Actualiteit

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Ik snap nog niet zo goed wat er precies gebeurd is. In het gebouw terwijl er geen events oid meer waren en ook geen bezoekers? Is Tivoli 24/7 open dan?
Ja wat een bizar bericht he. 7 uur is een hele rare tijd. Misschien was er een dansavond ofzo?

Ja wat een bizar bericht he. 7 uur is een hele rare tijd. Misschien was er een dansavond ofzo?
Er was een hardcore event, maar dat duurde tot 6 uur. Dus heel vreemd dat er om 7 uur nog mensen in het pand aanwezig waren...

Een gitzwarte dag vandaag voor alle concertliefhebbers, nu het nieuws net bekend geworden is dat de BTW-verhoging op cultuur en sport van 9% naar 21% definitief doorgaat.

Een gitzwarte dag vandaag voor alle concertliefhebbers, nu het nieuws net bekend geworden is dat de BTW-verhoging op cultuur en sport van 9% naar 21% definitief doorgaat.

Blijft een verschrikkelijk lastige kwestie ik zou ook niet weten hoe ze anders het begrotingstekort moeten oplossen. De stap van 9% naar 21% is dan wel weer echt een heel groot verschil.

Blijft een verschrikkelijk lastige kwestie ik zou ook niet weten hoe ze anders het begrotingstekort moeten oplossen. De stap van 9% naar 21% is dan wel weer echt een heel groot verschil.
Grootkapitaal zwaarder belasten..
Overigens zit men wel met een wat andersgezinde Eerste Kamer. En een zojuist opgestapte staatssecretaris, die om obvious redenen weinig heil zal zien in mijn eerste zin ;).

Ik blijf een tikkie hoop houden.

Het kabinet heeft nog wél een probleem in de Eerste Kamer. In de senaat is een meerderheid tégen de btw-verhoging. Een motie om de verhoging in een aparte wet te behandelen, is onlangs in de Eerste Kamer aangenomen. Maar verantwoordelijk staatssecretaris Folkert Idsinga (NSC, belastingen) voelt daar vervolgens niets voor en negeert die wens.

De Eerste Kamer neemt daar geen genoegen mee en dreigt op haar beurt om het hele belastingplan weg te stemmen. Vijlbrief houdt daardoor nog een sprankje hoop. "Volgende week is er ook nog een debat in de Tweede Kamer. Ik doe daarom nog een laatste oproep aan de vier partijen: bezint eer ge begint."

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal
Overigens zit men wel met een wat andersgezinde Eerste Kamer. En een zojuist opgestapte staatssecretaris, die om obvious redenen weinig heil zal zien in mijn eerste zin ;).
Ben van mening dat het in de praktijk heel logisch en mooi lijkt maar dan gaan ze wel ergens anders heen en is het uiteindelijk slecht voor de staatkast. Kijk in de VS, grote merken als bijvoorbeeld Ford en John Deere gaan gewoon naar Mexico en zo kost het de VS miljarden terwijl het de staatskas had moeten steunen. Nee ik geloof er niet in.

Ben van mening dat het in de praktijk heel logisch en mooi lijkt maar dan gaan ze wel ergens anders heen en is het uiteindelijk slecht voor de staatkast. Kijk in de VS, grote merken als bijvoorbeeld Ford en John Deere gaan gewoon naar Mexico en zo kost het de VS miljarden terwijl het de staatskas had moeten steunen. Nee ik geloof er niet in.
Ben ook vast wat te idealistisch, maar geloof toch ook wel in een grassroots aanpak. Een cynischer (en helaas realistischer) blik is wel dat het kapitalisme al zulke onomkeerbare gruwelen heeft gecreëerd dat het idd vechten tegen de bierkaai is.

Over die grassroots aanpak; in het boek van Bernie Sanders gaat hij daar aardig op in!

Dat die vent liever opstapt dan openheid geeft over welke aandelen hij precies heeft en hoeveel, is toch ook wel een dubieus gegeven. Wat wil hij in vredesnaam zo graag geheim houden? Wat een shitshow, dit kabinet. En wij zijn er allemaal de dupe van...

En inderdaad, dat deze BTW verhoging onvermijdelijk zou zijn om het begrotingstekort te dichten is echt onzin. Allereerst zie je in de sectoren die er van uitgezonderd zijn (pretparken, bioscopen, etc) dat ze het soort cultuur wat hun eigen achterban meer consumeert willen ontzien en alleen maar zaken die meer geassocieerd worden met links hoger belasten. Puur politieke pesterij dus. Ten tweede zijn er zoveel andere uitgaven en inkomsten posten waar je aan zou kunnen sleutelen, dat je mij niet wijs kunt maken dat dit geld nergens anders vandaan had kunnen komen. Dit kabinet wil het zo oplossen, zoveel is duidelijk, maar een ander kabinet had vast een heel ander begrotingsplaatje kunnen uittekenen.

Ben ook vast wat te idealistisch, maar geloof toch ook wel in een grassroots aanpak. Een cynischer (en helaas realistischer) blik is wel dat het kapitalisme al zulke onomkeerbare gruwelen heeft gecreëerd dat het idd vechten tegen de bierkaai is.

Over die grassroots aanpak; in het boek van Bernie Sanders gaat hij daar aardig op in!
Het is ook lastig realistisch te denken in een wereld die surrealistisch aanvoelt. Ik heb geen oplossingen maar ik weet ook totaal niet hoe ik over alles in de politiek moet denken, bij kapitalisme is het niet eerlijk maar ook communisme vind ik een eng woord.

• Leuk
Waarderingen: Oasiss
Het is ook lastig realistisch te denken in een wereld die surrealistisch aanvoelt. Ik heb geen oplossingen maar ik weet ook totaal niet hoe ik over alles in de politiek moet denken, bij kapitalisme is het niet eerlijk maar ook communisme vind ik een eng woord.
Helemaal eens hoor, talloze boeken over de excessen en afschuwelijkheden van het communisme. Tegelijkertijd is het kapitalisme ook geenszins zaligmakend en zouden aspecten van beide uitersten kunnen werken.

• Leuk
Waarderingen: luluasas
En 'we' betalen nu ook gewoon €85-€125 voor een enkel concert in de Ziggo, AB, Vorst of Sportpaleis. Niet eens voor de grootste namen.
Dus dat er geen geld voor is; dat gaat ook de prullenbak in. Alleen wordt het natuurlijk weer duurderrrrr.
Een glas wijn kost nu ook €6.50 in een wat deftiger restaurant hier in het dorp. Die wordt nog net zo goed gedronken als toen deze €4,- kostte.

Linksom of rechtsom. Dan is de zorg beter betaald, worden de tickets duurder. Dan wordt vliegen meer belast, maar komen er weer meer toeslagen.
Er is nooit 'meer' geld. het kan alleen ietwat anders verdeeld/ingezet worden.

in NL en BE zitten we nog niet extreem. er blijft armoede en er blijven steenrijken. maar het gros ? Dat kan gewoon naar een concert. Zolang we de extremen maar uit de weg blijven met inderdaad het pure communisme of het kapitaalisme. Als je de verkiezingen volgt van de verenigde staten ben ik blij dat er hier gemiddeld wordt met veeeeel(te veel) partijen. Liever stapsgewijs dan die ongelofelijk polariserende kwats daar.

Ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat de armoede exponentieel groeit hoor, ook hier. Niet voor niets is onlangs de definitie van armoede aangepast (dit klinkt alleen al te gek om waar te zijn).

Maar ik maak me overigens ook wel oprecht zorgen. Zeker, in VS loopt een nog grotere gek, maar ik heb te veel momenten gehad als "Trump wordt niet de grootste", "Baudet zal nooit wat bereiken", "Wilders zal nooit gaan regeren " (doet hij de facto natuurlijk nu). Ik zei een jaar geleden na die verkiezingsuitslag nog direct en oprecht, ik ga wel verhuizen. Ik kwam alleen al gauw tot de conclusie niet te weten waarheen.

Ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat de armoede exponentieel groeit hoor, ook hier. Niet voor niets is onlangs de definitie van armoede aangepast (dit klinkt alleen al te gek om waar te zijn).

Maar ik maak me overigens ook wel oprecht zorgen. Zeker, in VS loopt een nog grotere gek, maar ik heb te veel momenten gehad als "Trump wordt niet de grootste", "Baudet zal nooit wat bereiken", "Wilders zal nooit gaan regeren " (doet hij de facto natuurlijk nu). Ik zei een jaar geleden na die verkiezingsuitslag nog direct en oprecht, ik ga wel verhuizen. Ik kwam alleen al gauw tot de conclusie niet te weten waarheen.
Heb je getwijfeld over België?

• Leuk
  • Haha
Waarderingen: Piebe71, johanra en Joe

Ik denk toch echt dat KH gewoon een trekpop is. Te dom om te poepen. Trump is geen gek maar een pragmaticus. De kans op WW3 is groter dan ooit. Ik vertrouw Trump meer om dat te kunnen handelen.

• Haha
Waarderingen: TMS98
Ik denk toch echt dat KH gewoon een trekpop is. Te dom om te poepen. Trump is geen gek maar een pragmaticus. De kans op WW3 is groter dan ooit. Ik vertrouw Trump meer om dat te kunnen handelen.
Is alleen de vraag of we een WW3 overleven,eens kijken of Trump mits wordt gekozen de 2 actuele conflicten Oekraïne/Rusland en Israël/Iran snel kan beëindigen.

• Leuk
Waarderingen: bcmrmaybe

Users who are viewing this thread