Hardrock & Metal Chat

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.556
4.748
447898536_860745272758907_7689456216557562711_n.jpg
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.556
4.748
was inderdaad uitverkocht, de productie die ze toen hadden leende zich trouwens ook niet tot een Trix omdat die te groot was dus vind dit wel enigszins een vreemde stap.
De support ben ik dan weer heel enthousiast over, alsook het feit dat trix altijd goed geluid heeft
 

MasterJub

Randprogramma
12 okt 2022
232
500
Vorige tour was wel hun grootste headline tour volgens mij met slechts 6-7 stops zoiets? Ze hadden die shows ook heel erg gepromoot trouwens in AB en 013 enzo. Denk niet dat ze de grootte hebben dat in 20 zalen te doen.

Ik vergis me daar toch nog vaak in merk ik.
Zoals The Devil Wears Prada volgend jaar in Patronaat, kan je gewoon nog kaarten voor kopen. Tom Morello, toch een grote naam, verkoopt 013 ook niet uit.

In dat licht vind ik dat Spiritbox ook vrij snel upgraden. Hun vorige show in Effenaar (1100 capaciteit?) was niet uitverkocht, of misschien net aan t einde. Zo ook de andere zalen van die tour. En nu toch een show in 013 main.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind ze super vet en ik ga, maar toch een bijzondere stap zo snel ergens.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.375
11.029
Als ik kijk naar de Sweden Rock line-up valt me op dat er best wat grote bands touren die in Nederland en België geen plekje hebben gekregen op een festival. Met name Journey, The Black Crowes en Evenascence vallen me op. Maar ook Dimmu Borgir, Canned heat (zou een mooie classic zijn), Riverside en Zeal & Ardor.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Jamel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.403
7.905
Als ik kijk naar de Sweden Rock line-up valt me op dat er best wat grote bands touren die in Nederland en België geen plekje hebben gekregen op een festival. Met name Journey, The Black Crowes en Evenascence vallen me op. Maar ook Dimmu Borgir, Canned heat (zou een mooie classic zijn), Riverside en Zeal & Ardor.
Valt wel op dat dat festival vaak vol inzet op een aantal classic rock acts die bij ons niet langs komen, zoals bijvoorbeeld Journey dit jaar. Die doen begin juni een paar scandinavische shows en dan vliegen ze weer terug. Wellicht dat die alleen komen als ze de grootste band van de dag zijn en dat ze die spot bij ons niet krijgen?

Evanescence baal ik ook van, die doen nu al 2 jaar achter elkaar een korte Europese tour rond begin juni en zijn voor Graspop al weer thuis. Is toch een grote band die ik graag eens live wil zien.

Verder geldt bovenstaande natuurlijk andersom ook, en wellicht nog een stuk extremer. Hoe veel grote metalbands zullen er wel niet de benelux aandoen maar geen Zweeds festival. Ik vind het headliner rijtje van Sweden rock dit jaar wel iets tegen vallen overigens, heb jij dat niet? meestal hebben ze er toch wel een combinatie van grote en kleine headliners maar dit jaar lijkt die grote naam te ontbreken. Copenhell doet het voor mij qua line up dan meestal toch beter.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Metalhead Liam

Gouden Tip
25 nov 2022
271
420
Als ik kijk naar de Sweden Rock line-up valt me op dat er best wat grote bands touren die in Nederland en België geen plekje hebben gekregen op een festival. Met name Journey, The Black Crowes en Evenascence vallen me op. Maar ook Dimmu Borgir, Canned heat (zou een mooie classic zijn), Riverside en Zeal & Ardor.
Dimmu Borgir staat als HL op dynamo, wel pas in augustus😉. Maar snap je punt verder haha
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.375
11.029
Ik vind het headliner rijtje van Sweden rock dit jaar wel iets tegen vallen overigens, heb jij dat niet? meestal hebben ze er toch wel een combinatie van grote en kleine headliners maar dit jaar lijkt die grote naam te ontbreken. Copenhell doet het voor mij qua line up dan meestal toch beter.
Het rijtje headliners is niet spannend, helemaal eens. Maar heb net eens de clashfinder ingevuld en zou 4 hele goede gevulde dagen hebben daar. Probeer het ook eens voor de gein. Zo is het duo Riverside - Zeal & Ardor top en nachtshows van Dimmu Borgir en Avantasia. Hier en daar wat mooie extreme bands rondgestrooid zoals Satyricon. Ik zou me er weer prima vermaken.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck, Jamel en Loek123

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.993
8.058
Valt wel op dat dat festival vaak vol inzet op een aantal classic rock acts die bij ons niet langs komen, zoals bijvoorbeeld Journey dit jaar. Die doen begin juni een paar scandinavische shows en dan vliegen ze weer terug. Wellicht dat die alleen komen als ze de grootste band van de dag zijn en dat ze die spot bij ons niet krijgen?

