Pinkpop 2024

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
853
775
Maar het zijn wel namen die mensen willen zien. Het maken van een line-up die uniek is iedereen wil zien is totaal niet realistisch.

Het is trouwens ook nooit zo onvoorspelbaar geweest wat aanslaat. Een mooi voorbeeld is big time rush. Geboekt voor 013 verplaatst naar Afas en verkoopt daarnaast nog Ziggo uit met nog 50.000 mensen over in de wachtrij. Dat lukt een Pearl Jam nog niet. Toch zal big time rush niet eens goed genoeg zijn voor het hoofdpodium van Pinkpop
Precies niet, want het verkoopt voor geen meter die dag.
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
853
775
Ach, dat maakt allemaal geen hol uit. Had Metallica of Green Day erboven gezet en er waren gewoon tussen de 60 en de 70 duizend man.
Ahja, maar die staan er niet. Als je dan volk wilt overtuigen om te gaan, mag de undercard een pak beter zijn en zeker voor die prijs. Als organisator moet je toch al op voorhand met zo een line up beseffen dat het zwak is? Als je dat niet door hebt, ben je het echt kwijt in het muzieklandschap. Dus nogmaals: ge moet zot zijn om daar 145 euro voor te betalen.
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus en BeWario

DonStroli

Campingartiest
20 jun 2022
57
51
Ik begrijp de headliner Maneskin echt wel.

In 2023 had Måneskin verschillende concerten die volledig waren uitverkocht over de gehele wereld! Alle onderstaande concerten waren gewoon volledig uitverkocht. Er is dus echt wel vraag naar deze band.

1. **Pesaro, Italië** - Vitrifrigo Arena op 23 februari
2. **Turijn, Italië** - Pala Alpitour op 25 februari
3. **Amsterdam, Nederland** - Ziggo Dome op 27 februari
4. **Brussel, België** - Forest National op 2 en 3 maart
5. **Berlijn, Duitsland** - Mercedes Benz Arena op 6 maart
6. **Keulen, Duitsland** - Lanxess Arena op 10 maart
7. **Parijs, Frankrijk** - Accor Arena op 13 maart
8. **Diverse steden in Italië** - Meerdere data in maart en april, waaronder Bologna, Florence, Rome, Napels, Bari en Milaan
9. **Barcelona, Spanje** - Palau Saint Jordi op 11 april
10. **Zürich, Zwitserland** - Hallenstadion op 26 april
11. **Wenen, Oostenrijk** - Wiener Stadthalle op 28 april
12. **Esch-sur-Alzette, Luxemburg** - Rockhal op 30 april
13. **Londen, VK** - The O2 Arena op 8 mei
14. **Warschau, Polen** - Torwar Hall op 12 mei
15. **Praag, Tsjechië** - O2 Arena op 14 mei
16. **Boedapest, Hongarije** - Budapest Arena op 16 mei
17. **Tallinn, Estland** - Saku Suurhall op 19 mei
18. **Rome, Italië** - Stadio Olimpico op 20 juli
19. **Milaan, Italië** - Stadio San Siro op 24 juli
20. **Toronto, Canada** - Scotiabank Arena op 27 september
21. **Vancouver, Canada** - Doug Mitchell Thunderbird Sports Centre op 15 oktober
22. **Buenos Aires, Argentinië** - Movistar Arena op 29 oktober
23. **São Paulo, Brazilië** - Espaço Unimed op 3 november
24. **Brisbane, Australië** - BCEC op 20 november
25. **Sydney, Australië** - Hordern Pavilion op 22 november
26. **Melbourne, Australië** - Margaret Court Arena op 23 november
27. **Adelaide, Australië** - AEC Theatre op 25 november
28. **Tokyo, Japan** - Meerdere data in december

Deze uitverkochte concerten waren onderdeel van hun "LOUD Kids Tour en Rush.
 
  • Leuk
Waarderingen: hersenscheetje

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.203
2.483
Het begint een herhaling van zetten te worden maar het probleem is juist: die acts zijn er amper, en als ze er al zijn komen ze niet (graag) naar Pinkpop.
Eerste ben ik wel met je eens . Coldplay, Rammstein, Ac/Dc vroeger wel festival acts inmiddels doen ze alleen nog stadions wat triest is.

Maar het tweede is wel een schadelijk iets en de vraag is waar dat vandaan komt. Klaarblijkelijk kan een hurricane wel Ed Sheeran regelen maar Pinkpop pas later nadat hurricane ze aankondigt.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.993
8.058
Eerste ben ik wel met je eens . Coldplay, Rammstein, Ac/Dc vroeger wel festival acts inmiddels doen ze alleen nog stadions wat triest is.

Maar het tweede is wel een schadelijk iets en de vraag is waar dat vandaan komt. Klaarblijkelijk kan een hurricane wel Ed Sheeran regelen maar Pinkpop pas later nadat hurricane ze aankondigt.

Kan ook gewoon een plan B zijn geweest van Pinkpop, omdat ze Ed Sheeran eigenlijk niet als ideale headliner zien. Niet per se dat ze het niet wisten, maar het gewoon niet als optie zagen en niet anders konden dan t toch maar doen.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.710
4.762
Ik begrijp de headliner Maneskin echt wel.

In 2023 had Måneskin verschillende concerten die volledig waren uitverkocht over de gehele wereld! Alle onderstaande concerten waren gewoon volledig uitverkocht. Er is dus echt wel vraag naar deze band.

1. **Pesaro, Italië** - Vitrifrigo Arena op 23 februari
2. **Turijn, Italië** - Pala Alpitour op 25 februari
3. **Amsterdam, Nederland** - Ziggo Dome op 27 februari
4. **Brussel, België** - Forest National op 2 en 3 maart
5. **Berlijn, Duitsland** - Mercedes Benz Arena op 6 maart
6. **Keulen, Duitsland** - Lanxess Arena op 10 maart
7. **Parijs, Frankrijk** - Accor Arena op 13 maart
8. **Diverse steden in Italië** - Meerdere data in maart en april, waaronder Bologna, Florence, Rome, Napels, Bari en Milaan
9. **Barcelona, Spanje** - Palau Saint Jordi op 11 april
10. **Zürich, Zwitserland** - Hallenstadion op 26 april
11. **Wenen, Oostenrijk** - Wiener Stadthalle op 28 april
12. **Esch-sur-Alzette, Luxemburg** - Rockhal op 30 april
13. **Londen, VK** - The O2 Arena op 8 mei
14. **Warschau, Polen** - Torwar Hall op 12 mei
15. **Praag, Tsjechië** - O2 Arena op 14 mei
16. **Boedapest, Hongarije** - Budapest Arena op 16 mei
17. **Tallinn, Estland** - Saku Suurhall op 19 mei
18. **Rome, Italië** - Stadio Olimpico op 20 juli
19. **Milaan, Italië** - Stadio San Siro op 24 juli
20. **Toronto, Canada** - Scotiabank Arena op 27 september
21. **Vancouver, Canada** - Doug Mitchell Thunderbird Sports Centre op 15 oktober
22. **Buenos Aires, Argentinië** - Movistar Arena op 29 oktober
23. **São Paulo, Brazilië** - Espaço Unimed op 3 november
24. **Brisbane, Australië** - BCEC op 20 november
25. **Sydney, Australië** - Hordern Pavilion op 22 november
26. **Melbourne, Australië** - Margaret Court Arena op 23 november
27. **Adelaide, Australië** - AEC Theatre op 25 november
28. **Tokyo, Japan** - Meerdere data in december

Deze uitverkochte concerten waren onderdeel van hun "LOUD Kids Tour en Rush.
Daarnaast is hun dag op Rock Werchter wel gewoon uitverkocht.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.281
6.387
Eerste ben ik wel met je eens . Coldplay, Rammstein, Ac/Dc vroeger wel festival acts inmiddels doen ze alleen nog stadions wat triest is.

