Covers

• Onderwerp starter Onderwerp starter JB.
  • Startdatum Startdatum
Ik lig werkelijk helemaal dubbel om dat Bardcore...

Sommige zijn gewoon super gedaan!
https://open.spotify.com/album/4rjS0QZerfSZdX1lsQMX3n?si=PnMAJOPJRLi0ukeB-tHkTQ

Ik vind covers vooral mooi als het helemaal anders is en waardoor je (de lyrics van) het origineel nog meer weet te waarderen.
Wellicht onderstaande wel bekend, maar mooie voorbeelden wat mij betreft.

• Leuk
Waarderingen: spongebobsong
TERRA - Losing My Religion (R.E.M. Cover) - 2020

de teksten in de video zijn niet de lyrics maar een persoonlijke gebeuren dat de zanger/drummer van de band op deze manier wou delen en waar je toch wel even stil bij wordt

• On fire
Waarderingen: johanra
TERRA - Losing My Religion (R.E.M. Cover) - 2020

de teksten in de video zijn niet de lyrics maar een persoonlijke gebeuren dat de zanger/drummer van de band op deze manier wou delen en waar je toch wel even stil bij wordt

Wordt wel tijd dat TERRA nog eens naar België komt vond die erg goed in het voorprogramma van Soen in '23. Die R.E.M. cover speelden ze niet maar wel deze van Massive Attack

• Leuk
Waarderingen: B0G5
Wordt wel tijd dat TERRA nog eens naar België komt vond die erg goed in het voorprogramma van Soen in '23. Die R.E.M. cover speelden ze niet maar wel deze van Massive Attack

ik kende ze tot gisteren niet maar nu toch héél erg benieuwd naar meer (y)

• Leuk
Waarderingen: johanra
The Ocean (Collective) - Even Deeper (Nine Inch Nails cover)

This is out in the world now… ‚Even Deeper‘ by @nine.inch.nails is the first and only cover we ever recorded, to be released as part of the "Best Of Nine Inch Nails Redux" tribute album to be released this coming Friday via @magneticeyerecords

The Ocean‘s Robin Staps comments: The Fragile has been an eye opening record for Loïc and me in many ways. The sheer scope of it, the production marrying fat electronics with broken, organic & acoustic elements that are intentionally slightly out of tune… no-one else had done it like that before. We wanted to do ‘The Great Below’ initially, but someone else had already picked that track, so ‘Even Deeper’ was only our second choice. But in hindsight I’m happy, it’s the right track for us and I believe we managed to make it ours, while honouring the original. Special thanks to Simen from Spurv and Orestis from Playgrounded for contributing trombone and synths. This is also farewell, thank you and send-off to Loïc, as it’s the last track we recorded with him on vocals.”

Lineup on this recording:

Loïc Rossetti - vocals
Robin Staps - guitars
Mattias Hägerstrand - bass
Jordi Farré - drums
Simen Eifring - trombone
Orestis Zafiriou - synths

Covers. Het is niet mijn ding. Mijn optiek is dat het origineel altijd het beste is. Niemand gaat mij iets anders doen geloven.
Ja er zitten goede covers tussen.

En waar ik al helemaal een hekel aan heb zijn de tributebands. In 1 woord verschrikkelijk.
Je staat te pronken met andermans veren en vraagt daar geld voor.

Jacques Brel - Ne me quitte pas (1959)

Frank Sinatra - If You Go Away (1967)

Julie Christmas - If You Go Away (2010)

ik vind een cover pas goed als je 2 minuten naar t nummer luistert en dan pas in de gaten hebt dat t een cover is.

juist, in zo een geval vind ik een cover , prima.

slechtste cover ooit vind ik eternal flame van atomic kitten, die voegt werkelijk 0 toe aan t origineel

Ik vind dit een van de mooiste covers:

Dancing in the Moonlight van Thin Lizzy, met de sample van Bronski Beat, op z'n alt-J's.

Users who are viewing this thread