Evanescence baal ik ook van, die doen nu al 2 jaar achter elkaar een korte Europese tour rond begin juni en zijn voor Graspop al weer thuis. Is toch een grote band die ik graag eens live wil zien.

Verder geldt bovenstaande natuurlijk andersom ook, en wellicht nog een stuk extremer. Hoe veel grote metalbands zullen er wel niet de benelux aandoen maar geen Zweeds festival. Ik vind het headliner rijtje van Sweden rock dit jaar wel iets tegen vallen overigens, heb jij dat niet? meestal hebben ze er toch wel een combinatie van grote en kleine headliners maar dit jaar lijkt die grote naam te ontbreken. Copenhell doet het voor mij qua line up dan meestal toch beter.

Winger en Night Ranger ook als je het hebt over de classic rock acts ook
 
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71 en Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.375
11.029
Motionless in White in de 013 (in februari) is nu al uitverkocht zonder voorprogramma aangekondigd. Deze band zou dus inmiddels de AFAS kunnen gaan vullen, zeker met een goed voorprogramma. Kleine jongens worden groot. Ben heel blij ze nog in de 013 te kunnen meepakken, die zaal voelt altijd als thuiskomen.
 
  • Leuk
  • Wow
Waarderingen: MetalLimbo en Loek123

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.403
7.905
Motionless in White in de 013 (in februari) is nu al uitverkocht zonder voorprogramma aangekondigd. Deze band zou dus inmiddels de AFAS kunnen gaan vullen, zeker met een goed voorprogramma. Kleine jongens worden groot. Ben heel blij ze nog in de 013 te kunnen meepakken, die zaal voelt altijd als thuiskomen.
Wow, en nog 2x melkweg in Augustus erbij die ook instant uitverkocht waren, dat is samen inderdaad gewoon een uitverkochte afas
die zijn straks gewoon een grote logo band op graspop
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

jbj

Dagopener
11 okt 2022
560
756
Motionless in White in de 013 (in februari) is nu al uitverkocht zonder voorprogramma aangekondigd. Deze band zou dus inmiddels de AFAS kunnen gaan vullen, zeker met een goed voorprogramma. Kleine jongens worden groot. Ben heel blij ze nog in de 013 te kunnen meepakken, die zaal voelt altijd als thuiskomen.

Damn had nog geen tickets :/ dat wordt even aanmelden op ticketswap. Hopelijk nemen ze de laatste productie mee, die deed menig grotere bands watertanden.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.517
7.198
Motionless in White in de 013 (in februari) is nu al uitverkocht zonder voorprogramma aangekondigd. Deze band zou dus inmiddels de AFAS kunnen gaan vullen, zeker met een goed voorprogramma. Kleine jongens worden groot. Ben heel blij ze nog in de 013 te kunnen meepakken, die zaal voelt altijd als thuiskomen.
Oh vet! Dan zijn die inderdaad goed op weg om zich binnenkort bij de bovenste regels van Graspop te gaan melden. Helemaal prima, want dit is een soort metalcore wat ik prima kan hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Loek123

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.517
7.198
Is toch schitterend dat de aanwas aan goeie nieuwe muziek oneindig lijkt te zijn? Soms heb ik even zo'n realisatiemomentje. Dat alles duurder wordt en het voor kleinere artiesten steeds lastiger overleven is. En hoe blij we mogen zijn dat dat talloze creatieve breinen er niet van weerhoudt om nieuwe creaties met ons te delen. En misschien vraagt het voor de minder bekende artiest juist wel een ongelooflijke liefde en passie voor de muziek om de motivatie te blijven vinden om muziek te maken. En is het misschien juist daarom wel waarom ik mezelf steeds meer en meer aangetrokken voel tot obscuurdere muziek.

Vandaag zijn er weer twee prachtige voorbeelden verschenen. Het zijn twee behoorlijk verschillende nummers en artiesten. Maar mijns inziens allebei zeer de moeite waard om eens te luisteren.


 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken