Rock Werchter 2025

Hugh Jackman geeft op 6 juli een openluchtconcert in Hyde Park in Londen. Doe keer zot Herman voor die donderdagheadliner. From Werchter with Love.

(Ja, i know..never gonna happen.)
Haha, ik heb dat in Ziggo gezien. Erg leuk maar zou totaal niet werken als festivalheadliner denk ik. Heel veel rustige nummers.

Geen idee als iemand de britse band 'Ride' kent, heb ze op mijn verlanglijst gezet nadat ze in het voorjaar een nieuw heerlijk album uitbrachten. Prachtige shoegaze met sterke albums in de jaren 90. De zanger Andy Bell is tevens ook jaren actief geweest bij Oasis als basgitarist. Geen idee als dit een plaats zou hebben op Werchter?

• Leuk
Waarderingen: Everyknight
My last guess before we get too many more names

Thursday:
Linkin Park, Vampire Weekend, Fontaines DC

Friday:
Green Day ,Fall Out Boy

Saturday:

Sam Fender, Jack White

Sunday:

Olivia Rodrigo, OATW

(of course the caveat as always is I may not have how popular these people are in Werchter)

• Leuk
Waarderingen: theblackmadness
Coldplay, Rammstein en U2 doen toch helemaal geen festivals? Vanwaar die vergelijking?
Die eerste twee hebben wel degelijk als headliner gestaan op RW. Niet als beginnend bandje, maar echt op hun hoogtepunt.
Maar het zijn maar voorbeelden, hetzelfde geldt ook voor Dua Lipa en Foo Fighters.

Dit jaar werd Lenny Kravitz door velen afgemaakt als headliner op RW, maar die is bijvoorbeeld ook vele malen groter dan Fender.

Fender mag er gerust staan, en ik had het ook verwacht, maar als headliner is een mager beestje.
Hier moet zeker veel kwalitatief bij in de breedte. Mogelijks ook wat kleppers in The Barn die ergens compenseren.

My last guess before we get too many more names

Thursday:
Linkin Park, Vampire Weekend, Fontaines DC

Friday:
Green Day ,Fall Out Boy

Saturday:

Sam Fender, Jack White

Sunday:

Olivia Rodrigo, OATW

(of course the caveat as always is I may not have how popular these people are in Werchter)
Kan ik ergens tekenen! optijd naar huis op zondag en 3 van me favoriete bands als headliners met top acts eronder

• Leuk
Waarderingen: theblackmadness
Die eerste twee hebben wel degelijk als headliner gestaan op RW. Niet als beginnend bandje, maar echt op hun hoogtepunt.
Maar het zijn maar voorbeelden, hetzelfde geldt ook voor Dua Lipa en Foo Fighters.

Dit jaar werd Lenny Kravitz door velen afgemaakt als headliner op RW, maar die is bijvoorbeeld ook vele malen groter dan Fender.

Fender mag er gerust staan, en ik had het ook verwacht, maar als headliner is een mager beestje.
Hier moet zeker veel kwalitatief bij in de breedte. Mogelijks ook wat kleppers in The Barn die ergens compenseren.
Kravitz werd niet zo zeer alleen afgekraakt als niet groot genoeg maar ook als niet relevant genoeg als ik het me goed herinner.

Fender is dat dan weer wel. En hij verkoopt zn zalen met gemak, heeft een nieuw album op komst, hits op zak.... dé perfecte nieuwe headliner imo.

Kravitz werd niet zo zeer alleen afgekraakt als niet groot genoeg maar ook als niet relevant genoeg als ik het me goed herinner.

Fender is dat dan weer wel. En hij verkoopt zn zalen met gemak, heeft een nieuw album op komst, hits op zak.... dé perfecte nieuwe headliner imo.
Oké, maar het is wel opmerkelijk dat we hier de laatste jaren door de insiders al heel vaak hebben moeten lezen "dat dit niet het originele plan kan geweest zijn", "dat er iets moet zijn misgelopen", "dat het een plan B moet zijn".

