Actualiteit

Ik vind hem een held omdat hij de boel opschudt, zich niet de les laat lezen en gewoon doorgaat ondanks de heksenjacht die gaande is. Ja ik vind het heksenjacht. Is ie bot. Ja. Ben ik ook. Is ie gevaarlijk, nee vind ik niet.
Bestorming van het Capitool gemist?

Er was toch een reden dat we dat politieke topic geschrapt hadden? Uiteindelijk komen we altijd in dit soort discussies terecht, waar niemand elkaar begrijpt. Pleurt lekker op. Actualiteit prima, maar politiek is bij uitstek een onderwerp om het niet op dit forum over te hebben.

• Leuk
  • Haha
Waarderingen: Oasiss en Indiaantje89
Er was toch een reden dat we dat politieke topic geschrapt hadden? Uiteindelijk komen we altijd in dit soort discussies terecht, waar niemand elkaar begrijpt. Pleurt lekker op. Actualiteit prima, maar politiek is bij uitstek een onderwerp om het niet op dit forum over te hebben.
Het ging best lang goed maar je hebt gelijk. Oasiss en Thisso, bedankt voor jullie inzichten, volgens mij hebben wij het netjes gehouden!

• Leuk
Waarderingen: Thisso
Politiek is bij uitstek een onderwerp om het niet op dit forum over te hebben.
Vind ik wat te zwartwit gesteld. Het begon hier met de btwverhoging. Ook een politiek onderwerp en iets dat hier zeker besproken moet en kan worden.

De discussie die nu gaande is is niet perse een discussie die op een forum over festivals plaats hoeft te vinden maar waar imo best ruimte voor mag zijn.

Het zou wellicht verstandig zijn het wat lokaler te houden. De discussie over de BTW-verhoging hier ging best goed en was best zinnig imo, de discussie over Trump en Harris heeft minder zin denk ik, en is niet relevant voor het forum. Sorry dat ik mij ook heb laten verleiden daar op in te gaan.

(Heb de berichten die nu blijkbaar verwijderd zijn gemist overigens)

Edit: beetje zelfde strekking als wat @Timmetje net zegt, had zijn bericht nog niet goed gelezen voor ik begon te typen 😅

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Politiek is prima om te discussiëren en dit topic is daar ook de correcte plaats voor. Liefst over muziekgerelateerde zaken maar met de Amerikaanse verkiezingen volgende week vind ik het ook niet onlogisch dat dit onderwerp naar boven komt. Discussie loopt scherp maar voor het grootste deel ook helemaal binnen de normen volgens mij dus geen problemen op dat vlak en ik moedig het zelfs aan. Maar het is belangrijk dat iedereen weet welke personen bij jezelf een gevoelige snaar raken en de emoties niet de bovenhand te laten nemen. Zolang iedereen beseft wanneer ie nuttige input heeft en wanneer het beter is om iets te negeren, kunnen we hier prima met elkaar over politiek lullen.

Ik ben het met Dave eens, er zijn wel andere online fora waar je dit soort discussies kan hebben. Het is toch wachten tot het mis gaat.

Nu dit topic toch weer herboren is heb ik nog wel een ander onderwerp dat actueel is waar ik benieuwd over ben of meer mensen dit aangaat. Ik doe sinds dit jaar voor het eerst mee met movember. Een maand lang niet scheren en als je het wel doet betalen we in het geval van mij en mijn kameraden €50 euro aan Mens Mental Health. Mijn kameradengroep en ik hadden het erover en we hebben eigenlijk altijd in de moeilijkste periodes van ons leven veel woede en verdriet opgekropt omdat het nog altijd voelt dat je als man niet je emoties te veel moet tonen. Meer mensen die hieraan meedoen? Niet muziek gerelateerd maar ik associeer dit soort goede doelen toch wel vaak met een gemiddelde festivalganger.

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal
Nu dit topic toch weer herboren is heb ik nog wel een ander onderwerp dat actueel is waar ik benieuwd over ben of meer mensen dit aangaat. Ik doe sinds dit jaar voor het eerst mee met movember. Een maand lang niet scheren en als je het wel doet betalen we in het geval van mij en mijn kameraden €50 euro aan Mens Mental Health. Mijn kameradengroep en ik hadden het erover en we hebben eigenlijk altijd in de moeilijkste periodes van ons leven veel woede en verdriet opgekropt omdat het nog altijd voelt dat je als man niet je emoties te veel moet tonen. Meer mensen die hieraan meedoen? Niet muziek gerelateerd maar ik associeer dit soort goede doelen toch wel vaak met een gemiddelde festivalganger.
Persoonlijk laat ik al die maanden zonder aan me voorbij gaan.
Ik kan voor mezelf wel beslissen wanneer ik me scheer, klaag, bier drink of vlees eet.

Maar dat neemt niet weg dat ik nu en dan wel eens een goed doel steun waarvan ik vind dat ze die steun best wel verdienen.

Goed onderwerp om aandacht/geld aan te besteden natuurlijk! Het enige wat ik nooit helemaal snap aan dit soort initiatieven, is dat als het je lukt om je de hele maand niet te scheren, je eindigt met een ongeschoren kop en zonder donaties aan je goede doel naar keuze. Waar zit hem dan precies de winst in het succesvol voltooien van de challenge? Of is het de bedoeling dat je “faalt” en je wel af en toe scheert, zodat je toch wat donaties doet? Niet aanvallend bedoeld, ik ben oprecht benieuwd want ik snap de logica erachter gewoon niet zo goed 😅

Ik heb overigens altijd hetzelfde gehad met drankspelletjes: winnen betekent niet drinken, terwijl je op zo’n avond vaak juist wil drinken. Wat is dan je winst? Beetje hetzelfde issue maar dan anders. Ligt waarschijnlijk aan mij dat ik het niet snap want de meeste mensen lijken dat issue niet te ervaren…

Goed onderwerp om aandacht/geld aan te besteden natuurlijk! Het enige wat ik nooit helemaal snap aan dit soort initiatieven, is dat als het je lukt om je de hele maand niet te scheren, je eindigt met een ongeschoren kop en zonder donaties aan je goede doel naar keuze. Waar zit hem dan precies de winst in het succesvol voltooien van de challenge? Of is het de bedoeling dat je “faalt” en je wel af en toe scheert, zodat je toch wat donaties doet? Niet aanvallend bedoeld, ik ben oprecht benieuwd want ik snap de logica erachter gewoon niet zo goed 😅

Ik heb overigens altijd hetzelfde gehad met drankspelletjes: winnen betekent niet drinken, terwijl je op zo’n avond vaak juist wil drinken. Wat is dan je winst? Beetje hetzelfde issue maar dan anders. Ligt waarschijnlijk aan mij dat ik het niet snap want de meeste mensen lijken dat issue niet te ervaren…
De way to go is natuurlijk ook om een vaste donatie te doen en het bedrag te verhogen als je je toch scheert.
Daarnaast als mensen dan aan je vragen of je bezig bent een baard te laten groeien of aan je vragen waarom je je niet scheert, dat je over het doel kan beginnen en zo de aandacht ervoor kan vergroten.

Users who are viewing this thread