Maar het tweede is wel een schadelijk iets en de vraag is waar dat vandaan komt. Klaarblijkelijk kan een hurricane wel Ed Sheeran regelen maar Pinkpop pas later nadat hurricane ze aankondigt.
ik ben vanavond bij Eagles.

ik vroeg me eigenlijk af, had Eagles gewerkt op de Pinkpop zaterdag...
Hadden ze de oude Pinkpop garde meer kunnen overtuigen.
Plus de dag, die mainstage met oa Douwe Bob, Anouk en Analogues was best passend en de combinatie Nothing But Thieves die Noord afsluiten en daarna Eagles op de mainstage was imo niet gek.

Maar goed, dat is niet... en ik spreek uit persoonlijke voorkeur

Mojo mag in ieder geval kijken wat ze dit jaar neer gezet hebben en evalueren wat ze volgend jaar anders kunnen doen. Als je mij vraagt, toch iets meer richting de oude garde kijken misschien
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
461
154
Daarnaast is hun dag op Rock Werchter wel gewoon uitverkocht
Nu zijn de weekend tickets voor werchter ook uitverkocht neem ik aan?

Als je het naast elkaar neerlegt ziet het dagprogramma er beter uit op werchter en meer.
Als ik alleen de 2e grootste podias pak:

Pinkpop VS Werchter

Palaye Royale VS Loverman (1-0)
Cian Ducrot VS Frank Carter (1-1)
Acda & De Munnik VS Beaches (beide prima denk ik 2-2)
Babymetal VS Sleaford mods (2-3)
Yungblud VS Yungblud (3-4)
Royal Blood VS Gary Clark Jr. (Beide prima denk ik 4-5)
Avril Lavigne VS Tom Odell (5-5)
Keane VS Tom Morello (6-5)

NIKS VS Simple Plan (6-6)
NIKS VS Deus (6-7)
NIKS VS Sum 41 (6-8)
NIKS VS Snow Patrol (6-9)

Maneskin VS Maneskin (7-10)

Werchter bied gewoon meer!
En toch ga ik naar pinkpop 😁
Laten we hopen dat het tij keert
 
  • Haha
Waarderingen: elo

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.281
6.387
Eagles tickets werden toch uiteindelijk weg gedaan tegen iets van 30% van de originele prijs?
lijkt me geen goed signaal, denk toch niet dat die verkoop heel goed verliep
ja dat was voor de tweede show, die er bij kwam door de verkoop van de eerste Gelredome show
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.698
6.432
Eerste ben ik wel met je eens . Coldplay, Rammstein, Ac/Dc vroeger wel festival acts inmiddels doen ze alleen nog stadions wat triest is.

Maar het tweede is wel een schadelijk iets en de vraag is waar dat vandaan komt. Klaarblijkelijk kan een hurricane wel Ed Sheeran regelen maar Pinkpop pas later nadat hurricane ze aankondigt.
Waarom is dat triest?
 

Dweezzill

Campingartiest
25 feb 2017
50
14
Het begint een herhaling van zetten te worden maar het probleem is juist: die acts zijn er amper, en als ze er al zijn komen ze niet (graag) naar Pinkpop.
Ik zou als organisatie beginnen met een vergunning te vragen om te mogen spelen tot een uur of 2 ‘s nachts. Een headliner die begint als het nog licht is buiten is toch niet meer van deze tijd?
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.462
1.964
Waarom is dat triest?
Het verkleint de headliner poule terwijl die acts wel door de festivals zijn kunnen groeien.
Ik vind dat major festivals een kans aan iedereen van de bevolking kan zijn om verschillende acts te zien/ontdekken. Een stadionconcert heeft zijn charme maar creëert een soort van nichemarkt, aan, tegenwoordig vaak, opgeklopte prijzen.
Ik vind het persoonlijk jammer dat de acts die Nik noemt festival ontgroeien, een Pinkpop/Werchter wei voor 60-80K is niet niks he. Wat ook jammer is dat acts als Swift en Styles bijvoorbeeld nooit op onze majors zullen spelen en dus per defenitie triest.
Al deze artiesten zijn de afgelopen 2 zomers onze landen gepasseerd wat goed is voor een totaal van €577,12 (staanplaatsen)
Bijkomend, onze arena's, zijn gewoon barslecht voor die concerten. KBS en de Arena :sick:.
 

