Hardrock & Metal Chat

BamischijfMetMayo

Playlistbediener
4 jan 2024
34
49
Wat vonden jullie er van?

Ik vond het erg goede muziek, verder is het gewoon niet helemaal mijn ding. De sfeer zat er wel goed in.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.987
8.054
Wat vonden jullie er van?

Ik vond het erg goede muziek, verder is het gewoon niet helemaal mijn ding. De sfeer zat er wel goed in.

Gaaf om een keer meegemaakt te hebben, maar de volgende keer zal wel op een festival worden als ze na dit jaar nog eens terugkeren op Graspop of Alcatraz. Wel zo'n gesigneerde LP van het nieuwste album gekocht voor de verzameling.
 

Jeroen

Randprogramma
9 feb 2015
101
92
Ben er ook bij! @Jeroen ook dacht ik?
Hey! Jazeker, ik was er ook. Wel niet helemaal mijn ding, dochterlief wou er graag heen, maar vond het voorprogramma wel erg vermakelijk, kende het nog niet (Manticora). Mooie bij Blind Guardian was wel de inzet van het publiek, die voor het grootste gedeelte werkelijk alles kende, leuk om te zien. Persoonlijk ga ik nooit heel goed op die bands met hun 'hey, hey, hey', maar had hier wel het idee dat het meer een symbiose was dan bij andere acts. Dus alsnog prima vermaakt. Niemand gezien van forum, maar aan andere kant ook niet bewust opgezocht.
 

Jeroen

Randprogramma
9 feb 2015
101
92
Najaar gaat God Dethroned met Vltimas en Bathuska op pad... nog geen NL data zag ik, maar ook erg leuk tourtje!
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.783
5.405
Pakketje staat ook op Samhain. Drie keer dus zelfs
Kijk nog eens ;) Samhain is wel zonder Seth, maar dat maakt uiteindelijk niet zo' groot verschil.
Vind ik toch erg jammer, had Seth er ook nog wel graag bij gehad op Samhain.
Franse black metal, keer op Durbuy Rock gezien, heel vet en sfeervol!
Mag zeker wel wat meer aandacht en bekendheid buiten Frankrijk krijgen.
Hier een lekkere, zeer recente nieuwe single:

 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.517
7.191
Samhain is één van de twee Nederlandse shows geloof ik toch?
zijn wel net de twee bands waardoor ik Samhain overweeg.
Na Graspop ga ik eens even rustig inluisteren.
Zou leuk zijn als je inderdaad ook een dag komt! Ik neig er zelf steeds meer naar om beide dagen te doen. Fomo begint enorm op te spelen. Eigenlijk staan er op beide dagen diverse bands die ik echt niet wil missen. Komende week maar eens op het werk informeren of ik het kan maken om twee maandagen achter elkaar vrij te nemen. Want Desertfest is de week ervoor en daar heb ik al kaarten voor.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.783
5.405
Samhain is één van de twee Nederlandse shows geloof ik toch?
zijn wel net de twee bands waardoor ik Samhain overweeg.
Na Graspop ga ik eens even rustig inluisteren.
Zeker doen!
Hier alvast wat luistertips (ben zelf ook nog volop aan het ontdekken):
  • Zaterdag: Kampfar, Cult Of Fire, Fluisteraars, 1349, Afsky
  • Zondag: Ghost Bath, Messa, Uada, Rituals Of The Dead Hand, Alkerdeel
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.517
7.191
Zeker doen!
Hier alvast wat luistertips (ben zelf ook nog volop aan het ontdekken):
  • Zaterdag: Kampfar, Cult Of Fire, Fluisteraars, 1349, Afsky
  • Zondag: Ghost Bath, Messa, Uada, Rituals Of The Dead Hand, Alkerdeel
Ik zou gewoon die hele line-up langs gaan. Zoveel meer bands dan die jij opnoemt, plus de twee die Loek al noemde, zijn er niet. :D
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.783
5.405
Ik zou gewoon die hele line-up langs gaan. Zoveel meer bands dan die jij opnoemt, plus de twee die Loek al noemde, zijn er niet. :D
Haha, dat is natuurlijk helemaal waar.. 😅
Tot nu toe waren dit echter de namen die het meest indruk op mij hebben gemaakt (buiten vanzelfsprekend Rotting Christ, Borknagar, Amenra).
Russian Circles moet ik wel nog even inkomen.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.517
7.191
Haha, dat is natuurlijk helemaal waar.. 😅
Tot nu toe waren dit echter de namen die het meest indruk op mij hebben gemaakt (buiten vanzelfsprekend Rotting Christ, Borknagar, Amenra).
Russian Circles moet ik wel nog even inkomen.
Ik kan me er alles bij voorstellen. Zijn bijna allemaal ook mustsees voor mij. Alkerdeel moet ik nog wel gaan ontdekken, trouwens.
Jij Ultha al geluisterd? Dat lijkt me ook één van de parels van deze editie. Denk dat dat live echt als een bom inslaat.