Uiteraard, veel factoren hebben ze niet in de hand, met op kop de beschikbaarheden van grote namen.

Maar tegelijkertijd kan ik mij niet van de indruk ontdoen dat de tijd dat Werchter alles in zijn schoot kreeg geworpen voorbij is
Nu heb je al meer en meer eens een stadsfestival, zoals Lokerse Feesten die een vzw is, die opeens een hoog bedrag op tafel legt en exclusief met namen gaat lopen die ook op Werchter zouden passen.

Hoe achten jullie de kans van rick astley? Zie veel covers en concerten van hem voorbij komen, maar dit zou echt een feestje zijn. Ergens rond 5 uur op de main of laat in de tent.

Ik kan bijna niet geloven dat RW zowel Billie eilish als Olivia Rodrigo zou (kunnen/durven) boeken: dit lijkt me te jeugdig voor de gemiddelde Werchter ganger. Ik denk dat Billie de beste keuze is aangezien zij al langer meedraait en meer hits heeft bij iets ouderen (alhoewel het spijtig is dat ze zo veel op tape zet bij haar concerten). Olivia zou de perfecte headliner zijn op Pukkelpop!
Persoonlijk hoop ik op Lana del Rey als onverwachte headliner!

Ik kan bijna niet geloven dat RW zowel Billie eilish als Olivia Rodrigo zou (kunnen/durven) boeken: dit lijkt me te jeugdig voor de gemiddelde Werchter ganger. Ik denk dat Billie de beste keuze is aangezien zij al langer meedraait en meer hits heeft bij iets ouderen (alhoewel het spijtig is dat ze zo veel op tape zet bij haar concerten). Olivia zou de perfecte headliner zijn op Pukkelpop!
Persoonlijk hoop ik op Lana del Rey als onverwachte headliner!
Ja, Lana zou het summum zijn, maar dat is ook bij het plannen van haar tours een speciaal geval blijkbaar.

• Leuk
Waarderingen: slyke
Ja, Lana zou het summum zijn, maar dat is ook bij het plannen van haar tours een speciaal geval blijkbaar.
Ja, intussen is er wel zo een lijstje van artiesten die de voorbije tijd in omliggende landen gespeeld hebben, maar niet in België.
Lana is er één van, dus dat geeft ergens wel hoop?

London Grammar is qua show en setlist toch ook klaar voor meer dan bvb een Barn (wat nog steeds het meest logische is).
Enige nadeel, Hannah zal je nooit een show van meer dan 75min zien geven. Ze hebben het blijkbaar in Parijs wel geprobeerd maar het ook bij dat gehouden.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
London Grammar is qua show en setlist toch ook klaar voor meer dan bvb een Barn (wat nog steeds het meest logische is).
Enige nadeel, Hannah zal je nooit een show van meer dan 75min zien geven. Ze hebben het blijkbaar in Parijs wel geprobeerd maar het ook bij dat gehouden.
Ja, er zijn er andere die net een live stream van meer dan 3u gedaan hebben.
Als een gevestigde band, met uitgebreid repertoire, is het toch wel wat goedkoop om (zaal-) concerten af te leveren onder de 90 minuten.
Dat is eigenlijk toch wel het absolute minimum.

Als een gevestigde band, met uitgebreid repertoire, is het toch wel wat goedkoop om (zaal-) concerten af te leveren onder de 90 minuten.

Ligt er een beetje aan hoe duur de tickets zijn, maar er zal wel geen grote artiest zijn die denkt “uurtje show, dan maar goedkopere tickets”

Ken on Efests did say a while ago London Grammar were headlining the barn so I’d presume that’s true

Lana was due to announce Anfield in June last week, no idea why she didn’t! (She’s always late though I guess 😂)

Morrissey is ook zo'n artiest die uit een hele catalogus van zowel zichzelf als the Smiths kan putten, maar ook vaak maar 75 minuten speelt.
Maar goed. Ik teken voor 75 minuten London Grammar als headliner in de Barn.

Hoe komt dat? Te vermoeiend voor de stem? Voor haarzelf?

Users who are viewing this thread