Pinkpop 2027

Omdat je te maken hebt met een weekend festival, die een eigen identiteit heeft en waar een bepaalde publiek op af komt. In dit geval heb je met The Strokes een alternatieve naam die in mijn ogen niet bij het mainstream en pinkpop publiek past. Het is nou ook weer niet een naam die op zichzelf even tienduizenden tickets verkoopt en als Arctic Monkeys al "te moeilijk" is voor pinkpop... De headliners van de laatste jaren waren TOP, The Cure, Foo Fighters, Justin Timberlake, Olivia Rodrigo, Muse, Maneskin, Calvin Harris, Ed Sheeran, Pink, Robbie Williams, RHCP, Metallica, Pearl Jam en Imagine Dragons. Dat zijn of grote stadion (rock) acts met een gigantische schare fans óf hippe namen van de hedendaagse (pop)muziek.
Als een TWOD al helemaal doodvalt op het terrein. Dan hoeven ze toch zeker niet The Strokes, The National, LCD Soundsystem of iets in dat straatje neer te zetten lijkt mij.
Volgende voorbeeld is Tyler, The Creator. Dat zou toch ook niks voor pinkpop zijn en voor lowlands wel een goede headliner (en zo alle grote rap/hiphop namen).
Rap/hiphop ben ik met je eens dat dat toch grotendeels echt wel een ander publiek trekt dan wat er richting Pinkpop gaat, maar rock/pop/alt en af en toe een vleugje metal/dance zijn nou niet bepaald streng gescheiden stromingen, maar muziekstijlen met veel overlap in publiek. Een band als The Strokes vind ik prima in hetzelfde “publieksstraatje” passen als Muse, NBT, ToP, The Cure, Foo Fighters, The Warning, White Lies, Kaiser Chiefs (of in een verder verleden: Counting Crows, Snow Patrol, Keane, enz). Zou een leuke sub zijn denk ik.

Nu ben ik niet echt een goede Pinkpop kenner. Maar wanneer hebben ze voor het laatst een dag volledig uitverkocht en wanneer een heel weekend? Gewoon even ter info
Dat boeit mij dus helemaal niet, van mijn part verkopen ze nooit weer uit.
Het geeft mij een betere beleving van het hele festival weekend, en minder lange rijen.

Een mooie line up, met voor elk wat wils. En dat ticketschuiven kan mij gestolen worden.

Pinkpop hoeft helemaal niet uit te verkopen: zolang het forum pagina’s vol blijft discussiëren over ticketschuiven, wisselt dat ene overgebleven kaartje vanzelf 70.000 keer van eigenaar.

Dat boeit mij dus helemaal niet, van mijn part verkopen ze nooit weer uit.
Het geeft mij een betere beleving van het hele festival weekend, en minder lange rijen.

Een mooie line up, met voor elk wat wils. En dat ticketschuiven kan mij gestolen worden.

Pinkpop hoeft helemaal niet uit te verkopen: zolang het forum pagina’s vol blijft discussiëren over ticketschuiven, wisselt dat ene overgebleven kaartje vanzelf 70.000 keer van eigenaar.
Helemaal eens. Maar zolang Pinkpop niet genoeg kaarten zal verschuiven, zal het langzamerhand uitsterven. Tuurlijk een rustige dag is als bezoeker beter als een uitverkochte dag, maar niet voor het festival.

Ik denk dat de reguliere PP-bezoeker The Strokes niet kent eerlijk gezegd.

Je mag zelf bepalen wat je daarvan vindt.
Ik ben wel benieuwd wat jij als de reguliere Pinkpop bezoeker ziet. The Strokes is gewoon een bekende naam die iedereen die een beetje van rock houdt op zijn minst van naam kent.
Niet groot genoeg om PP te headlinen en die gaan niet met minder genoegen nemen.
Ja oké, dat geloof ik wel, ik dacht ook meer aan hen op het plekje van een Yungblud dit jaar of Biffy Clyro in ‘25. Als zij alleen uit bed komen om te headlinen houdt het op, maar dat heeft m.i. dan niets met het typische pp-publiek te maken.

Ja oké, dat geloof ik wel, ik dacht ook meer aan hen op het plekje van een Yungblud dit jaar of Biffy Clyro in ‘25. Als zij alleen uit bed komen om te headlinen houdt het op, maar dat heeft m.i. dan niets met het typische pp-publiek te maken.
Ja of wel dus, want op Werchter zouden we er minder raar van opkijken toch. Pinkpop heeft gewoon net wat meer een 3FM randje nodig denk ik.

Ja of wel dus, want op Werchter zouden we er minder raar van opkijken toch. Pinkpop heeft gewoon net wat meer een 3FM randje nodig denk ik.
Haha, tsja, ik kom al 29 jaar op Pinkpop (wel wat edities gemist hier en daar) en ik zou dus helemaal niet raar opkijken van The Strokes. Maar goed, we gaan het zien!

Users who are viewing this thread