Battle of the genres! Nomineertopic

Status
Niet open voor verdere reacties.

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Iedereen mag vijf nominaties opgeven. De hoogste nominaties krijgen dan een plaats in the Battle. Vervolgens ga ik loten en komt er een soort schema zoals bijvoorbeeld bij tennis-toernooien. Één tegen één. Elke forummember mag dan gaan stemmen. Dit doe je door 5 punten te verdelen over de 2 opties. Je mag alleen hele punten geven, dus je zult altijd een favoriet moeten kiezen (je kan dus 0-5, 1-4 of 2-3 stemmen). De optie die dan na een week de meeste stemmen heeft gaat door naar de volgende ronde. Totdat we uiteindelijk een top 4 hebben en dus ook een winnaar.

De genomineerden zijn tot nu toe:

1. Indie (9)
2. Rock (8)
3. Alternative (6)
4. Metal (5)
5. Bluesrock, Electro (4)
7. Pop, Punk, Britpop, Hardrock, Electropop (3)
12. Americana, Grunge, New Wave, Progressive Rock, Hiphop, Shoegaze, Psychedelic Rock, Indie Rock (2)
20. Rock 'n Roll, Reggae, Emo, Progressive Metal, Klassiek, Jazz, Postpunkrevival, Singer/Songwriter, Stonerrock, Postrock, Sludge Metal, Garage Rock, Alternative Rock (1)
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Mijn nominaties:

1. Bluesrock
2. Hardrock
3. Rock
4. Rock 'n Roll
5. Pop

Edit by WeckoJ: Check!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.265
6.356
Mijn 5 nominaties:
nr 1 Metal
nr 2 Hardrock (+1)
nr 3 Punk
nr 4 Pop (+1)
nr 5 Indie

Edit by WeckoJ: Thanks and check!
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Mijn nominaties

Britpop
Punk
Alternative
Rock
Indie

Edit by WeckoJ: Check!
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.050
636
Nominaties:

Britpop
Indie
Elektropop
Bluesrock
Alternative

Edit by WeckoJ: Check!
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.623
619
1) Grunge
2) Alternative
3) Rock
4) Indie
5) Americana

Edit by WeckoJ: Check!
 

pongolesi

Randprogramma
17 dec 2013
161
83
1) Electro
2) Reggea
3) Americana
4) Bluesrock
5) Indie

Edit by WeckoJ: Check!
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.387
576
1 Elektropop
2 Rock
3 Alternative
4 Emo
5 New Wave

Ik stem maar een beetje tactisch omdat new wave of emorock waarschijnlijk weinig kans zou gaan maken :p.

Edit: Boeie ik nomineer ze toch XD

Edit by WeckoJ: Check!
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Nominaties:

1) Rock
2) Metal
3) Pop
4) Indie
5) Electro
Alleen jammer dat iedereen een ander beeld heeft bij een genre, wat bij de ene rock is kan bij de ander onder hardrock/metal vallen.

Edit by WeckoJ: Check!
 

Oreon

Randprogramma
30 mrt 2014
184
0
1. Progressieve metal (Progmetal)
2. Progressieve rock (Progrock)
3. Metal
4. Klassiek
5. Jazz

Edit by WeckoJ: Check!
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Postpunkrevival
Punk
Indie(rock)
Electro
hiphop

Ik vind het een beetje nattevingerwerk dit. Bij punk bijvoorbeeld, bedoel ik eigenlijk ook postpunkrevival. Daar vallen bands onder als Arctic Monkeys en Bloc Party, maar die zijn totaal niet te vergelijken met postpunk(joy division, the clash). Vandaar twee keer een punkgenre. Indie is dan weer van alle soorten muziek(van rock tot singer/songwriter). Bij electro vraag ik me af of genre's als ambient en DnB er ook onder mogen vallen. Bovendien zijn er artiesten die haast onder 4 van de 5 bovenstaande genres te plaatsen zijn... Allemaal breed te interpreteren.

Edit by WeckoJ: Check!
 

pongolesi

Randprogramma
17 dec 2013
161
83
Postpunkrevival<br>
Ik vind het een beetje nattevingerwerk dit. Bij punk bijvoorbeeld, bedoel ik eigenlijk ook postpunkrevival. Daar vallen bands onder als Arctic Monkeys en Bloc Party, maar die zijn totaal niet te vergelijken met postpunk(joy division, the clash). Vandaar twee keer een punkgenre. Indie is dan weer van alle soorten muziek(van rock tot singer/songwriter). Bij electro vraag ik me af of genre’s als ambient en DnB er ook onder mogen vallen. Bovendien zijn er artiesten die haast onder 4 van de 5 bovenstaande genres te plaatsen zijn… Allemaal breed te interpreteren.

