Best Kept Secret 2025

Marin

Dagopener
14 apr 2021
559
379
Over IDLES gesproken, die cover van Mood Swings (little simz) met een vleugje peaches er door heen is echt heel sick imo. Mogen van mij wel wat meer deze richting op bewegen als band met hun eigen muziek
 
  • Leuk
Waarderingen: Joris

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.403
2.522
BKS zit volgend jaar weer in hetzelfde weekend als Primavera Porto (12-14 juni). Maar Northside zit dit keer een week eerder (5-7 juni).
 

voordiepaal

Playlistbediener
28 jun 2023
14
25
Dit jaar kon ik helaas niet, maar nu kan ik eindelijk weer een BKS-forum volgen zonder fomo, zin in volgend jaar!

Kijk erg uit naar Fontaines DC en na deze brat-week zou ik Charli XCX ook zo gek nog niet vinden.

Namen als Little Simz, Big Thief, ANOHNI en Vampire Weekend die hier al eerder worden genomend klinken me ook erg goed. Verder lijkt het me leuk om Geese in de Casbah te zien en ik denk dat mary in the junkyard volgend jaar ook wel een plekje verdient? Nog tientallen andere artiesten waar ik op hoop, maar gelukkig een jaar voorpret!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.004
6.391
Denk dat je een band als IDLES idd ook niet moet onderschatten qua plek op de affiche. Spelen in echt grote zalen tegenwoordig.
 

pablo honeymustard

Nieuw lid
8 mrt 2024
3
5
Dit jaar kon ik helaas niet, maar nu kan ik eindelijk weer een BKS-forum volgen zonder fomo, zin in volgend jaar!

Kijk erg uit naar Fontaines DC en na deze brat-week zou ik Charli XCX ook zo gek nog niet vinden.

Namen als Little Simz, Big Thief, ANOHNI en Vampire Weekend die hier al eerder worden genomend klinken me ook erg goed. Verder lijkt het me leuk om Geese in de Casbah te zien en ik denk dat mary in the junkyard volgend jaar ook wel een plekje verdient? Nog tientallen andere artiesten waar ik op hoop, maar gelukkig een jaar voorpret!
ik zie ze geese ook wel in de secret zetten om eerlijk te zijn
 

koekebakker

Gouden Tip
15 jun 2022
349
356
Headliner wensen: FKA Twigs, Fontaines D.C., Charli XCX, KGLW (Sorry not sorry), Anderson. Paak/NxWorries, Jamie XX
Headliners als het geld op is: Jessie Ware, Soulwax, Four Tet, de TWO klappers
Onrealistische headliners: Sufjan Stevens, een goede liveset van Lana del Rey, Kendrick Lamar
TWO klappers: Orbital, Mitski, Father John Misty, Squid, Destroyer, Boygenius, Angel Olsen, Little Simz, Beach House
Goldband Award: Froukje met nieuw album
Liever kwijt dan rijk: Pulp, Blur, Bicep, Underworld, London Grammar, Acts op herhaling van Lowlands 2024

Zo, dit lijkt mij wel genoeg input voor het Friendly Fire kantoor.
90s acts als PJ Harvey en Slowdive vond ik dit jaar geweldig, maar dat komt ook omdat ik zowel het oude als nieuwe materiaal mooi vind. Met acts als Pulp en Blur heb ik niks.
 
Laatst bewerkt:

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.704
1.245
Altijd leuk om te lezen hoe er in dit stadium van het voorspellen veelste hoge verwachtingen zijn. Als een IDLES, Charlie xcx of Anohni komt zullen die er wel gewoon als headliner staan
IDLES in de TWO is inderdaad vragen voor problemen. Die moeten op de ONE wegens te veel volk trekken, maar als laatste... Moeilijk in te schatten. Voorlaatste lijkt me persoonlijk geschikter. Misschien een soort contructie met een niet al te grote elektronische afsluiter... IDLES + Bicep ofzo.

En Anohni zie ik nog wel als laatste in de TWO terecht komen. Die past wel binnen het rijtje PJ Harvey, Jamie XX, Caroline Polachek, Beach House, St. Vincent, Interpol,... veel groter dan dat is die toch ook niet?
 

Marin

Dagopener
14 apr 2021
559
379
Mee eens hoor maar gezien Anohni in 2016 al headliner op dtrh was lijkt de rol van headliner me het meest waarschijnlijk. PJ Harvey was, als ze zelf niet liever in een tent wilde spelen, natuurlijk ook gewoon headliner op de one geweest. En IDLES stonden voor hun nieuwe album nog als sub op DTRH en zullen op LL ook wel die positie innemen, denk dat je die dus op bks wel als headliner kan verwachten
 
  • Leuk
Waarderingen: neracroft

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.403
2.522
Mee eens hoor maar gezien Anohni in 2016 al headliner op dtrh was lijkt de rol van headliner me het meest waarschijnlijk. PJ Harvey was, als ze zelf niet liever in een tent wilde spelen, natuurlijk ook gewoon headliner op de one geweest. En IDLES stonden voor hun nieuwe album nog als sub op DTRH en zullen op LL ook wel die positie innemen, denk dat je die dus op bks wel als headliner kan verwachten
Ik denk dat je die lijn niet zomaar kan doortrekken. DTRH had in 2016 ook kleinere headliners, de Hotot was nog een tent en ANOHNI werd dat jaar als een kleine headliner gezien. Op BKS zou dat nu misschien wel de TWO kunnen afsluiten, maar ik zie het op ONE niet gebeuren.

IDLES past wel op ONE, maar ligt wat minder voor de hand als ze ook Fontaines D.C. hebben, en zitten bovendien wel erg vast aan die Mojofestivals.
 
  • Leuk
Waarderingen: Marin

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
595
607
Als waarschijnlijk totaal onrealistische headliner wens moet ik R.E.M. noemen. Wat zou dat magisch worden daar op die ONE. Wat meer realistisch: Fontaines DC, Jack White en Pulp. In de categorie "al geweest maar weer welkom': Sigur Ros en Bon Iver. Verder zou ik het fijn vinden als Godspeed You Black Emperor en My Bloody Valentine eens zouden afzakken naar Hilvarenbeek. En die Jesus Lizard reünie graag, om goed te maken dat ze Shellac al die jaren nooit over de streep konden trekken. Anohni als TWO afsluiter op de zondag lijkt me ook prachtig.
 
  • On fire
Waarderingen: snoep

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.403
2.522
Lijkt me ook veel te groot voor BKS. Minimaal een Pinkpop als ze terug zouden komen, maar waarschijnlijker een eigen zaalshow.
Ha, dat was wat we ook ooit van Radiohead dachten; het zou wel magisch zijn!

Maar het lijkt mij eigenlijk dat dit nu iets eenmaligs is en dat we zeker niet moeten rekenen op een optreden in Nederland. Laat staan op BKS.

Eerst maar eens zien of Michael Stipe nog met zijn soloplaat komt!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken