Rock Werchter 2025

Fatboy Slim is in België toch niet meer die gigantische naam die het ooit was. Kan perfect in The Barn en kan wel eens legendarisch worden als hij zijn oude nummers speelt.
Hmm oke, ja ik leef soms nog iets te veel in het verleden volgens mij 😁 Maar dan zou het een hele vette Barn naam zijn wat mij betreft!

Met Green day en Sam Fender zijn ze me na de aankondiging van twee headliners nog niet kwijt. Ofwel zien we op donderdag Pearl Jam en op zondag LCD soundsystem en dan ga ik opnieuw combi, ofwel zien we Linkin Park op donderdag en Olivia Rodrigo op zondag en ga ik eens twee dagen met mijn kinderen mee. 't Is allemaal goed voor mij. Leve de feeste!

Met Green day en Sam Fender zijn ze me na de aankondiging van twee headliners nog niet kwijt. Ofwel zien we op donderdag Pearl Jam en op zondag LCD soundsystem en dan ga ik opnieuw combi, ofwel zien we Linkin Park op donderdag en Olivia Rodrigo op zondag en ga ik eens twee dagen met mijn kinderen mee. 't Is allemaal goed voor mij. Leve de feeste!
Discussie is waarschijnlijk allang gevoerd maar LCD headliner?

Hiphop/zwarte muziek is nog onbekender bij de doelgroep die doorgaans op Facebook hun gal spuwt. Op instagram uiteraard een ander verhaal
Oh ja, dat is zeker waar. Onbekend en ook vaak nog een soort van anti-gevoelens bij die doelgroep. Zie dat wel vooral terug bij de posts van festivals. Bij Festileaks, maar ook diverse muziekbladen zijn de reacties overwegend constructief en wat meer open-minded.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en elo
Sarcasme toch? Dat festival heeft de afgelopen 10 jaar echt legio blunders begaan
Ik heb het enkel over het feit dat men voor de verkoop van start gaat best veel meer namen dan een top 15 namen lost. Dan weet een fan welke belangrijke groepen er wel of niet komen en of de affiche in de breedte goed is. Rock Werchter blijft één van de betere festivals als je de line-up bekijkt en op dat vlak ijn de breedte wellicht het beste festival van de Benelux.

Ik was in eerste instantie gisteren kritisch op Sam Fender als aankondiging en zag toen de standpunten van goed dat ze een nieuwe rockheadliner durven neer te zetten. Nog een keertje goed over nagedacht en nog steeds kritisch.

Was het toekomstbestendig niet veel verstandiger om Sam Fender als sub neer te zetten? Dan kan die naar het niveau headliner toegroeien en heb je daar juist je toekomstige rockheadliner ipv hem nut e bombaderen als de nieuwe jonge rocker die een mainstage afsluit. Speelt die dan goed, dan is die spot over een jaar of 2/3 zeker verdiend. Laat hij een mindere indruk achter dan kan hij nog naar die positie toegroeien. Nu heb je het gevaar dat dit de show moet zijn waarbij die headlinerwaardig moet zijn. Daar gaat men hem toch op beoordelen.

Ik heb het enkel over het feit dat men voor de verkoop van start gaat best veel meer namen dan een top 15 namen lost. Dan weet een fan welke belangrijke groepen er wel of niet komen en of de affiche in de breedte goed is. Rock Werchter blijft één van de betere festivals als je de line-up bekijkt en op dat vlak ijn de breedte wellicht het beste festival van de Benelux.
Andere kant: Werchter is nog nooit rap uitverkocht geweest. Wil je meer zekerheid over het programma, dan kun je prima wachten.

• Leuk
Waarderingen: ChrisV
Out of interest there have been lots of moans and groans about Sam Fender, but who are the headliners you expect? Not everybody is touring, not every act wants to do festivals. So far the rumours aren’t exactly vast with names, the ones who have announced are actually really only Green Day (who we have), Justin Timberlake, Chappell Roan, Sabrina Carpenter, BMTH,
etc… which I’m sure would have got even louder groans.

Who is it people are waiting for?

Out of interest there have been lots of moans and groans about Sam Fender, but who are the headliners you expect? Not everybody is touring, not every act wants to do festivals. So far the rumours aren’t exactly vast with names, the ones who have announced are actually really only Green Day (who we have), Justin Timberlake, Chappell Roan, Sabrina Carpenter, BMTH,

Linkin Park en Olivia of Billie en ik ben helemaal om. Of My...Chemical...Romance. 😅

Ik dacht in de richting van Billie Eilish - Green Day - Olivia Rodrigo - Linkin Park. Sam Fender dan ergens onder 1 van die 4. Als ik mag kiezen in wiens plaats hij staat, persoonlijk in die van Billie dan.

Pearl Jam ;)
Always waiting for Pearl Jam here haha.
But for real. They are always late with the dates.

Further; Olivia Rodrigo probably, Linkin Park, Billie Eilish.
Other big names; London Grammar, Kings of Leon, Jack White,

• Leuk
Waarderingen: Everyknight
Eerlijk gezegd zie ik ze liever een artiest als Sam Fender pushen dan de Maneskin waar zo overduidelijk een gigantische PR-machine achter zit. Vind dat die band echt nul authenticiteit of flair heeft.

• Leuk
Waarderingen: frank foert
Pearl Jam ;)
Always waiting for Pearl Jam here haha.
But for real. They are always late with the dates.

Further; Olivia Rodrigo probably, Linkin Park, Billie Eilish.
Other big names; London Grammar, Kings of Leon, Jack White,
Iedereen die je hier opnoemt welkom voor mij!

Jack White, daar ben ik zeker nog eens aan toe ja.

Ik heb Sam Fender ook nog nooit live gezien, dus ben wel nieuwsgierig. Qua sound kan ik het wel waarderen.

Is het aannemelijk dat Sam Fender de 'kleinste' naam is van de 4 headliners? En is het dan ook logisch om te verwachten dat die dag de grootste subheadliner het mainstage tijdslot ervóór gaat krijgen?

Nieuw nummer dat Sam Fender al live gespeeld heeft gaat ook gewoon goed werken.

Vroeger al eens headline combo’s meegemaakt met placebo - deus of Beck - deus. Niks nieuws onder de zon lijkt me. Denk dat Herman ons teveel heeft gewoon gemaakt dat het ene jaar wel, het andere jaar niet lukt.

Users who are viewing this thread