Rock Werchter 2025

Vraag aan een jongere van, pak 'm beet, 18 jaar of die jongere 5 wereldhits van U2/Pearl Jam/Coldplay/Metallica etc. kan opnoemen.
Als 18-Jarige uit mn hoofs

U2: beatifull day, with or without you.
PJ: Black, even flow, alive, jeremy.
Coldplay: zogoed als gans hun discografie
Metallica: master of puppets, nothing else matters, enter sandman, one, whiskey in the jar.

• Leuk
Waarderingen: Joss
Vraag aan een jongere van, pak 'm beet, 18 jaar of die jongere 5 wereldhits van U2/Pearl Jam/Coldplay/Metallica etc. kan opnoemen.
Veel zal afhangen welke 18 jarige dan?
Ik kon als 18 jarige wel degelijk hits opnoemen van Nirvana, Fleetwood Mac, Supertramp, The Beatles, AC/DC, ... - ook al had ik die ook niet bewust meegemaakt.

Het punt was vooral: welke wereldhits heeft Fender überhaupt?
Leg dat in een weegschaal naast die Coldplay, Pearl Jam, Rammstein, U2 Dua Lipa, ... en dan kan je objectief vaststellen dat Fender een -zacht uitgedrukt- nogal kleine headliner is, voor onze contreien.

• Leuk
Waarderingen: Paddy

Metallica: master of puppets, nothing else matters, enter sandman, one, whiskey in the jar.
Toch gezakt dan hé ;).
Wel een hogere score dan de meerderheid van mijn studenten (die ook zeer veel met muziek bezig zijn).

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: Timmetje en Yerko_music
De headlinespot van Sam Fender betekent wat mij betreft dat het concept van festivals als Rock Werchter en Pinkpop onder druk staan, omdat de headliners traditioneel grote artiesten dienen te zijn, en dat juist festivals als Down The Rabbit Hole & Lowlands & Pukkelpop profiteren. Die laatste kunnen kiezen uit tal van headliners omdat niemand alleen maar giga grote namen verwacht. Die festivals draaien meer om de combinatie van muziek, aankleding en vooral de nacht. Ik weet niet of dat voor Werchter mogelijk is qua vergunning, maar ik vind het jammer dat je niet zoals vroeger ná de headliner nog een grote danceartiest had tot 02:30. Qua aankleding en randprogrammering valt er enorme winst te behalen.

Werchter heeft in de breedte daarentegen wel nog steeds veel te bieden, dus ik denk dat ze in staat zijn om het uitsterven van de 'grote' headliners op te kunnen vangen door met veranderingen te komen. Pinkpop daarentegen is voor mijn gevoel ten dode opgeschreven met hun skyradio-programmering en foeilelijk terrein.

Effe hot take: aangezien Sam Fender als afsluiter wordt neergezet, zie ik Fontaines ook de sub-positie al krijgen de donderdag.

Waarschijnlijk liggen zij al vast van (ver) voor de release van hun album, dus mss initieel geboekt als namiddag-bandje. Maar intussen wel dusdanig gegroeid dat minstens derde laatste wel op z'n plaats is imo (y)

Whiskey in the jar wel een dubbele natuurlijk. Bonuspunten als je de echte originele artiest kent ;)

• Haha
Waarderingen: rw83
Effe hot take: aangezien Sam Fender als afsluiter wordt neergezet, zie ik Fontaines ook de sub-positie al krijgen de donderdag.

Waarschijnlijk liggen zij al vast van (ver) voor de release van hun album, dus mss initieel geboekt als namiddag-bandje. Maar intussen wel dusdanig gegroeid dat minstens derde laatste wel op z'n plaats is imo (y)
Hopelijk in de middag, nieuwe album is goed. Maar hun show op Pukkelpop dit jaar vond ik echt heel mager. Geen interactie, geen zichtbaar plezier. Erg jammer, al zat het muzikaal wel goed in elkaar.

• Leuk
Waarderingen: Chiel
Andere hot take: ik weet dat het waarschijnlijk gewoon mainstage zal worden, maar zou Fontaines ook niet kunnen headlinen in de Barn?

• Leuk
Waarderingen: Nelios
Andere hot take: ik weet dat het waarschijnlijk gewoon mainstage zal worden, maar zou Fontaines ook niet kunnen headlinen in de Barn?
Zou veel beter werken en ik verwacht ook geen bomvolle Barn dan eerlijk gezegd.
Ik denk dat die hun management hen gewoon voor zoveel mogelijk publiek wil zetten (anders hadden die de vorige keer ook niet op die main gestaan aan het begin van de dag)

• Leuk
Waarderingen: jimmywe
en ik verwacht ook geen bomvolle Barn dan eerlijk gezegd.
heh? Ze verkopen op dit moment alle zalen in omgeving groots uit (lees: 2 keer AFAS + een AFAS aan zoekenden). Die zijn gewoon on top of their prime. Lijkt me heel erg sterk mocht dit net als Snow Patrol niet tot buitenaan enorm vol staat.

• Leuk
Waarderingen: ChrisV
Veel zal afhangen welke 18 jarige dan?
Ik kon als 18 jarige wel degelijk hits opnoemen van Nirvana, Fleetwood Mac, Supertramp, The Beatles, AC/DC, ... - ook al had ik die ook niet bewust meegemaakt.

Het punt was vooral: welke wereldhits heeft Fender überhaupt?
Leg dat in een weegschaal naast die Coldplay, Pearl Jam, Rammstein, U2 Dua Lipa, ... en dan kan je objectief vaststellen dat Fender een -zacht uitgedrukt- nogal kleine headliner is, voor onze contreien.
Coldplay, Rammstein en U2 doen toch helemaal geen festivals? Vanwaar die vergelijking?

Hugh Jackman geeft op 6 juli een openluchtconcert in Hyde Park in Londen. Doe keer zot Herman voor die donderdagheadliner. From Werchter with Love.

(Ja, i know..never gonna happen.)

Wellicht zetten ze gewoon Justice nog als dance afsluiter na Sam Fender, en dan een sterke sub ervoor, dan klaagt niemand lijkt me.

Users who are viewing this thread