luluasas

Campingartiest
9 mei 2023
92
56
Het verkleint de headliner poule terwijl die acts wel door de festivals zijn kunnen groeien.
Ik vind dat major festivals een kans aan iedereen van de bevolking kan zijn om verschillende acts te zien/ontdekken. Een stadionconcert heeft zijn charme maar creëert een soort van nichemarkt, aan, tegenwoordig vaak, opgeklopte prijzen.
Ik vind het persoonlijk jammer dat de acts die Nik noemt festival ontgroeien, een Pinkpop/Werchter wei voor 60-80K is niet niks he. Wat ook jammer is dat acts als Swift en Styles bijvoorbeeld nooit op onze majors zullen spelen en dus per defenitie triest.
Al deze artiesten zijn de afgelopen 2 zomers onze landen gepasseerd wat goed is voor een totaal van €577,12 (staanplaatsen)
Bijkomend, onze arena's, zijn gewoon barslecht voor die concerten. KBS en de Arena :sick:.
Zal ook wel voor een deel met de ego's te maken hebben. "Als het publiek niet speciaal voor mij komt wil ik het niet", trieste ontwikkelingen inderdaad ook al is het beter voor de portemonnee. Er zijn natuurlijk wel uitzonderingen die een hele dikke show geven en dit is vaak niet mogelijk op festivals. Een goede combi van beide zoals de Foo Fighters dit jaar doen met de UK tour en de festivals in Europa is perfect.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.203
2.483
Het verkleint de headliner poule terwijl die acts wel door de festivals zijn kunnen groeien.
Ik vind dat major festivals een kans aan iedereen van de bevolking kan zijn om verschillende acts te zien/ontdekken. Een stadionconcert heeft zijn charme maar creëert een soort van nichemarkt, aan, tegenwoordig vaak, opgeklopte prijzen.
Ik vind het persoonlijk jammer dat de acts die Nik noemt festival ontgroeien, een Pinkpop/Werchter wei voor 60-80K is niet niks he. Wat ook jammer is dat acts als Swift en Styles bijvoorbeeld nooit op onze majors zullen spelen en dus per defenitie triest.
Al deze artiesten zijn de afgelopen 2 zomers onze landen gepasseerd wat goed is voor een totaal van €577,12 (staanplaatsen)
Bijkomend, onze arena's, zijn gewoon barslecht voor die concerten. KBS en de Arena :sick:.
Precies dit.
Het is een hele slechte ontwikkeling. Vergeet ook niet dat deze artiesten vrijheid krijgen in de prijs die ze mogen vragen. Waarom zou je dan nog bij Pinkpop optreden als je zelf een flinke dure entreekaart kan vragen?
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.698
6.432
Precies dit.
Het is een hele slechte ontwikkeling. Vergeet ook niet dat deze artiesten vrijheid krijgen in de prijs die ze mogen vragen. Waarom zou je dan nog bij Pinkpop optreden als je zelf een flinke dure entreekaart kan vragen?
Waarom bij Pinkpop spelen als je zelf 3x de ArenA kan vullen? Sta je ook voor je eigen fans en een gegarandeerd enthousiast publiek.

Er valt voor een artiest als Taylor Swift weinig uit een Pinkpop te halen.

Aan de andere kant speelt Dua Lipa wel RW, Sheeran dit jaar PP en P!nk vorig jaar PP dus het kan wel.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken