Graspop Metal Meeting 2027

Wordt eerlijk gezegd niet goed van die eindeloze ''solo'' tours die lopen als de band van die artiest zelf recent nog geweest is of iets dergelijks. Vooral omdat die telkens op een hoge positie staan puur en alleen vanwege de band waar ze eigenlijk in zitten (en niet vanwege hun fantastische solo carrière).

Voelt allemaal ontzettend geforceerd en het geeft weer geen ruimte aan jongere bands.

Wordt eerlijk gezegd niet goed van die eindeloze ''solo'' tours die lopen als de band van die artiest zelf recent nog geweest is of iets dergelijks. Vooral omdat die telkens op een hoge positie staan puur en alleen vanwege de band waar ze eigenlijk in zitten (en niet vanwege hun fantastische solo carrière).

Voelt allemaal ontzettend geforceerd en het geeft weer geen ruimte aan jongere bands.
Bruce stond toch niet zo extreem hoog met nog 5 bands na hem?

• 100
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71 en MetalLimbo
Bruce stond toch niet zo extreem hoog met nog 5 bands na hem?
Op GMM lijkt het vooralsnog mee te vallen, maar als ik dan zo'n poster van Tons Masters of Rock zie... 2 hoogste zijn gewoon 2 solo artiesten. Echt droevig wat mij betreft. En als het dan zo lastig blijkt om goede namen te vinden dan willen ze het nog weleens iets omhoog krikken in de planning.

Hoop toch niet mee te maken dat 2 van de 4 subheadliners op de MainStage solo artiesten zijn. Zet die lekker in de Metal Dome of de Jupiler.

vind bruce Solo zelfde als brutus (Qua beleving voor mij, niet qua muziek). Prima band voor begin van de avond(tussen 6-8 uur), beetje eten, beetje drinken, nog even genieten van de laatste straaltjes zon.
Kijken we naar dezelfde zon heb je het hier over een regen editie.
In de herfst(zoals vandaag) hebben we de laatste straaltjes zon in dat tijdslot. Anders heb je nog ruim 2 uur meer.

Ik ga eens een naam opperen. Nickelback. Zijn nu een tour aan het teasen.

Geen idee hoe realistisch maar laatste keer Ziggo Dome hadden ze deze vrij vol zitten.
ik zou zelfs denken dat een Nickelback Parklife zouden kunnen uitverkopen, is zeker geen kleine naam, is ook al een naam waar ik langere tijd aan denk 🤞

Zou niet meteen een ticket voor puur FNM kopen maar vind ze wel een vrij exclusieve naam. Voor mij beetje vergelijkbaar met Tool en NIN, zo vaak krijg je de kans niet om ze te zien dus mochten ze er staan zou ik zeker gaan kijken hoor. Vond Mr Bungle 2 jaar geleden erg vermakelijk, FNM zou ik zeker kunnen pruimen. Is toch een band geweest die vooral in de vroege jaren '90 een brug heeft geslagen tussen verschillende stromingen. Hebben ook de weg geopend of op zijn minst geholpen die te openen voor nu-metal bijvoorbeeld. Ik zou het een heel interessante HL vinden!

Van een compleet andere orde: Blink 182 is voor mij ook een soort gateway band geweest. Sterker nog, het eerste echte concert waar ik naartoe ben geweest was Blink in 013, 1999 of 2000 geloof ik. Was niet een bijzonder goed concert in mijn herinnering, het blijft toch onderbroekenlol-pretpunk. Uit nostalgie zou ik het wel geinig vinden om ze te zien, mochten ze er staan. Hun albums van toen kon ik wel waarderen, Duderanch, Enema of the State, Take off Your Pants and Jacket, vooral die drie.

Is toch een band geweest die vooral in de vroege jaren '90 een brug heeft geslagen tussen verschillende stromingen. Hebben ook de weg geopend of op zijn minst geholpen die te openen voor nu-metal bijvoorbeeld. Ik zou het een heel interessante HL vinden!

Tot ergernis van Mike Patton, die de meeste nu-metal haat en al misselijk wordt bij het idee dat hij er mee voor verantwoordelijk zou zijn.

Probleem bij FNM vind ik ook wel dat hun beste werk eigenlijk hun minder harde nummers zijn, dus hun top-set is niet meteen een Graspop-set.

Kijken we naar dezelfde zon heb je het hier over een regen editie.
In de herfst(zoals vandaag) hebben we de laatste straaltjes zon in dat tijdslot. Anders heb je nog ruim 2 uur meer.
Ja altijd slecht geweest met tijd management haha.
Doelde meer op sfeer. Kijk op een festival alleen naar de tijd om te weten hoelaat de volgende begint, dan wanneer de zon ondergaat😅

Ach wat een sh#t-band, maar zal stiekem best een nummertje mee zingen 😉
Ik zou echt gaan lachen als die ineens als headliner zouden langskomen. 90% gaat precies zo reageren, maar gezien iedereen minimaal Photograph wel kan meeschreeuwen en hun repertoire ook wel bestaat uit lekker harde plaatjes zouden ze niet heel erg misstaan denk ik zo.