Daar heb je wel gelijk in ja, het wordt bij veel bands nog moeilijk om ze in een categorie te plaatsen. Veel interessante acts hebben raakvlakken met vele genres. Moet ik Wilco plaatsen onder indie, alt-country of americana? En Nick Cave kan zowel onder rock, singer-songwriter, indie..
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.387
576
Postpunkrevival<br>
Punk<br>
Indie(rock)<br>
Electro<br>
hiphop

Ik vind het een beetje nattevingerwerk dit. Bij punk bijvoorbeeld, bedoel ik eigenlijk ook postpunkrevival. Daar vallen bands onder als Arctic Monkeys en Bloc Party, maar die zijn totaal niet te vergelijken met postpunk(joy division, the clash). Vandaar twee keer een punkgenre. Indie is dan weer van alle soorten muziek(van rock tot singer/songwriter). Bij electro vraag ik me af of genre’s als ambient en DnB er ook onder mogen vallen. Bovendien zijn er artiesten die haast onder 4 van de 5 bovenstaande genres te plaatsen zijn… Allemaal breed te interpreteren.

Post-punk is ongeveer hetzelfde als New Wave, nu hebben die twee allebei één stem XD.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
<div class="d4p-bbt-quote-title">mynoseknows wrote:</div>
Postpunkrevival<br><br>
Punk<br><br>
Indie(rock)<br><br>
Electro<br><br>
hiphop

Ik vind het een beetje nattevingerwerk dit. Bij punk bijvoorbeeld, bedoel ik eigenlijk ook postpunkrevival. Daar vallen bands onder als Arctic Monkeys en Bloc Party, maar die zijn totaal niet te vergelijken met postpunk(joy division, the clash). Vandaar twee keer een punkgenre. Indie is dan weer van alle soorten muziek(van rock tot singer/songwriter). Bij electro vraag ik me af of genre’s als ambient en DnB er ook onder mogen vallen. Bovendien zijn er artiesten die haast onder 4 van de 5 bovenstaande genres te plaatsen zijn… Allemaal breed te interpreteren.


Post-punk is ongeveer hetzelfde als New Wave, nu hebben die twee allebei één stem XD.

Met Punk bedoelde ik meer de hardere punk van die tijd. New Wave omvat ook meer de popmuziek van de jaren 70-80. Ze kunnen opzich wel bij elkaar gezet worden. Winnaar wordt het toch niet, met twee stemmen :p.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Het gaat voorlopig niet om hoeveel stemmen (is ook geen stemmen, maar nominaties). De nominaties zijn er alleen om te bepalen welke genre's mee gaan doen.

En ja het is inderdaad lastig om bepaalde bands bij genres te plaatsen omdat veel bands wel bij meerdere genres passen. Wellicht moeten we even Wikipedia raadplegen over wat er precies verstaan wordt onder de genres of andere internetsites of zelf met een soort van omschrijving komen.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Beetje lastig met alle genres/subgenres maar goed; mijn nominaties:

1. Metal
2. Hardrock
3. Alternative
4. Rock
5. Indie

Edit by WeckoJ: Check!
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.419
651
Om er 5 bij te stompen die ik nog niet zie staan:

1. Stonerrock
2. Postrock
3. Shoegaze
4. Psychedelic rock
5. Sludge metal

Edit by WeckoJ: Check!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.265
6.356
Toch leuk dat er serieus gereageerd wordt, nog niemand Palingsound, Schlager of Polka genoemd :D
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.520
804
ook nog geen top40 Dennis, ik kan iemand al niet meer serieus nemen als ik aan ze vraag naar wat voor muziek ze luisteren en dan zeggen top40. verder leuk idee zal ook wat opgeven

1. Bluesrock
2. Grunge
3. Progressive Rock
4. Metal
5. Electro

New Wave, Grunge, Techno all tried to destroy the Metal!!! but they failed, as they were stricken down to the ground!!

Edit by WeckoJ: Check!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Gebruikers die dit onderwerp bekijken