Hardrock & Metal Chat

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.506
4.218
Nog even één vraagje in het verkeerde topic, heeft u enig idee wat ik van de levertijd van Beter Horen kan verwachten? Op de site staat maximaal 20 dagen, dus dan zou het wel heel spannend worden voor graspop :(
Poeh, dat wordt inderdaad spannend. Ik kon ze afhalen na 2 weken, maar dat zal per vestiging (en wel of geen drukte met bestellingen) verschillen. Zou de vestiging bij je in de buurt daarover bellen. Die kunnen wel een indicatie geven.
 
  • Leuk
Waarderingen: WTTNightMare

MarkvD

Gouden Tip
24 apr 2023
436
378
Poeh, dat wordt inderdaad spannend. Ik kon ze afhalen na 2 weken, maar dat zal per vestiging (en wel of geen drukte met bestellingen) verschillen. Zou de vestiging bij je in de buurt daarover bellen. Die kunnen wel een indicatie geven.
Net even terug gezocht, ik werd na 8 dagen gebeld dat ik een afspraak kon maken om ze op te halen en dat was tijdens de 30% korting weken.
 
  • Leuk
Waarderingen: WTTNightMare

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.993
8.058

Al jaren super tevreden mee. Ze hebben nu weer een actie met 30% korting. Service van Beter Horen is ook top.

Weet je zo uit t hoofd welk aantal dB demping je hebt? Heb zelf de middelste optie dacht ik, maar geen idee of dat voldoende beschermt
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.506
4.218
Weet je zo uit t hoofd welk aantal dB demping je hebt? Heb zelf de middelste optie dacht ik, maar geen idee of dat voldoende beschermt
20dB. Bij vrijwel alle shows ideaal. Alleen 2 maanden terug bij Swans had ik liever 25dB gehad, want dat was bizar hard. Had ik ze ooit bij Ministry op Graspop maar gehad, want daar heb ik mijn eeuwige piep aan overgehouden.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.993
8.058
20dB. Bij vrijwel alle shows ideaal. Alleen 2 maanden terug bij Swans had ik liever 25dB gehad, want dat was bizar hard. Had ik ze ooit bij Ministry op Graspop maar gehad, want daar heb ik mijn eeuwige piep aan overgehouden.

Volgens mij is degene die ik heb 16dB of iets dergelijks, toen ik er was, was het dat of meteen die 25dB, maar misschien hebben we wel ongeveer dezelfde dan.

Hoe is het verschil tussen concert en festival? Graspop mainstage versus in een zaal zeg maar. Zal natuurlijk afhankelijk ook zijn van waar je staat tov de boxen, maar ben wel benieuwd of het op een festival door de openlucht minder hard gaat klinken tov in een zaal
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.506
4.218
Volgens mij is degene die ik heb 16dB of iets dergelijks, toen ik er was, was het dat of meteen die 25dB, maar misschien hebben we wel ongeveer dezelfde dan.

Hoe is het verschil tussen concert en festival? Graspop mainstage versus in een zaal zeg maar. Zal natuurlijk afhankelijk ook zijn van waar je staat tov de boxen, maar ben wel benieuwd of het op een festival door de openlucht minder hard gaat klinken tov in een zaal
Voor open air is 20dB ideaal, want de demping is voldoende en je hoort toch genoeg om je heen. Bij concerten is het echt afhankelijk van het type optreden en de afstelling van geluid. Bij Depeche Mode was de demping net voldoende bij de bombastische stukken. Bij Dog Eat Dog een paar weken terug konden ze bijna uit, want geluid minder scherp en geen zware bass.
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.993
8.058
Voor open air is 20dB ideaal, want de demping is voldoende en je hoort toch genoeg om je heen. Bij concerten is het echt afhankelijk van het type optreden en de afstelling van geluid. Bij Depeche Mode was de demping net voldoende bij de bombastische stukken. Bij Dog Eat Dog een paar weken terug konden ze bijna uit, want geluid minder scherp en geen zware bass.

