Sport algemeen

Ik heb het niet zo op PSV en vind uit die hoek nogal gauw calimerogeluid komen. Al worden ze wel weer op hun sloffen kampioen, dus is er niet heel veel aanleiding toe.
Haha, daar heb ik ook helemaal niks mee. Hier in Zuid-Limburg valt er qua voetbal niet veel te genieten. In het verleden een paar jaar bij Roda JC een seizoenkaart gehad (Stevens, Vergoossen, Leekens tijdperk). Fortuna Geleen helaas niet meegemaakt. Over de grens vaker in Luik, Genk en Mönchengladbach geweest. Prachtige clubs.
Ajax heeft in de afgelopen 30 jaar soms prachtig voetbal gespeeld, maar ik voel totaal geen connectie met Amsterdam.

• Leuk
Waarderingen: Oasiss
Hadden we dat budget maar.

Of hebben ze daar ook al hun spaargeld erdoor gejaagd aan nutteloze transfers?
Anderlecht is gevoelsmatig toch de grootste club van België? Qua fans toch zeker? In B-Limburg toch nog aardig wat Anderlecht fans. Niet voor Club Bruhhe.
Bij Anderlecht heb ik in ieder geval altijd het idee dat ze weer terugkeren in de top. In Europa vooralsnog chapeau.

Ik vind de club Ajax best mooi, prachtig shirt, prachtige spelers, prachtig voetbal. Maar ik hekel gewoon de supporters die net doen of ze superieur zijn omdat ze de ploeg aanhangen die het meeste iets wint in dit land.

Al hoewel ik ook niet heel heb met de Feyenoord supporter. Sowieso Nederlandse voetbal supporters van een ontzettend laag niveau. Ik heb jaren lang in de beveiliging gewerkt en vaak bij wedstrijden van NAC gestaan, en wat je dan allemaal ziet heeft voor mij wel het stadionbelevenis er uit gehaald om eerlijk te zijn. Ik zit veel liever voor de buis tegenwoordig, veel fijner.

Anderlecht is gevoelsmatig toch de grootste club van België? Qua fans toch zeker? In B-Limburg toch nog aardig wat Anderlecht fans. Niet voor Club Bruhhe.
Bij Anderlecht heb ik in ieder geval altijd het idee dat ze weer terugkeren in de top. In Europa vooralsnog chapeau.
Ja dat wel.

Al slagen we er wel in steeds na een goed seizoen de boel weer te verbrodden.

Al is het nu nog niet helemaal verloren dankzij de vroege trainerswissel.

• Thinking
Waarderingen: theblackmadness
Jep, zonde van de thuiswedstrijd toen... Daarna onder Vloet ook een paar mooie wedstrijden en seizoenen met de beste voetballer die ik ooit zag: Arouna Koné.

Ik kan me herinneren dat hij bij PSV iets te vaak op de paal of lat schoot. Maar was wel een coole tijd

Al hoewel ik ook niet heel heb met de Feyenoord supporter. Sowieso Nederlandse voetbal supporters van een ontzettend laag niveau. Ik heb jaren lang in de beveiliging gewerkt en vaak bij wedstrijden van NAC gestaan, en wat je dan allemaal ziet heeft voor mij wel het stadionbelevenis er uit gehaald om eerlijk te zijn. Ik zit veel liever voor de buis tegenwoordig, veel fijner.
Dit herken ik ook wel, ja. Ik ben zowat naast de Kuip geboren en getogen, heb ruim 15 jaar een seizoenkaart gehad, jarenlang ook regelmatig naar bijna alle uitwedstrijden gegaan, maar de laatste jaren zie je mij niet meer in het stadion. Ik begon me de laatste jaren seizoenkaart steeds meer te ergeren aan het primitieve gedrag van anderen om mij heen. Nu al een paar jaar lekker voor de buis en sindsdien geniet ik veel meer van Feyenoord en het supporter zijn.

Ik ga nog wel af en toe naar Excelsior. Daar is het veel gemoedelijker. En ik probeer ook elk jaar een aantal keer naar het jeugdcomplex van Feyenoord te gaan, om de nieuwe generatie alvast aan het werk te zien en de ontwikkeling te volgen van de grootste talenten. Daar is het wel heel leuk, moet ik zeggen. Beetje amateurclub sfeertje.

Ik heb zelf nu 16 jaar een seizoenkaart voor Feyenoord en ga nogsteeds bijna elke thuiswedstrijd. Uitwedstrijden ben ik al een aantal jaar mee gestopt. Moet eerlijk zeggen, dat ik wel sterk aan het overwegen ben om een verandering van vak. Merk toch dat er steeds meer jongeren op afkomen die puur voor onrust stoken komen.

Maar vind het nogsteeds heerlijk om in het weekend met vrienden in het stadion te zitten.

Hadden we dat budget maar.

Of hebben ze daar ook al hun spaargeld erdoor gejaagd aan nutteloze transfers?
Of Ajax al hun spaargeld aan nutteloze transfers heeft besteed? Google Sven Mislintat 😉. Het bedrag dat hij aan Avila van Luik heeft betaald zorgde er letterlijk voor dat Overmars er niet bij betrokken wilde zijn, omdat Ajax een absurd bedrag neerlegde.

Los van de excessen van "supporters", helaas in toenemende mate, is live voetbal wel een van de mooiste dingen die er zijn. Een klassieker kort voor tijd jouw kant op te zien vallen, kampioenschappen binnenhalen, vloeken op een scheids die dan in de herhaling toch wel een punt leek te hebben (of niet), maar ook Lucas Moura de 3-2 zien maken. Onvergetelijke momenten.

• Leuk
Waarderingen: Joe
Of Ajax al hun spaargeld aan nutteloze transfers heeft besteed? Google Sven Mislintat 😉. Het bedrag dat hij aan Avila van Luik heeft betaald zorgde er letterlijk voor dat Overmars er niet bij betrokken wilde zijn, omdat Ajax een absurd bedrag neerlegde.

Los van de excessen van "supporters", helaas in toenemende mate, is live voetbal wel een van de mooiste dingen die er zijn. Een klassieker kort voor tijd jouw kant op te zien vallen, kampioenschappen binnenhalen, vloeken op een scheids die dan in de herhaling toch wel een punt leek te hebben (of niet), maar ook Lucas Moura de 3-2 zien maken. Onvergetelijke momenten.
Lucas Moura. Auw, dat doet (nog steeds) pijn.

• Verdrietig
Waarderingen: gerrie

Users who are viewing this thread