Graspop Metal Meeting 2027

had eigenlijk niet verwacht dat Hatebreed zo hoog zou staan, de kans is vrij groot dat ze straks op 12 staan en de band is nog redelijk jong (vergeleken met bv. Maidan dan) dus je kunt je afvragen of iemand die nog gaat inhalen

Kunnen we ze misschien al wel uitroepen tot de ultieme graspop huisband 😅

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
had eigenlijk niet verwacht dat Hatebreed zo hoog zou staan, de kans is vrij groot dat ze straks op 12 staan en de band is nog redelijk jong (vergeleken met bv. Maidan dan) dus je kunt je afvragen of iemand die nog gaat inhalen

Kunnen we ze misschien al wel uitroepen tot de ultieme graspop huisband 😅
Laat eerst Slayer maar hun en Maiden's record evenaren. Daarna mag de contest starten 😜😉

Speaking about Slayer, Kerry King ontbreekt in uw overzicht @MetalLimbo. 10 maal Slayer en een maal Kerry King

• 100
Waarderingen: MetalLimbo
Laat eerst Slayer maar hun en Maiden's record evenaren. Daarna mag de contest starten 😜😉

Speaking about Slayer, Kerry King ontbreekt in uw overzicht @MetalLimbo. 10 maal Slayer en een maal Kerry King
Ben bang voor je dat de kans op Hatebreed stukken groter is dan Slayer voor de aankomende editie😅 (eigenlijk voor alle toekomstige edities wel)

Hollywood vampires zou aankomende zomer ook prima lukken. Momenteel bezig met Europese tour, vaak is de zomer daarop een festival tour

Nickelback kan er perfect staan met een hardere set bijvoorbeeld. Keuze genoeg. Of bijvoorbeeld "the long road" integraal spelen. Maar... dit gaan ze niet doen. Niet alleen wegens die keer dat ze bekogeld werden op een Portugees (?) festival, maar ze zien zichzelf niet als metal of rockband. Dat is voor mij nu ook exact de hoofdreden waarom de ene band wel op GMM past, en de andere niet. Ergens heb je toch altijd een bepaalde "rock"-vibe. Niet enkel die tattoo's en leren vesten, maar een bepaalde mentaliteit en visie. De reden waarom ik een GvF niet op GMM zie staan, maar een Greenday wel bijvoorbeeld.

• Thinking
Waarderingen: Reislustig
Of FNM Ok zijn voor een typisch Graspop publiek of beter passen op Werchter weet ik niet, maar ik ken er veel die een ticket gaan kopen (sommige eerder Graspop mensen, sommige eerder Werchter mensen).

Laatst bewerkt:
Toch zijn Bruce Dickinson en Alice Cooper niet de artiesten met de meeste optredens op GMM.
Bruce komt in de buurt, maar er zijn er een paar met nog meer:
  • Corey Taylor - 14 (9x Slipknot. 4x Stone Sour, 1x Corey Taylor)
  • Jim Root - 13 (9x Slipknot. 4x Stone Sour)
  • Max Cavalera - 13 (7x Soulfly, 3x Cavalera Conspiracy, 2x Max & Iggor Cavalera, 1x Cavalera)
  • Steve Harris - 13 (11x Iron Maiden, 2x British Lion)
  • Bruce Dickinson - 12 (10x Iron Maiden, 2x Bruce Dickinson)
  • Nergal - 11 (9x Behemoth, 1x Me And That Man, 1x Venom)
Alice Cooper komt net niet aan de 10:
  • Alice Cooper - 9 (7x Alice Cooper, 2x Hollywood Vampires)
  • Marc Tremonti - 9 (5x Alter Bridge, 4x Tremonti)
  • Myles Kennedy - 9 (5x Alter Bridge, 2x Slash ft. Myles Kennedy & The Conspirators, 1x Myles Kennedy And Company, 1x Myles Kennedy)
  • Gene Hoglan - 8 (3x Testament, 2x Death To All, 1x Fear Factory, 1x Dark Angel, 1x Dethklok)
  • Michael Poulsen - 8 (7x Volbeat, 1x Asinhell)
  • Slash - 8 (4x Guns N' Roses, 2x Slash, 2x Slash ft. Myles Kennedy & The Conspirators)
  • Mikael Åkerfeldt - 8 (7x Opeth, 1x Bloodbath)
Gene Hoglan stond er dus zelfs met maar liefst 5 verschillende bands!

Andere bands met 9 optredens op GMM of meer (maar natuurlijk niet alle leden):
  • Hatebreed - 11
  • Iron Maiden - 11
  • Cradle Of Filth - 10
  • Epica - 10
  • In Flames - 10
  • Saxon - 10
  • Sick Of It All - 10
  • Slayer - 10
  • Within Temptation - 10
  • Behemoth - 9
  • Judas Priest - 9
  • Megadeth - 9
  • Moonspell - 9
  • My Dying Bride - 9
  • Sabaton - 9
  • Slipknot - 9
Als ik ooit een GMM triviant team opstel, mag jij captain zijn!

Sweden Rock Festival start ook met de verkoop op 23 oktober. Daar zullen binnenkort ook wel namen volgen. Vorig jaar Volbeat, Iron Maiden, Joan Jett / Helloween en BMTH als headliners en daaronder ook nog wel een goed aantal namen die op Graspop hebben gestaan.
Overlapte afgelopen jaar/jaren sowieso redelijk wel, dus die geeft zeker meer inzicht weer.

Maar eens dat het er echt wel leuk uit begint te zien!

• On fire
Waarderingen: Slyder73x
Toch zijn Bruce Dickinson en Alice Cooper niet de artiesten met de meeste optredens op GMM.
Bruce komt in de buurt, maar er zijn er een paar met nog meer:
  • Corey Taylor - 14 (9x Slipknot. 4x Stone Sour, 1x Corey Taylor)
  • Jim Root - 13 (9x Slipknot. 4x Stone Sour)
  • Max Cavalera - 13 (7x Soulfly, 3x Cavalera Conspiracy, 2x Max & Iggor Cavalera, 1x Cavalera)
  • Steve Harris - 13 (11x Iron Maiden, 2x British Lion)
  • Bruce Dickinson - 12 (10x Iron Maiden, 2x Bruce Dickinson)
  • Nergal - 11 (9x Behemoth, 1x Me And That Man, 1x Venom)
  • Kerry King - 11 (10x Slayer, 1x Kerry King)
Fun fact:
Als Corey Taylor volgend jaar op de 30e GMM zou staan, zou hij dus op de helft van alle edities hebben gestaan. 😁
Maar dat zal dus wel niet gaan gebeuren.. ;)

• Leuk
Waarderingen: Loek123 en philipnorth
Fun fact:
Als Corey Taylor volgend jaar op de 30e GMM zou staan, zou hij dus op de helft van alle edities hebben gestaan. 😁
Maar dat zal dus wel niet gaan gebeuren.. ;)
Ik vind dat we een petitie moeten starten dat hij solo naar Graspop moet komen. Al is het een akoestische set in het CRC. Desnoods betaald het Festileaks forum de vlucht, onkosten en een combiticket

Def Leppard post zojuist op hun socials een (gok ik) tour tease met de tekst "I can't wait until tomorrow comes", nu weet ik dat indien dit het geval is het voor GMM een herhaling zou zijn en daarom niet wenselijk. Waar het mij voornamelijk om ging was dat de Goo Goo Dolls op deze post hebben gereageerd met "We can't wait either!".

Dit is dus puur gebasseerd op speculatie vanuit mij maar stel dat Def Leppard zou touren met de Goo Goo Dolls in het voorprogramma zouden wij hen dan wel op GMM kunnen verwachten of zijn de Goo Goo Dolls ook iets te "Werchter"?

• Leuk
Waarderingen: Joeri

Users who are viewing this thread