Bij Blind Guardian leken de mijne voldoende demping te hebben, na afloop na uitdoen oordoppen ook niet het idee dat alles ineens heel zacht stond en nergens last van. Ben benieuwd hoe t gaat zijn volgende week bij de Eagles en daarna op Graspop.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.556
4.748

Al jaren super tevreden mee. Ze hebben nu weer een actie met 30% korting. Service van Beter Horen is ook top.
vraagje, heb jij de rode of de oranje filter in voor concerten? geen idee als dat 20 of 25 is Ik heb nu de rode maar ik heb toch het gevoel dat ze net iets te veel dempen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.375
11.029
Oef dat ging hard, combi en zaterdag waren al uitverkocht.
Heb in ieder geval een zondag ticket binnen kunnen halen, de dag dat ik het liefst wilde gaan.
Ik ben er dus in ieder geval een dagje bij!
Gezellig Loek! Treffen we elkaar die dag weer. Inclusief speciaal bier lunch in De Gouverneur??
 
  • On fire
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Jamel

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.556
4.748
voor de metalcore fans is dit toch wel zo'n beetje het walhalla. van zo'n lineup op 1 dag wordt ik toch een beetje jaloers

447777733_979479513972136_7098773686736131934_n.jpg
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.517
7.198
innfield festival canceled minder dan een maand voor het festival
Post_DayLineUp_FINAL-1.jpg
Zonde! Maar ik lees net dat het door een tegenvallende kaartverkoop komt en om eerlijk te zijn verbaast me dat niet echt. Deze line-up oogt als een heel mooie drop van een grotere line-up. Niet als compleet affiche van een festival wat 90 euro voor een dagkaart en 160 euro voor een tweedagenpas vraagt. Ook even op google gezocht naar de locatie en die ziet er echt fantastisch uit. Dus wat dat betreft wel jammer dat dit festival alweer zijn Waterloo heeft gevonden, voordat het überhaupt van start heeft kunnen gaan. Want een metalfestival in een prachtig idyllisch landschap is iets wat ik wel een keer zou willen doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.375
11.029
Zonde! Maar ik lees net dat het door een tegenvallende kaartverkoop komt en om eerlijk te zijn verbaast me dat niet echt. Deze line-up oogt als een heel mooie drop van een grotere line-up. Niet als compleet affiche van een festival wat 90 euro voor een dagkaart en 160 euro voor een tweedagenpas vraagt. Ook even op google gezocht naar de locatie en die ziet er echt fantastisch uit. Dus wat dat betreft wel jammer dat dit festival alweer zijn Waterloo heeft gevonden, voordat het überhaupt van start heeft kunnen gaan. Want een metalfestival in een prachtig idyllisch landschap is iets wat ik wel een keer zou willen doen.
Ja eens. Voor die prijs zijn er te weinig middelgrote namen. Prima headliners en sub maar dan wordt het opeens heel klein grut. Altijd jammer als zo mooi initiatief toch moet stranden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
389
559
Hulde aan de kleine venues!

Gisterenavond genoten van de deathcore band "Ingested" in m'n lokale stamcafé, De Witte Non (vandaag beter bekend als Nocturna) te (Belgisch) Hasselt. Een intieme headlineshow in een café met een maximale capaciteit van 100, die gerespecteerd wordt zodat niemand als sardientjes op elkaar gepropt zit. Enkele maanden geleden mocht ook Distant hier passeren. Oprecht heerlijk, daarna nog een babbeltje kunnen slaan met de zanger die zelf toegaf dat hij gisteren voor zo'n 1000 mensen speelde op Betizfest in Frankrijk, maar dit intieme concert zoveel leuker vond qua ervaring.

Het was écht heerlijk.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.517
7.198
Hulde aan de kleine venues!

Gisterenavond genoten van de deathcore band "Ingested" in m'n lokale stamcafé, De Witte Non (vandaag beter bekend als Nocturna) te (Belgisch) Hasselt. Een intieme headlineshow in een café met een maximale capaciteit van 100, die gerespecteerd wordt zodat niemand als sardientjes op elkaar gepropt zit. Enkele maanden geleden mocht ook Distant hier passeren. Oprecht heerlijk, daarna nog een babbeltje kunnen slaan met de zanger die zelf toegaf dat hij gisteren voor zo'n 1000 mensen speelde op Betizfest in Frankrijk, maar dit intieme concert zoveel leuker vond qua ervaring.

Het was écht heerlijk.
Tof zeg! Ik prefereer zelf ook de venues met een capaciteit van enkele honderden bezoekers ook steeds meer over de grote venues. Maar een capaciteit van 100 is wel heel erg intiem.
 
  • Leuk
Waarderingen: jvandeweyer

Gebruikers die dit onderwerp bekijken