Verzameltopic Overige Internationale Festivals 2026

Oslo Jazz (NO) heeft nog Sundtopi, Eyes to the Sun en een extra optreden van Francesca Tandoi Trio aangekondigd. Ook treden Røed Quartet, Mariam Wallentin & Anja Lauvdal, Camila Nebbia & Guro Moe, Cortex & Hedvig Mollestad, Wa!, Konkylie, Snodig, Harvest, Tombola en Motherboy over een klein maandje op.

Hostsabbat (NO) heeft een aantal namen aangekondigd voor 23-24 oktober: Sex Magick Wizards, Bong Voyage, Bogwife en Cult of Fire.

Oslo World (NO) heeft KALEM, Le Motel & Magugu, Renata Flores, Nana Benz du Togo, Marcel Khalife en Sami Galbi aangekondigd. Ook Dubioza Kolektiv komt langs.

Pulterkammer (NO) met de line-up.
FREDAG
Ramified
Oak
MoE
Mio
Paper Crown

LØRDAG
Monograf
Ebony Buckle
Prehistoric Animals
Dødsego
EBB
MEER

Langs Akerselva (NO) heeft het speelschema gedeeld.

Midgardsblot (NO) heeft Brannos nog aangekondigd.

Fuji Rock (JP) heeft nog een kleine wijziging doorgevoerd. Twee namen erbij.

Iemand toevallig nog op zoek naar 2 combi tickets voor wacken open air volgende week? Vrienden van mij verkopen hun tickets.

Het nachtprogramma (Stay Out West) voor Way Out West is inmiddels ook bekend. Zaterdagnacht topcombi met Bleech 9:3 en Westside Cowboy achter elkaar in Folkteatern. Jammer dat de vrijdagavond in Pustervik (Greg Freeman - Melody's Echo Chamber - Radio Free Alice) niet op de donderdag is, want nu overlapt het grotendeels met The Cure :(

• Leuk
Waarderingen: wenteldave
Het nachtprogramma (Stay Out West) voor Way Out West is inmiddels ook bekend. Zaterdagnacht topcombi met Bleech 9:3 en Westside Cowboy achter elkaar in Folkteatern. Jammer dat de vrijdagavond in Pustervik (Greg Freeman - Melody's Echo Chamber - Radio Free Alice) niet op de donderdag is, want nu overlapt het grotendeels met The Cure :(
In de tussentijd zijn ook AJ Tracey en Saint Etienne aangekondigd voor het reguliere programma. Ook Joel Alme en Lila Iké treden in Slottsskogen op en daarmee is het programma aldaar compleet.

Stay Out West is voor mij een reden om naar Göteborg af te reizen en tegelijkertijd een reden om niet te gaan, als niet-nachtbraker zijnde. Ben bang dat ik dan veel mooie acts moet missen (en daar lijkt het dit jaar wederom op).

In de tussentijd zijn ook AJ Tracey en Saint Etienne aangekondigd voor het reguliere programma. Ook Joel Alme en Lila Iké treden in Slottsskogen op en daarmee is het programma aldaar compleet.

Stay Out West is voor mij een reden om naar Göteborg af te reizen en tegelijkertijd een reden om niet te gaan, als niet-nachtbraker zijnde. Ben bang dat ik dan veel mooie acts moet missen (en daar lijkt het dit jaar wederom op).
Er zijn toch veel acts die je mooi kunt combineren. Voor vrijdag heb ik Bonnie Prince Billy vanaf 12.45h, Son Rompe Pera, Joel Alme, Sarah Parkman, Annahstatia of Jalen Ngonda om 15h, Ravyn Lenae om 16.15h, Geese om 17.35h, Blood Orange om 18.30h, Dijon om 19.30h, stukje The Hives, om 21h Nick Cave and the Bad Seeds tot 23h, om 23h The Cure tot 1h en dan nog stukje Melody's Echo Chamber tot 1h.20 aangekruist.
In het vet de acts die ik helemaal wil zien en waar ik op tijd aanwezig wil zijn voor een goede plaats.

Levitation (Texas) compleet, waarom kan zoiets hier niet?
LEVITATION-2026-POSTER-web.jpg

Midgardsblot (NO) is compleet.

Another Festival (DK, SE, NO) met een doorwisselende line-up in drie verschillende steden. Erg toffe line-up wat mij betreft!
Århus (8-9 oktober): Maruja, Shame, Bricknasty, Lauren Auder, My New Band Believe, Horse Vision, Daufødt en Fauna.
Göteborg (9-10 oktober): Maruja, Shame, Bricknasty, Lauren Auder, My New Band Believe, Alba Akvama, Daufødt en Fauna.
Stavanger (10-11 oktober): Maruja, Shame, Bricknasty, Lauren Auder, Horse Vision, Daufødt, Fauna, Alba Akvama.
YxyQrWJu9XLm1vSfjrvk8IHOLYQRmmuLG4YL1FUP.png

Syd for Solen (DK) met het nieuwe tijdschema.

Is al bekend wie wanneer speelt op Another? Ik vind het wel een treinreis waard namelijk...
Qua echte dagindeling bedoel je dan? Voor zover ik weet alleen in Göteborg. Daarmee kan je wel nog een aantal dagen invullen in de andere steden, maar ze zijn niet zomaar te vinden. Toch gek, want in Stavanger zijn de dagtickets al te koop.

Voor Göteborg:
 Vrijdag
Maruja - Fauna - Daufødt - Bricknasty
Zaterdag
Shame - My New Band Believe - Lauren Auder - Alba Akvama

• Leuk
Waarderingen: fred alweer..
Qua echte dagindeling bedoel je dan? Voor zover ik weet alleen in Göteborg. Daarmee kan je wel nog een aantal dagen invullen in de andere steden, maar ze zijn niet zomaar te vinden. Toch gek, want in Stavanger zijn de dagtickets al te koop.

Voor Göteborg:
 Vrijdag
Maruja - Fauna - Daufødt - Bricknasty
Zaterdag
Shame - My New Band Believe - Lauren Auder - Alba Akvama
Dank, precies. Liefst Maruja, Daufodt en MNBB op een dag. Maarja kan niet alles hebben, even aankijken.

Dank, precies. Liefst Maruja, Daufodt en MNBB op een dag. Maarja kan niet alles hebben, even aankijken.
Wat je nu alvast kan uitdokteren (als ik dat goed heb gedaan...): Maruja speelt donderdag 8 oktober in Århus, vrijdag 9 oktober in Göteborg. Daufødt doet dat ook. My New Band Believe speelt zaterdag 10 oktober in Göteborg en ik zie op hun site dat ze de 9e in Århus staan. Oftewel, daar gaat je 'droom'. Baal zelf dat MMNB niet met het reizende circus mee naar Stavanger gaat, puur voor een herkansing van Rewire.

Wat je eventueel nog zou kunnen doen, is om 11 oktober nog naar Kopenhagen te gaan om MMNB daar in een zaal te zien. Of uiteraard 'gewoon' de 7e naar Amsterdam te gaan (wat je volgens mij al deed toch?).

• Leuk
Waarderingen: fred alweer..
Wat je nu alvast kan uitdokteren (als ik dat goed heb gedaan...): Maruja speelt donderdag 8 oktober in Århus, vrijdag 9 oktober in Göteborg. Daufødt doet dat ook. My New Band Believe speelt zaterdag 10 oktober in Göteborg en ik zie op hun site dat ze de 9e in Århus staan. Oftewel, daar gaat je 'droom'. Baal zelf dat MMNB niet met het reizende circus mee naar Stavanger gaat, puur voor een herkansing van Rewire.

Wat je eventueel nog zou kunnen doen, is om 11 oktober nog naar Kopenhagen te gaan om MMNB daar in een zaal te zien. Of uiteraard 'gewoon' de 7e naar Amsterdam te gaan (wat je volgens mij al deed toch?).
Om allerlei redenen de afgelopen paar keer MNBB moet afzeggen, had ze anders al vier keer gezien ofzo. Amsterdam dus ook, dus de ogen zijn nu gericht op Zeitgeist in dat opzicht...

Eerste week oktober even overwegen hoe en wat in ieder geval!

• Verdrietig
Waarderingen: wenteldave
Op Euroblast (DE) wordt Abysmal Dawn vervangen door Halysis.

Good Things Festival (AU), rondtrekkend festival.
6a7ff0d8b12450be6833a843_goodthings26_1200x628_signup.jpg

Tecata Comuna (MX) wordt in november gehouden.
774267655_18422226043144592_4520735160624519214_n.jpg

Hostsabbat (NO) heeft de laatste namen aangekondigd.
The last 6 bands for this upcoming Høstsabbat are as follows:

The Vintage Caravan 🇮🇸
It's been six years since their last trip to Norway, and we're super stoked to have the Icelandic blues and psychrockers!
A year after their latest release, Portals, they are ready to make Høstsabbat groovy and fuzzy beyond comprehension.

Ruff Majik🇿🇦
After unfortunate circumstances kept them out of the 2023 edition of Høstsabbat the South African rock'n'roll razzmatazz
groovy gang finally make their way to the Church of Riffs!

Hippie Death Cult🇺🇸
The dynamic Portland trio of Hippie Death Cult brings an electric live-performance with massive riffs and howling vocals to the Sabbath!
Their Black Sabbath Fairies Wear Boots has been a constant play in our office, one of the best covers. And their last full-length Helichrysum has been played to death as well.

Feral Nature🇳🇴
Feral Nature is back for second servings at the feast for the dead! Going from extreme to extreme, Feral Nature had boots in the ceilings last time at Høstsabbat, and this time around they will blow the roof of with a special show just for Høstsabbat!

Reaping Flesh🇳🇴
Also back for more are the uncomprimising outfit of Reaping Flesh. Mixing crust-punk, death-metal and thrash they are back and hungry to show what they have in the bag this time around. Occult, dark, harsh and a goosebump guarentee!

Rosa Faenskap🇳🇴
Last out, but not least, are local favorites Rosa Faenskap. The absolute best homage and middle-finger to Black Metal instantly cemented this trio as the most exciting younger act to battle the genre for years. Their two albums, Jeg Blir Til Deg and Ingenting Forblir, in our minds Black Metal classics of the new generation. And their live-shows are packed to the brim with energy.

Wie van diegenen die naar ROCK EN SEine in Parijs gaan hebben al hun digitaal ticket gekregen in de app of via de verkoper bv axs? Zelf heb ik een driedaagse pass vanaf vrijdag nick cave dag tem zondag cure dag. Hiervoor heb ik nog niets ontvangen van een digitaal ticket van de organisatie.

Laatst bewerkt:
Verslag Rock en Seine
Driedaags ticket gekocht voor 199 euro of minder dan 70 euro per dag van vrijdag tot zondag. Eerste keer Rock en Seine. Leuk om city trip Parijs te combineren met festival. Gemakkelijk bereikbaar via metro lijn 10 en zelfs na 24h geraak je terug in je hotel. Het terrein veel schaduwplekken met bomen en veel zitplaatsen bij elk vd vier open air podia. Geen tenten om in te schuilen. Een fikse regenbui in de namiddag zorgt voor diverse grote plassen op het terrein. Aardappelveld met grote afstanden tussen de belangrijkste podia min 15minuten
Dus je gaat als je vooraan wilt staan altijd een flink deel vh concert missen dat je ervoor zag.wel gemakkelijk om vooraan te staan als je dit goed plant. Lijkt wat oubollig met mix chiro jeugd festival en dorpsbraderijsfeer Inhoud van je rugzak wordt nauwelijks gevcontroleerd dus je kan onderaan een paar blikjes verstoppen.
Vlak voor de brug naar toegang rock en seine heb je een goed en goedkoop chineese resto.
Hoogtepunten vrijdag; de ieren van Kingfishr, dr black keys met hun hots en een stonende versie van T wanna be your dog en de headliner Nock Cave met een zinderend slot van zijn tournee. Vijf sterren elk.
Zaterdag Landvmarks voor eigen publiek en een magistraal Turnstile die heel het terrein in eem mosh pit transformeerde. Turnstile zes sterren als beste concert dit weekeinde. Eerst stond ik dacht ik voldoende opzij van het podium totdat de eerste tonen van Birds mijn plek tot het centrum van een zinderende moshpit transformeerde. Volgend nummer stond ik dacht ik veilig bij de bomen toen vlakbij een nieuwe moshpit losbarstte met terug veel geduw en getrek van mensen die mee wilden doen.

Laatst bewerkt:
Verslag Rock en Seine
Driedaags ticket gekocht voor 199 euro of minder dan 70 euro per dag van vrijdag tot zondag. Eerste keer Rock en Seine. Leuk om city trip Parijs te combineren met festival. Gemakkelijk bereikbaar via metro lijn 10 en zelfs na 24h geraak je terug in je hotel. Het terrein veel schaduwplekken met bomen en veel zitplaatsen bij elk vd vier open air podia. Geen tenten om in te schuilen. Een fikse regenbui in de namiddag zorgt voor diverse grote plassen op het terrein. Aardappelveld met grote afstanden tussen de belangrijkste podia min 15minuten
Dus je gaat als je vooraan wilt staan altijd een flink deel vh concert missen dat je ervoor zag.wel gemakkelijk om vooraan te staan als je dit goed plant. Lijkt wat oubollig met mix chiro jeugd festival en dorpsbraderijsfeer Inhoud van je rugzak wordt nauwelijks gevcontroleerd dus je kan onderaan een paar blikjes verstoppen.
Vlak voor de brug naar toegang rock en seine heb je een goed en goedkoop chineese resto.
Hoogtepunten vrijdag; de ieren van Kingfishr, dr black keys met hun hots en een stonende versie van T wanna be your dog en de headliner Nock Cave met een zinderend slot van zijn tournee. Vijf sterren elk.
Zaterdag Landvmarks voor eigen publiek en een magistraal Turnstile die heel het terrein in eem mosh pit transformeerde. Turnstile zes sterren als beste concert dit weekeinde. Eerst stond ik dacht ik voldoende opzij van het podium totdat de eerste tonen van Birds mijn plek tot het centrum van een zinderende moshpit transformeerde. Volgend nummer stond ik dacht ik veilig bij de bomen toen vlakbij een nieuwe moshpit losbarstte met terug veel geduw en getrek van mensen die mee wilden doen.
Bob, mooi verslag. Er valt een kwartje hier waarom je berichten soms ChatGPT lijken/zijn. Dat is echt dikke prima maar dit ook. Hou dit erin!

Korte derde en laatste dag van Rock en Seine. Bewust laat gestart met Anna Von Wolfshausen op het eerste podium. Tien minuten voor tijd kon ik nog aansluiten op de eerste rij iets wat bij The Cure zeker niet mogelijk was.Anna en haar groep waren in identiek militair uniform gekleed opgefrist met fotos van iconoclast haar laatste album. In het begin nog even twijfelend of ik haar zou verlaten voor wolf Alice 2 podia verder. Maar met een sterke live performance kon ze me overtuigen om te blijven. Wat een stem en wat een performance. En die kerel met zijn saxofoon was indrukwekkend. Nadien Interpol maar zo ver weg dat ik enkel de videoschermen zag. Dit herinnerde me eraan om later op tijd naar the Cure te gaan. Na 2 instrumentale nummers van Mogwai ging ik ruim op tijd naar the Cure. Echter geraakte ik niet verder dan rechts vd mindervaliden uitkijk. Die Fransen kunnen echt zich nog drummen door de mensenmassa om te hersansluiten bij hun vrienden. Sommigen gaan zelfs zo ver om zich naar voren te wurmen met borden rijst met saus en groenten.Echt soms gevaarlijke toestanden. The Cure was fantastisch. En een heel dankbare Robert gaf nog een 7tal van zijn hits in het encore.

• Leuk
Waarderingen: Jamel, johanra en B0G5

Users who are viewing this thread