• Leuk
Waarderingen: EngineNr9
Ik zou echt gaan lachen als die ineens als headliner zouden langskomen. 90% gaat precies zo reageren, maar gezien iedereen minimaal Photograph wel kan meeschreeuwen en hun repertoire ook wel bestaat uit lekker harde plaatjes zouden ze niet heel erg misstaan denk ik zo.
Om nog maar van 'how you remind me', 'rockstar', en 'Burn it to the ground' te zwijgen 😅

• On fire
  • Leuk
Waarderingen: EngineNr9 en PimSp
Om nog maar van 'how you remind me', 'rockstar', en 'Burn it to the ground' te zwijgen 😅
Meeschreeuwen, hmmm. Dat kan ik werkelijk alleen met die eerste hier. Photograph net opgezocht en dat heb ik ooit al wel gehoord, maar verder dan neurieën zou ik niet geraken. Die andere 2 ook gecheckt en zeggen me werkelijk niets.
Blink 182 daarentegen heeft heel wat meer nummers die op rockfeestjes telkens langskomen.

Als Europe, Extreme, Foreigner etc kunnen, kan Nickelback ook.

Ik zeg zondag chille rockdag.

Oftewel een regular Graspop Sunday
In de zon genieten en langzaam afbouwen naar de "normale" werkweek die weer volgt

Volgens amerikaanse media word er gehint naar

"the shows in the Hollywood Bowl would mark a major return after Aersmith retired from touring in 2024 following Tylers Vocal Injury

Full details about what & friends means will follow later today

andere bronnen zeggen

Nieuwe berichten van bronnen rondom de band melden dat zijn stembanden in "geweldige vorm" verkeren.
Dit is een opmerkelijk herstel, aangezien de Aerosmith-frontman in september 2023 een zeer ernstige blessure opliep.
Tijdens een optreden beschadigde hij niet alleen zijn stembanden, maar liep hij ook een gebroken strottenhoofd (larynx-fractuur) op.
Vanwege de ernst van dit letsel en de noodzakelijke revalidatie moest Aerosmith destijds hun volledige Peace Out afscheidstournee definitief afblazen.

Na een lange periode van rust en intensieve stemrevalidatie maakt de zanger zich nu op voor een terugkeer op het podium.
Aerosmith staat gepland om eind oktober en begin november hun eerste volledige liveshows sinds de blessure te spelen in de iconische Hollywood Bowl in Los Angeles.
Tyler is naar verluidt dolenthousiast om weer op te treden en de hoge noten te raken

Nickelback zit denk ik veel te veel in de generiek/mainstream kant om die stap naar een metal festival te maken (en zo denkt de organisatie vast ook). Maar ik zie dat soort gekke keuzes echt 100x liever dan voor de zoveelste keer dezelfde headliner of een meh-subheadliner promoten.

Wat is er eigenlijk met MCR gebeurt? Die waren voor afgelopen jaar wel aan het dippen in Europa maar daar is nu ineens helemaal geen gerucht van over?

Ook nog nul verandering op de website zo te zien. Andere festivals die vandaag nog met nieuws komen?

klinkt als alice cooper 😅
Toch zijn Bruce Dickinson en Alice Cooper niet de artiesten met de meeste optredens op GMM.
Bruce komt in de buurt, maar er zijn er een paar met nog meer:
  • Corey Taylor - 14 (9x Slipknot. 4x Stone Sour, 1x Corey Taylor)
  • Jim Root - 13 (9x Slipknot. 4x Stone Sour)
  • Max Cavalera - 13 (7x Soulfly, 3x Cavalera Conspiracy, 2x Max & Iggor Cavalera, 1x Cavalera)
  • Steve Harris - 13 (11x Iron Maiden, 2x British Lion)
  • Bruce Dickinson - 12 (10x Iron Maiden, 2x Bruce Dickinson)
  • Nergal - 11 (9x Behemoth, 1x Me And That Man, 1x Venom)
  • Kerry King - 11 (10x Slayer, 1x Kerry King)
Alice Cooper komt net niet aan de 10:
  • Alice Cooper - 9 (7x Alice Cooper, 2x Hollywood Vampires)
  • Marc Tremonti - 9 (5x Alter Bridge, 4x Tremonti)
  • Myles Kennedy - 9 (5x Alter Bridge, 2x Slash ft. Myles Kennedy & The Conspirators, 1x Myles Kennedy And Company, 1x Myles Kennedy)
  • Gene Hoglan - 8 (3x Testament, 2x Death To All, 1x Fear Factory, 1x Dark Angel, 1x Dethklok)
  • Michael Poulsen - 8 (7x Volbeat, 1x Asinhell)
  • Slash - 8 (4x Guns N' Roses, 2x Slash, 2x Slash ft. Myles Kennedy & The Conspirators)
  • Mikael Åkerfeldt - 8 (7x Opeth, 1x Bloodbath)
Gene Hoglan stond er dus zelfs met maar liefst 5 verschillende bands!

Andere bands met 9 optredens op GMM of meer (maar natuurlijk niet alle leden):
  • Hatebreed - 11
  • Iron Maiden - 11
  • Cradle Of Filth - 10
  • Epica - 10
  • In Flames - 10
  • Saxon - 10
  • Sick Of It All - 10
  • Slayer - 10
  • Within Temptation - 10
  • Behemoth - 9
  • Judas Priest - 9