De albums van 2015

Dit gaat wat meer luisterbeurten vergen.

Dit vooral. Vind het onverwacht en vrij gedurfd wat hij doet met dit album, maar ik weet nog niet of ik dat een positieve of negatieve ontwikkeling vind. King Kunta was verder wel tof, maar For Free? inderdaad een grote wtf. En u wat nu bezig is vind ik ook niet zo gaaf. In elk geval interessante instrumentatie, dat is zeker.

Nu verwijst hij ook naar zijn eigen materiaal met 'don't kill my vibe'. Hahah, er gebeurt enorm veel op dit album. Ik moet dit toch echt nog even een paar keer beluisteren.

Oh man, wat een afwisseling ook. Rustige tracks afgewisseld met de meest technische raps. Ik weet nog niet helemaal waarom, maar ik wordt er op dit moment extreem vrolijk van(letterlijk).

De leadsingle I is trouwens compleet anders in de context van het album. Past geweldig goed op één van de meest soulvolle/funky platen die ik dit jaar heb gehoord.

Ik weet trouwens niet of het toeval is, maar How Much A Dollar Cost doet verdacht veel denken aan Pyramid Song van Radiohead, misschien wel een sneaky verwijzing ofzo. Manman er valt zo veel te ontdekken aan dit album.

Mwah, ik vond 'i' nog steeds niet zo heel passend in de context van het album. Wel gaaf dat hij op het eind van 'i' nog even zegt 'Im Kendrick Lamar', moet hij eigenlijk altijd doen. Net als hier;

http://www.youtube.com/watch?v=liZm1im2erU

De nieuwe Lamar gelijk eens aangezwengeld. Hoor er veel uiteenlopende reacties over, waar iedereen het wel mee eens lijkt is dat dit een heel bijzonder en 'vol' album is geworden. Ik laat me verrassen...

Ik weet nog niet helemaal waarom, maar ik wordt er op dit moment extreem vrolijk van(letterlijk)

Dit vooral! Ondergaand zonnetje, goeie temperatuur, lentevibes en i of for free; dikke prima.

Of Monsters and Men dropt de eerste single van het nieuwe album. Geen poespas, maar gewoon het vertrouwde geluid!

https://www.youtube.com/watch?v=XUClIslXKZo&feature=youtu.be

Ik zal ook maar even mijn voorlopige lijstje geven.

Steven Wilson - Hand. Cannot. Erase.
Belle & Sebastian - Girls in Peacetime Want To Dance
Toundra - IV
Modest Mouse - Strangers to Ourselves
Satellite Stories - Vagabonds
Noel Gallagher's High Flying Birds - Chasing Yesterday
The Decemberists - What a Terrible World, What a Beautiful World
Viet Cong - Viet Cong
Gaz Coombes - Matador
Sufjan Stevens - Carrie & Lowell
Pond - Man It Feels Like Space Again

Damn wat is de albumversie van ‘i’ fijn. Vond de single meh. Maar dit is zooo fijn.

Precies. Nogsteeds toegankelijker en meer uptempo dan de overige tracks, maar het past naar mijn mening als leadsingle perfect in het album als soultrack. Oh de productie, en de lyrics, en de techniek, en de flow op dit album. Het gaat een tijdje duren voordat ik over deze plaat uitgepraat ben :P.

Edit: Die productie/instrumentatie komt trouwens voor een groot deel van Flying Lotus/Thundercat. Onmiskenbaar ook, dit is wel een leuk stukje daarover.

Ik weet nog niet helemaal waarom, maar ik wordt er op dit moment extreem vrolijk van(letterlijk)

Dit vooral! Ondergaand zonnetje, goeie temperatuur, lentevibes en i of for free; dikke prima.

Goede tip haha, ik zal hem eens in deze setting luisteren en kijken wat dat doet :p.

Kos, dat heeft er waarschijnlijk mee te maken dat FlyLo de productie heeft (mee)gedaan.

Goede tip haha, ik zal hem eens in deze setting luisteren en kijken wat dat doet :p.

Kos, dat heeft er waarschijnlijk mee te maken dat FlyLo de productie heeft (mee)gedaan.

Ondergaand zonnetje en goeie temperatuur is momenteel moeilijk Jeroen, dat word binnen tegen de verwarming terwijl de zon schijnt. Dit is nog net iets te koel voor die lente vibe.

Kos weet trouwens wel dat FlyLo een handje heeft geholpen met de productie.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Black Lies wrote:</div>

Ondergaand zonnetje en goeie temperatuur is momenteel moeilijk Jeroen, dat word binnen tegen de verwarming terwijl de zon schijnt. Dit is nog net iets te koel voor die lente vibe.

Kos weet trouwens wel dat FlyLo een handje heeft geholpen met de productie.

Die ondergaande zon ga ik donderdag pas weer meemaken, thuis althans, maar inderdaad lekker bij de verwarming en dat is ook wel goed genoeg hoor Wessel (: . Ik ben niet zo veeleisend hoor.

Users who are viewing this thread