Rock Werchter 2025

Fatboy Slim zou fantastisch zijn en het liefst in The Barn (of als dance afsluiter op de main, maar daar lijken ze vanaf te zijn gestapt), maar hij is toch wel te groot voor The Barn denk ik?

The Wombats & Maximo Park mogen in ieder geval doorkomen!

Fatboy Slim is in België toch niet meer die gigantische naam die het ooit was. Kan perfect in The Barn en kan wel eens legendarisch worden als hij zijn oude nummers speelt.

Fatboy Slim is niet groot meer neen. Brengt natuurlijk ook niets noemenswaardig meer uit en live is het een DJ-set met af en toe een eigen song ertussen.

Laten we James Blunt dan maar co-head maken. Die heeft ook van die mega hits gescoord op Back to Bedlam!

Ik ben allang blij dat het niet andere Sammeke is, ik vind Fender een prima artiest maar geen headliner. Ik hoop op iets heel heel moois in de tenten.

Afín ik denk dat we de twee kleinste headliners wel hebben nu. Green Day is natuurlijk legendarisch maar ook niet super groot (wel een goede headliner) en Sam Fender is volgens mij nog kleiner dan Maneskin.

Ik hoop heel hard op een naam die nog helemaal niet in het geruchtencircuit zit en ons enorm gaat verrassen (System of a Down bijvoorbeeld).

Ik hoop dat ik het mis heb met Sam Fender en dat hij mij enorm verrast met zijn nieuwe album als ook optreden.
Sam Gooris is toch geen headliner voor het hoofdpodium van Werchter? Barnheadliner is toch het hoogst haalbare hoor.

• Haha
Waarderingen: DirkG en Raoul
Even opgezocht in de lijstjes hier: ik vond Sam Fender het tweede beste optreden van de editie van 2023, na Rosalia en voor Sigur Ros.

Heb in dat zelfde topic nog dit geschreven: "Sam Fender heeft wat mij betreft de al bij al hoge verwachtingen nóg overtroffen, revelatie van het festival."

Dus ja, hij gaat dat gewoon waar maken in 2025 (mits een goed nieuw album, maar daar geloof ik gerust in).

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Fatboy Slim zou fantastisch zijn en het liefst in The Barn (of als dance afsluiter op de main, maar daar lijken ze vanaf te zijn gestapt), maar hij is toch wel te groot voor The Barn denk ik?

The Wombats & Maximo Park mogen in ieder geval doorkomen!
Ik vind Fatboy Slim een hele goede voor The Barn. Die is niet te groot daarvoor vind ik. Net als Underworld of met de een Belgische vergelijk met Soulwax bijvoorbeeld.

Green Day en Sam Fender eerste headliners ... Is goed hoor, maar niet zo overdonderd natuurlijk.

Met die geruchten zou ik geneigd zijn om niet zo enthousiast te worden (Chappell Roan, Billie Eilish, Olivia Rodrigo, Charlie XCX, Sabrina Carpenter, Oscar & the Wolf, Goldband ...), maar goed, een aantal daarvan zullen er staan, en dit moet eigenlijk. Doe mij maar die eerste drie dan :)) Uiteindelijk blijf ik er rustig onder omdat ik weet dat Rock Werchter weer een goede mix van alle genres en generaties zal zijn.

Toch mis ik concretere geruchten omtrent acts zoals Nine Inch Nails, New Order, Faith No More, Underworld, Nick Cave & the bad Seeds, Vampire Weekend, Thom Yorke, AIR ... Acts van zulk kaliber mogen dringend meer op de voorgrond komen met hun zomerplannen!

Beach House en TV on the Radio hebben wel al een festival aangekondigd, dus ik duim voor een grotere tour!

• Leuk
Waarderingen: theblackmadness
Je vroeg eergisteren hetzelfde :ROFLMAO:

Maar met deze grote show zijn ze (hopelijk) zo goed als zeker uitgesloten.

Tenzij ze die Lotto Arena vlot uitverkopen en dan zijn ze basicly 'yungblud'. Maar Inhaler is echt zo een band die overal kan staan volgende zomer. Lokerse Feesten of vrij hoge spot Pukkelpop ligt gevoelsmatig meer voor de hand dan wederom Werchter.

• Leuk
Waarderingen: ChrisV
Fontaines en IDLES hebben er 3-4 maanden over gedaan. Is een mooie prestatie, zeker gezien het genre, maar toch nog enkele stappen verwijderd van de grootste festivals. Is ook veelzeggend dat ze op Roskilde en Primavera op de tweede lijn staan. En dat zijn beide festivals die sneller tot headliner promoveren dan RW.

Mad Cool is nu net het tegengestelde van beter informeren :)
Als je normale headliners Pearl Jam, Metallica, Muse, Red Hot Chili Peppers, The Killers, Arctic Monkeys, Rammstein, Radiohead, Foo Fighters, Florence and the machine niet meer touren dat jaar of liever een eigen tour opzetten in het Sportpaleis dan nog eens op een festival te spelen dan moet je wel verjongen en vernieuwen. De wet van vraag en aanbod. Rock Werchter moet geen Bospop worden waar de gemiddelde leeftijd van de headliner de 70 voorbij is.
In 1984 stonden Simple minds top of the bill op de main van Torhout Werchter en in 1985 U2 beide lead zangers toen 25 jaar en slechts 5 jaar actief na hun eerste album. Nu schreeuwen die hard fans moord en brand als men maar durft 30jarige zangers die zich live al meermaals bewezen hebben headliner te maken in plaats van hen een kans te geven.

Misschien compleet out of the blue , maar;
Wat denken jullie van de kans op Billie EIlish Werchter 2025?

Sorry, tijd voor weekend. Ik heb het even laten bezinken en nogmaals; ik laat me graag verrassen door Sam Fender. Hij mag er zeker staan. Ervan uitgaande dat er zoals @Everyknight zegt nog namen als Nine Inch Nails, New Order , Undwerworld enz. bij staan zoals elk jaar in Werchter komt er een geweldige mix.
Het ene jaar zit er misschien een mindere dag voor je bij, de andere dag kom je tijd tekort. Het is gewoon weer een geweldige mix straks, als er geen knaller in The Barn of KlubC staat ga ik eens goed voor Sam Fender staan.
Het is al zo vaak gemeld , wie weet is het de nieuwe Bruce Springsteen en staan wij over 30 jaar allemaal met zijn classics mee te zingen in het KBS ,op het Malieveld, , Goffertpark , park de nieuwe Koers.

Dat het ook anders kan en dat je je klanten beter kunt informeren voordat de sales start bewijst Mad Cool Festival. Vorig jaar dropten ze 70 (!) namen voordat ze de ticketverkoop opstarten voor de editie van dit jaar (met Pearl Jam en met Dua Lipa)
Voorbeeldfestival!

Sam Fender is geweldig, en ik had hem sowieso wel ergens op de festivals verwacht. Om hem meteen te bombarderen tot headliner op zaterdag lijkt me dan weer wat te vroeg, maar het is hem wel gegund. Benieuwd wat ze onder hem gaan programmeren.

Ik verwacht ze eerder op Pukkelpop, maar Maribou State stevent ook af aan uitverkopen Roma op een uurtje. Enorm veel geïnteresseerden.

Users who are viewing this thread