niet uniek oid. (ook) rond Drake heb ik de hype nooit zo gesnapt. If You're Reading This... kon me echt totaal niet boeien. Noel Gallagher ga ik niet aan beginnen, ik kan me niet voorstellen dat dat voor mij een plaat is die iets toevoegt, maar dat ligt volkomen aan mij.

Afrikan Sciences en Hey Colossus zijn beide aanraders, Hey Colossus staat tot nu toe bovenaan mijn lijstje. Ook de nieuwe ENAU beviel me wel.

Hey Colossus staat nog op mijn luisterlijstje, ja. Maar ja kan dat je Drake's mixtape niet zo goed vond, al luister jij wel redelijk wat hiphop toch? Na de 2e / 3e keer luisteren sprongen er ook pas echt een paar tracks voor mij uit zoals Energy, Know Yourself, 6 Man en 10 Bands. Ook de bonustrack is heel goed.

Ik luister nu overigens voor de tweede keer Pinkshinyultrablast. De eerste keer ergerde ik me wat aan de stem kan ik me nog herinneren, maar bij de tweede luisterbeurt vind ik de plaat ineens 10x zo goed. Wat een fantastische baslijnen, in elk nummer gewoon. Daarnaast een vreemde mix tussen dreampop en shoegaze. Want hoewel het een shoegazeplaat is, klinkt het veel schoner en rustiger dan bijvoorbeeld Ride. Dat geeft ook ruimte aan de bassist natuurlijk en dat komt heel mooi naar voren op dit album. Ik denk dat hij van een 6/10 naar 8,5/10 gaat..

Hey Colossus staat nog op mijn luisterlijstje, ja. Maar ja kan dat je Drake’s mixtape niet zo goed vond, al luister jij wel redelijk wat hiphop toch? Na de 2e / 3e keer luisteren sprongen er ook pas echt een paar tracks voor mij uit zoals Energy, Know Yourself, 6 Man en 10 Bands. Ook de bonustrack is heel goed.

Klopt, en toch snap ik de hype niet. Ik vindt zijn teksten niet boeiend, in ieder geval niks bijzonders. Zijn zang is ronduit irritant. De productie is wel puik, maar zijn instrumentatie is ook niet bijzonder. Eigenlijk gewoon middelmatigheid troef als je het mij vraagt, maar dat kan ook een deel perceptie zijn.

Ik luister nu overigens voor de tweede keer Pinkshinyultrablast. De eerste keer ergerde ik me wat aan de stem kan ik me nog herinneren, maar bij de tweede luisterbeurt vind ik de plaat ineens 10x zo goed. Wat een fantastische baslijnen, in elk nummer gewoon. Daarnaast een vreemde mix tussen dreampop en shoegaze. Want hoewel het een shoegazeplaat is, klinkt het veel schoner en rustiger dan bijvoorbeeld Ride. Dat geeft ook ruimte aan de bassist natuurlijk en dat komt heel mooi naar voren op dit album. Ik denk dat hij van een 6/10 naar 8,5/10 gaat..

Klopt, de bas en met name de elektronische elementen sprongen er bij mij ook uit. Doet me erg denken aan Slowdive en/of Lush. Geen baanbrekende plaat maar wel meer dan prima.

Persoonlijk spreekt vooral zijn stemgeluid en productie me aan. De instrumentatie is altijd heel minimaal bij Drake en dat legt meer focus op zijn stem. Als je daar niet van houdt, blijft er nog weinig over. De lyrics zelf ben ik redelijk neutraal over. Niet zulke indrukwekkende politieke boodschappen als Killer Mike, maar op zich wel prima.

De nieuwe Kendrick Lamar staat al op Spotify, zo maar eens beluisteren.
Oh shit, ik ga hem nu opzetten. Ik zie in de tracklist al dat Thundercat twee keer featured, dus dat belooft wat. Heel erg benieuwd. Hij sprak er zelf van dat dit album over enkele jaren in de schoolbanken als ideaal voorbeeld gebruikt zal worden, hij is zelf in ieder geval overtuigd...

De nieuwe Kendrick Lamar staat al op Spotify, zo maar eens beluisteren.

Ik ben bij nummer 2, maar wat is dit? Is dit Kendrick Lamar???? Niet echt tof tot nu toe, maar ik luister 'm wel af.

Edit: LOL. Ik dacht bij de eerste drie nummers serieus is dit een Michael Jackson copycat album? Zingt ie ineens 'Annie are you okay?'

Ik ben bij nummer 2, maar wat is dit? Is dit Kendrick Lamar???? Niet echt tof tot nu toe, maar ik luister ‘m wel af.
Edit: LOL. Ik dacht bij de eerste drie nummers serieus is dit een Michael Jackson copycat album? Zingt ie ineens ‘Annie are you okay?’

Hahah, ik vind dit juist redelijk geniaal. Niet eens in de zin van ongelofelijk goed: de instrumentals klinken tot nu toe superfunky/origineel, er zijn redelijk wat cryptische woordspelingen voorbijgekomen etc. maar ik weet nog niet wat ik van de stijl moet vinden. Dit gaat wat meer luisterbeurten vergen.

Edit: Maar ik snap de WTF volkomen haha. De For Free interlude is zo fucking vreemd, ik zat hardop te lachen.

Users who are viewing this thread