Actualiteit

Heren, het ging hier origineel over de btw-verhoging op cultuur. Prima om dat politiek breder te bespreken maar laten we niet te veel afwijken.

• Leuk
Waarderingen: Dante
Heren, het ging hier origineel over de btw-verhoging op cultuur. Prima om dat politiek breder te bespreken maar laten we niet te veel afwijken.
Ik vind dat niet zo een groot probleem. Liever dat dan een verhoging op echte levensbehoeften. Maar goed ik ben ouder en heb mijn portie concerten en festivals al wel gehad.

Eens. Maar ik weiger om fascisten niet aan te pakken. Waar dan ook.
Ben het ook niet met hem eens hoor maar kunnen we proberen mensen geen facist te noemen op basis van 1 reactie. Dadelijk zien we echte radicale facisten en communisten over het hoofd. Trump en Harris zijn beide totaal ongeschikte presidenten en gaan beide niks oplossen maar gaan ook beide niet de wereld naar de afgrond helpen

Ben het ook niet met hem eens hoor maar kunnen we proberen mensen geen facist te noemen op basis van 1 reactie. Dadelijk zien we echte radicale facisten en communisten over het hoofd. Trump en Harris zijn beide totaal ongeschikte presidenten en gaan beide niks oplossen maar gaan ook beide niet de wereld naar de afgrond helpen
Leiders, dan wel populaire politici, met anti rechtstatelijke opvattingen zijn er anders wel meer en meer. Dat moet wat mij betreft niet miskent worden.

Elkaar hier voor fascist uitmaken, moeten we misschien niet zo snel doen inderdaad.

Ik blijf erbij. Dat begrotingstekort is er. Maar er zijn zoveel andere zaken om geld los te weken inplaats van de cultuur sector. Eerst maar eens de grote subsidies intrekken bij de Shell, Akso, Nam en ga zo maar door. Deze btw verhoging is gewoon te makkelijk
Precies. Of laten we eens beginnen met zorgen dat de geldende regels ook daadwerkelijk gehandhaafd worden voor dit soort bedrijven, en voor beleggers. Daar verdwijnt zoveel geld in de verkeerde zakken, door het gebruik van allerlei schimmige financiële constructies. Je hoeft de regels volgens mij nog niet eens aan te passen: gewoon zorgen dat er naar de geest van de huidige wet gehandeld wordt, in plaats van deze lui ermee weg laten komen aan alle kanten door de mazen van de wet te glippen. Dan verdeel je de lasten een stuk eerlijker over de sterkste schouders, in plaats van nog verder te beknibbelen op cultuur en (amateur)sport, twee sectoren die het al niet breed hebben maar in mijn ogen ook wel degelijk tot de eerste levensbehoefte van een gezonde bevolking behoren.

Zie ter illustratie de zaak van onze ex-staatssecretaris: als belegger een subsidieregeling voor ondernemers misbruiken, waardoor hij mogelijk zelfs meer belastinggeld in zijn eigen zak kan steken dan hij überhaupt ooit heeft geïnvesteerd. Walgelijke praktijken, maar blijkbaar zeer wijdverbreid onder de zeer vermogenden onder ons. Die komen ermee weg, terwijl de gewone burger betaalt. https://nos.nl/l/2542890

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
Los van hoe zinnig of onzinnig het label ‘fascist’ in deze context is (dat is een discussie op zich) gaat dit wel om iets meer dan 1 reactie. Deze figuur heeft een *ahem* kleurrijke geschiedenis hier op het forum, om het zo maar te zeggen. Wellicht voor jouw tijd, maar dan weet je het maar.

Wat betreft Trump vs Harris: wat je politieke kleur ook is, laten we niet doen alsof ze even erg zouden zijn. Trump is voornemens de rechtsstaat te slopen en zichzelf aan het hoofd van een soort totalitair regime te zetten, wat al zijn politieke tegenstanders vervolgt. Harris is op zijn minst iemand die zich binnen de lijnen van de gevestigde orde beweegt. Niet dat ik nu zo’n fan ben van die gevestigde orde, maar de sloopkogel die Trump er doorheen wil jagen lijkt me een stuk schadelijker. Wat voor beleid ze verder inhoudelijk ook voeren, Harris doet het op democratische wijze terwijl Trump zijn inspiratie haalt bij zijn dictatoriale vrienden wereldwijd. Doodeng.

• Leuk
Waarderingen: Oasiss en Timmetje
Los van hoe zinnig of onzinnig het label ‘fascist’ in deze context is (dat is een discussie op zich) gaat dit wel om iets meer dan 1 reactie. Deze figuur heeft een *ahem* kleurrijke geschiedenis hier op het forum, om het zo maar te zeggen. Wellicht voor jouw tijd, maar dan weet je het maar.

Wat betreft Trump vs Harris: wat je politieke kleur ook is, laten we niet doen alsof ze even erg zouden zijn. Trump is voornemens de rechtsstaat te slopen en zichzelf aan het hoofd van een soort totalitair regime te zetten, wat al zijn politieke tegenstanders vervolgt. Harris is op zijn minst iemand die zich binnen de lijnen van de gevestigde orde beweegt. Niet dat ik nu zo’n fan ben van die gevestigde orde, maar de sloopkogel die Trump er doorheen wil jagen lijkt me een stuk schadelijker. Wat voor beleid ze verder inhoudelijk ook voeren, Harris doet het op democratische wijze terwijl Trump zijn inspiratie haalt bij zijn dictatoriale vrienden wereldwijd. Doodeng.
Tegen de tijd dat Trump zijn meest gekke ideeën erdoor kan drukken ligt hij waarschijnlijk zelf al tussen 6 planken of is hij net zo incapabel als Biden. Wat mij vooral zorgen maakt is dat doordat de Republikeinen steeds meer naar rechts bewegen de Democraten steeds maar links gaat en je zo te veel naar de ene kant van het spectrum beweegt, iets wat je in Nederland ziet, ik vind het doodeng dat de PVV en GL/PVDA de grootste zijn. Denk dat als Harris aan de macht komt het grootte gevolgen kan hebben voor de wereldwijde economie, ik heb haar daar nog niks zinnigs over horen zeggen. Trump heeft ondanks zijn extreme ideeën wel echt goede dingen gezegd wat betreft de economie.

Tegen de tijd dat Trump zijn meest gekke ideeën erdoor kan drukken ligt hij waarschijnlijk zelf al tussen 6 planken of is hij net zo incapabel als Biden. Wat mij vooral zorgen maakt is dat doordat de Republikeinen steeds meer naar rechts bewegen de Democraten steeds maar links gaat en je zo te veel naar de ene kant van het spectrum beweegt, iets wat je in Nederland ziet, ik vind het doodeng dat de PVV en GL/PVDA de grootste zijn. Denk dat als Harris aan de macht komt het grootte gevolgen kan hebben voor de wereldwijde economie, ik heb haar daar nog niks zinnigs over horen zeggen. Trump heeft ondanks zijn extreme ideeën wel echt goede dingen gezegd wat betreft de economie.
Het gaat hier ook zogenaamd goed met “de economie”, maar er wordt intussen bezuinigd op onderwijs, steeds meer mensen hebben moeite om rond te komen, terwijl de rijken alleen maar rijker worden. Trump zal ongetwijfeld vergelijkbare resultaten halen idd. Een mooi plaatje in de papieren werkelijkheid van “de economie” terwijl zijn rijke vrienden lachend naar de bank gaan en het volk lijdt. Meer geld is niks waard als je je prioriteiten waar je het aan besteed niet op orde hebt.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje

Users who are viewing this thread