Nick Cave

Volgens VRT waren er voor TW Classic 40a45.000 tickets verkocht.
Altijd voorzichtig zijn met cijfers die van de organisatie naar VRT werden meegedeeld maar heb het bewuste artikel vrt nu gezien: 25.000 tickets voor Werchter Encore en 40.000 verkochte tickets voor Werchter Classic dat bij lange na niet uitverkocht was einde mei. Er waren 60.000 effectieve bezoekers bij Werchter XL dus het kan zijn dat van die 25.000 verkochte tickets een aantal een terugbetaling kregen omdat de nieuwe datum (zaterdag ipv zondag) niet schikte. Laten we het gewoon erop houden dat Nick Cave nog niet op hetzelfde niveau staat als Bruce Springsteen (alle tickets binnen het uur verkocht na opening ticketlijnen) of de combo Gorillaz-Stromae (Werchter Boutique 2022 begin maart 2022 al volledig uitverkocht) maar wel volk trekt.

Altijd voorzichtig zijn met cijfers die van de organisatie naar VRT werden meegedeeld maar heb het bewuste artikel vrt nu gezien: 25.000 tickets voor Werchter Encore en 40.000 verkochte tickets voor Werchter Classic dat bij lange na niet uitverkocht was einde mei. Er waren 60.000 effectieve bezoekers bij Werchter XL dus het kan zijn dat van die 25.000 verkochte tickets een aantal een terugbetaling kregen omdat de nieuwe datum (zaterdag ipv zondag) niet schikte. Laten we het gewoon erop houden dat Nick Cave nog niet op hetzelfde niveau staat als Bruce Springsteen (alle tickets binnen het uur verkocht na opening ticketlijnen) of de combo Gorillaz-Stromae (Werchter Boutique 2022 begin maart 2022 al volledig uitverkocht) maar wel volk trekt.
Dat was met 10000 KBC medewerkers

Bij een grote betoging in Brussel zeggen de organiserende vakbonden bv dat ze 200.000 mensen hebben gemobiliseerd terwijl de politie het aantal betogers bv op 'slechts' 120.000 mensen inschatten. De festivalorganisator zal bv gemakkelijk het juiste cijfer van bv 22.323 tickets afronden naar 25.000 verkochte tickets.

TW classic zat toch goed vol, zelfs voor het samenvoegen. Die samenvoeging was een echte win win. Scheelde paar 1000 tickets of het was uitverkocht. Terrein stond goed vol bij Nick.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Toch wel bijzonder dat ik bij de ingang van het sportpaleis meerdere mensen zie met een bordje: Kaartje gezocht. Terwijl er best wat op ticketswap staan.

Wat een heerlijke avond gisteren bij Nick Cave. En wat pakken die nummers van het nieuwe album live goed uit zeg!
Voor mij de eerste keer in het Sportpaleis, waarbij ik meestal grote concerten in het Ziggo Dome bezoek. Na alle pro's & con's op een rijtje gezet te hebben gaat mijn voorkeur toch echt wel uit naar de Ziggo Dome.

Red Right Hand, Tupelo en I Need You waren lekker intens zeg wow. Wat een show weer. Wat een artiest. Moet inderdaad ook zeggen dat enkele van de nieuwe nummers er echt wel in mogen blijven. Ook die vier backing vocalists doen zo veel bij bepaalde nummers.

Gisteren zat er een pak meer drive en grinta in Nick en de band dan vorige maand in Oberhausen. Content dat ik toch nog voor een ticketswap-kaartje ben gegaan!

Ja de toevoeging van die backings als rode draad, ook bij wat ouder werk, werkte goed. De nadruk op de laatste plaat stoorde totaal niet aangezien die nummer live echt omhoog gaan. Zo’n Long Dark Night bijvoorbeeld, een prima nummer, maar live zóveel mooier. Klein puntje van kritiek zijn die teksten die soms karaokegewijs op het scherm verschijnen, die toch lichtjes afleiden ofzo. Beetje overbodig.

Warren Ellis is echt een droom van een muzikant (en ik gok: persoon) om in je band te hebben. Ook ff White Elephant benoemen, een albumtrack op een redelijk low key plaat, maar misschien wel het meest intense losse nummer dat ik dit jaar heb mogen horen. Bright Horses is nog zo’n relatief nieuwe die toch echt omarmd is als een classic. Ook door mij.

En Cave, die was gewoon weer in vorm. Misschien zelfs nog vuriger dan in 2022, vind ik. Beter in zijn vel. Opvallend geestig ook gewoon tussen de nummers door. Fucking meesterlijke performer, elke keer weer. Beste From Her To Eternity die ik live heb mogen meemaken.

Nick Cave heeft huisgehouden. Weeral. Magistraal concert. Weeral.

Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread