Overig Muzieknieuws

Eefje heeft ook gewoon geen impact gehad op dat gebied hoor. Dat BKS haar onterecht als headliner neerzet wil niet zeggen dat je impact maakt. Ik bedoel mijn kids zijn dol op Roxy Dekker en hebben geen flauw idee wie of wat een Eefje of Wende is. En ja dan maak je bij het grote publiek inderdaad gewoon meer impact. De bankzitters dus ook. We hebben zelf die lijntjes uitgegumd de afgelopen jaren, en dan krijg je dit soort dingen.
Hele begrijpelijke keuze dit jaar qua impact. Eefje is maar onder een heel klein (niche) gedeelte populair. Krijgt bijvoorbeeld ook geen Afas uitverkocht.

Ik zit nog wel eens te bitchen op het aantal coverbands in oa Boerderij. Maar als ik onderstaand bericht lees snap ik het wel weer. Ga er vooral mee door als dit ervoor zorgt dat ze andere bands kunnen blijven boeken die wat moeilijker in de markt liggen.

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos en elo
Ik zit nog wel eens te bitchen op het aantal coverbands in oa Boerderij. Maar als ik onderstaand bericht lees snap ik het wel weer. Ga er vooral mee door als dit ervoor zorgt dat ze andere bands kunnen blijven boeken die wat moeilijker in de markt liggen.

Ja zelfs 'grote' podia als de 013 en Effenaar kunnen er niet echt meer omheen om ze veel meer te boeken, het trekt volk en zorgt ervoor dat andere dingen geboekt kan worden. Paradiso en Tivoli(voor het grootse gedeelte) blijven uit het schot maar hebben ook erg veel gemeente steun voor inkomsten.

Eerlijk gezegd kan ik er niet echt boos om worden, het is niet mijn ding maar ik kan het even goed ontwijken en als ik daardoor leuke bandjes in bijvoorbeeld de little devil kunnen zien op een donderdag avond voor 40-50 man die 013 daar boekt omdat ze net te duur voor LD zelf dan neem ik het helemaal voor lief. Als mensen een queen tribute willen kijken mogen ze dat van mij met liefde als het maar niet doorslaat zoals soms bij de Mezz en andere wat kleinere zalen waar helft van de programmering soms tribute acts zijn.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Ooit eens een Bee Gees tribute gezien, was een prachtige avond, dus zie het probleem sowieso niet zo met coverbands… Net als vorig jaar de Dio Memorial Concert.

Roxy Dekker is de winnares van de Popprijs

Totaal niet mijn keuze, maar de impact die ze in 1,5 jaar heeft gehad op een (vrij specifieke) doelgroep is wel echt bizar
Wat een feest dat ik in mijn bubbel al die tijd al geen Roxy Dekker gehoord heb.

Maar het is wel een vicieuze cirkel waar je in beland. En naar mijn mening kort termijn oplossing. Want je geeft ook een verkeerde boodschap af aan beginnende muzikanten als je het mij vraagt. Waarom zou je zelf energie, tijd en moeite stoppen in je eigen muziek. Je kan veel leuker bijverdienen als coverband en je trekt vollere zalen. Daardoor gaat er we veel talent verloren denk ik zo. En hoe groter je de coverband maakt hoe erger dat zal worden.

Misschien moeten poppodia het iets meer hybride uitvoeren, de coverband om publiek te trekken en de lokale bend ook laten spelen op hetzelfde affiche om toch mensen te leren om nieuwe muziek te luisteren.

• Leuk
Waarderingen: elo en Joslittel
Hln kan binnen een paar maanden zo een artikel over Limp Bizkit schrijven.

Wel bijzonder dat ze het dan voor dat album wel een keer wint. Die Grammy's zijn echt elk jaar weer de een grote grap
Zijn wel meer bijzondere dingen. Rolling Stones wat rockabum van het jaar wint bijv ipv Fontaines D.C.. Cowboy Carter was ook nit mijn favo (had eerder Brat zien winnen), maar opzich best goed ontvangen toch?

Kendrick Lamar met Not Like Us de grote winnaar van de avond vind ik wel leuk.

Users who are viewing this thread