De albums van 2015

Yep, deze nieuwe klinkt heel erg als hun oude nummers, vind ik zelf.
Dit gaat zeker een mooi album worden.

Bloc Party wilt weer een nieuw album maken. Ik ben eigenlijk een beetje bang dat dit compleet gaat falen

Bloc Party wilt weer een nieuw album maken. Ik ben eigenlijk een beetje bang dat dit compleet gaat falen

Jup werd alleen heel blij van Ratchet op het laatste album. al weet ik niet eens of dit nummer daar officieel op stond. Maar ben al best tevreden als er weer één heel chill nummer op staat.

Verder is het tweede deel van die Kendrick plaat best geniaal, wanneer hij de wat meer free jazz elementen eraf gooit. Het verhaal er achter ook.

Ik heb een paar nummers van Kendrick geprobeerd, maar ik ben bang dat ik nooit iets van hiphop zal snappen.
Snel weer Wand - Golem opgezet. Voorlopig de beste garage rock plaat van dit jaar. Al zijn er daar tot nu toe nog weinig van.

Nee klopt, ik snap je wel. Heb het ook heel lang gehad en zal hiphopalbums ook nooit echt hoog waarderen. Maar op z'n tijd geniet ik wel van vooral old school hiphopplaten. Die hebben toch een eigen flow en beat wat heerlijk wegluistert

Muzikaal klonk het nog best goed, beter dan verwacht.

Ik kom nog even met een laat lijstje, inhakend op een paar pagina's terug :')
1. Toundra - IV
2. Courtney Barnett - Sometimes I Sit and Think, and Sometimes I Just Sit
3. Modest Mouse - Strangers to Ourselves
4. Sleater-Kinney - No Cities to Love
5. Pond - Man It Feels Like Space Again
6. Vessels - Dilate
7. Pinkshinyultrablast - Everything Else Matters
8. Noel Gallagher's High Flying Birds - Chasing Yesterday
9. The Soft Moon - Deeper
10. Viet Cong - Viet Cong
11. A Place to Bury Strangers - Transfixiation
12. Sufjan Stevens - Carrie & Lowell
13. Desperate Journalist - Desperate Journalist
14. Björk - Vulnicura
15. Lights & Motion - Chronicle

De rest vind je hier. En Wand komt hier nog wel ergens tussen, weet nog niet precies waar.

Zolang ze naar weer wat optredens geven, dat laatste album was niks helaas.

Ik had toch gedacht dat jij Sufjan Stevens wel iets meer kon waarderen eigenlijk :p. Maar sowieso toplijstje en dat kan ik zeggen want ik heb bijna alles gehoord wooh.

Tevens die plaat van Kendrick he, ik ga hem wel steeds beter vinden hoor. Nu derde volle listen aan staan en ik voel de flow die in het hele album zit al een stuk beter. Ik blijf erbij dat het nooit een 10/10 gaat worden, daarvoor is er te veel andere hiphop die beter bij mij persoonlijk past, maar hij is al van een 7 naar een 8 gegaan. Dat vind ik wel een mooi eindcijfer.

Screen-Shot-2015-03-17-at-8.03.36-PM-559x560.png

Jaaa eindelijk! Ik had eigenlijk niet meer gedacht dat ie écht zou komen

Ja dat wordt echt een fantastische plaat, moet wel. Ik had ook graag een Cloud Nothings plaat gezien, maar die laatste twee platen leken zo op elkaar dat de rek er misschien eventjes uit is. Dan kan dit juist heel goed uitpakken.

Ja dat wordt echt een fantastische plaat, moet wel. Ik had ook graag een Cloud Nothings plaat gezien, maar die laatste twee platen leken zo op elkaar dat de rek er misschien eventjes uit is. Dan kan dit juist heel goed uitpakken.

Hmm ik vond de Here and Nowhere else toch best anders, een stuk toegankelijker (niet slechter). Maar ik denk dat dit voor beiden bands heel goed kan uitpakken.

Mijn excuses dat ik dit hier plaats maar het zou zonde zijn als ik het kaartje moet weggooien. Een vriend van mij is op het laatste moment ziek geworden en kan vanavond niet meer mee naar Warpaint. Het is te laat om het kaartje te verkopen DUS heeft iemand spontaan zin in een concert vanavond? Stuur even een PM. (Was echt heel goed op Primavera, laat je anders gewoon verrassen)
Gratis dus

album van Kendrick Lamar begint erg sterk, vandaag geen tijd om m af te luisteren dus deze week ergens definitieve oordeel

De nieuwe Kendrick Lamar nu voor de 9e keer opstaan, wat een fantastisch album hee. Het gaat erg moeilijk worden om dit album van mijn eerste plek te krijgen voor dit jaar.

Hahahah dat vind ik normaal altijd heel bezwaarlijk, maar ik heb de afgelopen twee dagen niks anders gedaan dan dit geluisterd.

Hij duurt alleen zo belachelijk lang…

Dit is inderdaad wel een argument voor het album. Al is één uur en een kwartier nou ook weer niet zo lang dat je er wakker van moet liggen.

Lengte is helemaal niet bezwaarlijk hoor. Lange albums zijn vaak zelfs beter, al is dat natuurlijk geen causaal verband.

Mijn top-3 is overigens wel ineens vrij hard veranderd;

1. Drake - If You're Reading This, It's Too Late
2. Sufjan Stevens - Carrie and Lowell
3. Sleater-Kinney - No Cities to Love / Pinkshinyultrablast - Everything Else Matters

#3 ben ik nog niet zo over uit.

Lengte is helemaal niet bezwaarlijk hoor. Lange albums zijn vaak zelfs beter, al is dat natuurlijk geen causaal verband.

Hoeft natuurlijk niet. Over het algemeen zijn mijn favoriete albums kort: tussen een halfuur en een klein uur. Maar dat verschilt natuurlijk per persoon. Ik vind 80 minuten wel wat te lang, ik ga er daardoor minder snel voor zitten merk ik.

80 Minuten is toch niet zo heel lang? Ik vind albums vaak goed als ze heel lang (90+) of heel kort (30-) minuten zijn. Toeval misschien maar toch.

Users who are viewing this thread