Nou ja, dat dus. Ik kan me met vrijwel de gehele line-up prima vermaken. Dus daarom moet ik erbij zijn. En omdat Jos er flink voor loopt te lobbyen, zal ik ook maar eerlijk zeggen, haha.

Volgens mij is die line-up nog niet compleet, toch? Want vorig jaar hadden ze 14 bands per dag, zag ik. En op dit moment zijn er 11 bands op zaterdag en 12 op zondag bekend. Dus wellicht komt Seth er alsnog wel bij.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.764
11.959
Ik kan me er alles bij voorstellen. Zijn bijna allemaal ook mustsees voor mij. Alkerdeel moet ik nog wel gaan ontdekken, trouwens.
Jij Ultha al geluisterd? Dat lijkt me ook één van de parels van deze editie. Denk dat dat live echt als een bom inslaat.

Nou ja, dat dus. Ik kan me met vrijwel de gehele line-up prima vermaken. Dus daarom moet ik erbij zijn. En omdat Jos er flink voor loopt te lobbyen, zal ik ook maar eerlijk zeggen, haha.

Volgens mij is die line-up nog niet compleet, toch? Want vorig jaar hadden ze 14 bands per dag, zag ik. En op dit moment zijn er 11 bands op zaterdag en 12 op zondag bekend. Dus wellicht komt Seth er alsnog wel bij.
Line-up is nog niet compleet inderdaad, wel bijna. Seth komt er niet meer bij, aangezien de poster van de tour melding maakt dat Seth niet op Samhain zal spelen.

Nou goed, dan ga ik hier nog even Verwoed, Imha Tarikat, Pijn en Sugar Horse aanraden voor zaterdag en Hexvessel voor de zondag en dan zijn we er wel, geloof ik!
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.399
7.897
Zou leuk zijn als je inderdaad ook een dag komt! Ik neig er zelf steeds meer naar om beide dagen te doen. Fomo begint enorm op te spelen. Eigenlijk staan er op beide dagen diverse bands die ik echt niet wil missen. Komende week maar eens op het werk informeren of ik het kan maken om twee maandagen achter elkaar vrij te nemen. Want Desertfest is de week ervoor en daar heb ik al kaarten voor.
Zeker doen!
Hier alvast wat luistertips (ben zelf ook nog volop aan het ontdekken):
  • Zaterdag: Kampfar, Cult Of Fire, Fluisteraars, 1349, Afsky
  • Zondag: Ghost Bath, Messa, Uada, Rituals Of The Dead Hand, Alkerdeel
Ik zou gewoon die hele line-up langs gaan. Zoveel meer bands dan die jij opnoemt, plus de twee die Loek al noemde, zijn er niet. :D
Bedankt voor de tips, eind juni zal ik er eens even rustig voor gaan zitten om me in te luisteren. Kans is in ieder geval wel vrij groot dat ik er de zondag bij ben, wellicht als het inluisteren goed bevalt dat ik alsnog wel 2 dagen mee pak.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken