Pinkpop 2027

Aah dat heb ik gemist. Maar The Strokes op Pinkpop is toch een combi van niks?
Waarom? Ik lees dat zo vaak hier, maar begrijp eigenlijk maar zelden waarom iets niet zou werken specifiek op Pinkpop. Elke (enigszins populaire) band of artiest brengt toch automatisch een bepaald publiek richting Landgraaf? De enige artiesten waar ik het van snap zijn degenen met een heel jong publiek, ivm de ligging, maar verder?

Insider meld Isle of Wight aankondiging zeer snel. Robbie Williams en KOL zijn daar in ieder geval 2 headliners. De laatste wordt gehint naar Bryan Adams.
Subs zijn daar Jamiroquai en Lily Allen. Die laatste zie ik ook wel op Pinkpop verschijnen als dat past qua tourschema.
Man man man, Robbie, KOL en Bryan Adams... dat is wel heel zwak. Hopelijk neemt Pinkpop hier geen voorbeeld aan.

NBT moet gewoon eens als headliner neergezet worden. Nieuwe album is best oke, ze hebben inmiddels zo 5(?) albums erop zitten, dus ze kunnen zeker 1.5-2u vullen.

Wat moeten ze nog meer doen om wel headliner te worden? misschien enkel de productie wat omhoog schroeven (staan niet echt bekend om shows a la coldplay rammstein twentyonepilots) en dat hoeft in zekere zin ook niet helemaal, maar iets meer productie zou voor mij de laatste prik zijn om ze als headliner neer te zetten
Nou, persoonlijk kan ik nbt wel echt waarderen. En klinkt het ook altijd goed, alleen wat al eerder wordt gezegd. Ze komen te vaak achter elkaar, of in de buurt. En dan worden mensen het misschien een beetje moe. Als ik hun was, zou ik even een jaartje of 2 geen festivals doen en dan headliner. Neemt niet weg dat ze gewoon tof zijn hoor. Wat wel is, NbT blijft een beetje op een niveau hangen en al eerder gezegd, komen echt wel vaak achter elkaar. Als ik persoonlijk dan naar Yungblud kijk, die is wel in een stijgende lijn vooruit gegaan. Daar waar NbT een beetje hetzelfde blijft.

Maar dat is uiteraard persoonlijk.

Ja best wel. Die stond dit jaar op vrijdagavond op South en daar was het behoorlijk druk. Het was ook verrassend druk bij Suzan & Freek trouwens, dat vond ik echt een kutboeking maar klaarblijkelijk is dat wat het volk wil.
Roxy was echt bagger, Suzan en Freek vond ik helemaal niet zo druk eigenlijk. Had het veel drukker verwacht bij hun.

Waarom? Ik lees dat zo vaak hier, maar begrijp eigenlijk maar zelden waarom iets niet zou werken specifiek op Pinkpop. Elke (enigszins populaire) band of artiest brengt toch automatisch een bepaald publiek richting Landgraaf? De enige artiesten waar ik het van snap zijn degenen met een heel jong publiek, ivm de ligging, maar verder?

Omdat je te maken hebt met een weekend festival, die een eigen identiteit heeft en waar een bepaalde publiek op af komt. In dit geval heb je met The Strokes een alternatieve naam die in mijn ogen niet bij het mainstream en pinkpop publiek past. Het is nou ook weer niet een naam die op zichzelf even tienduizenden tickets verkoopt en als Arctic Monkeys al "te moeilijk" is voor pinkpop... De headliners van de laatste jaren waren TOP, The Cure, Foo Fighters, Justin Timberlake, Olivia Rodrigo, Muse, Maneskin, Calvin Harris, Ed Sheeran, Pink, Robbie Williams, RHCP, Metallica, Pearl Jam en Imagine Dragons. Dat zijn of grote stadion (rock) acts met een gigantische schare fans óf hippe namen van de hedendaagse (pop)muziek.
Als een TWOD al helemaal doodvalt op het terrein. Dan hoeven ze toch zeker niet The Strokes, The National, LCD Soundsystem of iets in dat straatje neer te zetten lijkt mij.
Volgende voorbeeld is Tyler, The Creator. Dat zou toch ook niks voor pinkpop zijn en voor lowlands wel een goede headliner (en zo alle grote rap/hiphop namen).

Ik denk serieus dat Bryan Adams nog behoorlijk wat kaarten zou kunnen verkopen. Zijn muziek leeft op TikTok en daardoor bereikt hij ook veel jongeren. Co-head samen met NTB of Raye zou een prima bovenkant zijn.

• Leuk
Waarderingen: brutus257
Nou, persoonlijk kan ik nbt wel echt waarderen. En klinkt het ook altijd goed, alleen wat al eerder wordt gezegd. Ze komen te vaak achter elkaar, of in de buurt. En dan worden mensen het misschien een beetje moe. Als ik hun was, zou ik even een jaartje of 2 geen festivals doen en dan headliner. Neemt niet weg dat ze gewoon tof zijn hoor. Wat wel is, NbT blijft een beetje op een niveau hangen en al eerder gezegd, komen echt wel vaak achter elkaar. Als ik persoonlijk dan naar Yungblud kijk, die is wel in een stijgende lijn vooruit gegaan. Daar waar NbT een beetje hetzelfde blijft.

Maar dat is uiteraard persoonlijk.
Ik vind het nieuwe album van NbT persoonlijk wel echt een stap omhoog. Was altijd al wel fan, maar dit vind wel hun sterkste album.

Yungblud vind ik ook erg goed , maar eerlijk gezegd nog niet zo consitent sterk over het hele album. Al denk ik dat ook Yungblud prima klaar is om headliner te zijn, zeker als hij nog een sterk album afleverd.

Ik vind het nieuwe album van NbT persoonlijk wel echt een stap omhoog. Was altijd al wel fan, maar dit vind wel hun sterkste album.

Yungblud vind ik ook erg goed , maar eerlijk gezegd nog niet zo consitent sterk over het hele album. Al denk ik dat ook Yungblud prima klaar is om headliner te zijn, zeker als hij nog een sterk album afleverd.
Maar hoelang heeft NbT hier over gedaan, voor dat ze dit bereikt hebben. En hoelang doet Yungblud dit nu, dat is wel net waar het verschil in zit. En Yungblud heeft wel echt deze keer een visitekaartje afgegeven, ik verwacht niet dat hij nog voor minder dan headliner gaat terug komen. Overigens zal ik niet zeggen dat NbT slecht is hoor, wat ze zijn echt goed en spelen echt wel strak. Maar er is wel een verschil.

Maar hoelang heeft NbT hier over gedaan, voor dat ze dit bereikt hebben. En hoelang doet Yungblud dit nu, dat is wel net waar het verschil in zit. En Yungblud heeft wel echt deze keer een visitekaartje afgegeven, ik verwacht niet dat hij nog voor minder dan headliner gaat terug komen. Overigens zal ik niet zeggen dat NbT slecht is hoor, wat ze zijn echt goed en spelen echt wel strak. Maar er is wel een verschil.
Yungbluds volgende show in NL gaat in de Ziggo Dome zijn. Mocht hij die snel verkopen is het misschien headliner materiaal. Maar dan nog schuift hij niet genoeg tickets lijkt me?

Yungbluds volgende show in NL gaat in de Ziggo Dome zijn. Mocht hij die snel verkopen is het misschien headliner materiaal. Maar dan nog schuift hij niet genoeg tickets lijkt me?
Ja als ze echt genoeg kaarten willen verkopen, dan moeten ze iets plaatsen wat misschien al jaren niet meer gespeeld heeft en alleen op Pinkpop staat of in elk geval niet te dicht in de buurt nog elders in die periode staat. Maar ja wie dan?
Niet het juiste voorbeeld en helemaal niet passend bij Pinkpop, maar bijvoorbeeld nu de Backstreet boys spelen alleen in Düsseldorf en was gelijk uitverkocht (op enkele losse of vip kaarten na dan toch 10x 40,000 man), dat ze nog extra datums hebben toegevoegd.
Ik zal niet zeggen als Backstreet boys, maar een artiest, band die dat ook zou kunnen. Dat zou de enige manier zijn waarschijnlijk om uit te verkopen. Alleen dan zouden de kaarten ook waarschijnlijk een stuk duurder worden, gezien dit dan om een exclusieve boeking zou gaan.

En ja Yungblud verkoopt die ziggo echt wel uit hoor, daar twijfel ik niet aan.

Laatst bewerkt:
Ja als ze echt genoeg kaarten willen verkopen, dan moeten ze iets plaatsen wat misschien al jaren niet meer gespeeld heeft en alleen op Pinkpop staat of in elk geval niet te dicht in de buurt nog elders in die periode staat. Maar ja wie dan?
Niet het juiste voorbeeld en helemaal niet passend bij Pinkpop, maar bijvoorbeeld nu de Backstreet boys spelen alleen in Düsseldorf en was gelijk uitverkocht (op enkele losse of vip kaarten na dan toch 10x 40,000 man), dat ze nog extra datums hebben toegevoegd.
Ik zal niet zeggen als Backstreet boys, maar een artiest, band die dat ook zou kunnen. Dat zou de enige manier zijn waarschijnlijk om uit te verkopen. Alleen dan zouden de kaarten ook waarschijnlijk een stuk duurder worden, gezien dit dan om een exclusieve boeking zou gaan.

En ja Yungblud verkoopt die ziggo echt wel uit hoor, daar twijfel ik niet aan.
Nu ben ik niet echt een goede Pinkpop kenner. Maar wanneer hebben ze voor het laatst een dag volledig uitverkocht en wanneer een heel weekend? Gewoon even ter info

Nu ben ik niet echt een goede Pinkpop kenner. Maar wanneer hebben ze voor het laatst een dag volledig uitverkocht en wanneer een heel weekend? Gewoon even ter info
De Pinkpop-zondag in 2024 met Ed Sheeran was als laatste dag uitverkocht. Denk dat 2018 het laatste weekend was, met de Foo’s en Bruno Mars.

Users who are viewing this thread