Rock Werchter 2027

• Onderwerp starter Onderwerp starter Chiel
  • Startdatum Startdatum
Als The Strokes genoegen zou nemen met een plek als Co-Head en als eerste spelen, zou het perfect voor RW zijn. Aan de andere kant, hun najaarstour loopt wel lekker qua verkoop en qua uniekheid kunnen ze dan wel weer meer eisen. Met een Olivia Dean of Smashing Pumkkins/Faith No More ervoor zou het ook wel moeten kunnen.
Idealiter spelen ze voor Muse denk ik.
The Strokes en daarna Muse zou voor mij voldoende zijn om direct tickets te bestellen hoor.

• Leuk
Waarderingen: festirock en JesperP
The Strokes - Olivia Dean zou best kunnen werken op een zaterdag denk ik zo. Kan die eerste mooi afsluiten wat ze zo graag willen en die tweede neemt vast nog wel genoegen met een voorlaatste spot. Extreme wishfull thinking maar het onderstaande wel mogelijk moeten zijn lijkt me…

Do: Pearl Jam - QOTSA - Turnstile
Barn: Jungle
Klub: Ijsland

Vrij: Muse - Oscar and the Wolf - The Neighborhood
Barn: Chemical Brothers
Klub: Sienna Spiro

Zat: The Strokes - Olivia Dean - Phoebe Bridgers
Barn: King Gizz
Klub: Brutalismus 3000

Zo: Tame Impala - Sombr - Editors
Barn: Placebo
Klub: Angine de Poitrine

Er vanuitgaande dat Faith No More (helaas) naar Graspop gaat. Kunnen Noah Kahan en Lily Allen naar Boutique. Parklife voor de Foos en een grote classic act a la Stevie Wonder voor classic.
Die donderdag en zondag zien er zo wel mooi uit, maar toch overtuigt het me niet. Hopelijk heb je geen gelijk in mijn geval 😂

• Leuk
Waarderingen: phil
The Strokes - Olivia Dean zou best kunnen werken op een zaterdag denk ik zo. Kan die eerste mooi afsluiten wat ze zo graag willen en die tweede neemt vast nog wel genoegen met een voorlaatste spot. Extreme wishfull thinking maar het onderstaande wel mogelijk moeten zijn lijkt me…

Er vanuitgaande dat Faith No More (helaas) naar Graspop gaat. Kunnen Noah Kahan en Lily Allen naar Boutique. Parklife voor de Foos en een grote classic act a la Stevie Wonder voor classic.
where Massive Attack :cry:, zou wel een fantastische bovenkant zijn!

• Leuk
Waarderingen: b_giel en festivalryo
Ik geef hier maar mijn persoonlijke mening. Er mag voor mij gewoon meer variatie in zitten aan de bovenkant vind ik. Net als @randyrw liefst alleen maar bands wil zien die hij zelf leuk vindt, wil ik ook graag eens een keer iets afwijkends zien dat kan verrassen, in plaats van acts die er al 10 keer eerder stonden. Nu ja, dat kun je van The Strokes niet zeggen natuurlijk, maar die hun livereputatie en nieuwe plaat maken mij nu ook niet bepaald warm daarvoor. Maar als er niets leukers tegenover staat zou ik wel even kijken.
Ik ben het helemaal met je eens. In principe ben ik een echte indie darling en hou van goede gitaren. Maar live kunnen andere dingen zo mooi verassen. Geen Metal Fan maar Tool is een van de vetste shows die ik ooit heb gezien, Electronische muziek is niet altijd even leuk maar nog nooit zoon mooi feestje gehad als bij Fred again en ik luister thuis nooit hip hop maar Kendrick was waanzinnig live. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

The Strokes - Olivia Dean zou best kunnen werken op een zaterdag denk ik zo. Kan die eerste mooi afsluiten wat ze zo graag willen en die tweede neemt vast nog wel genoegen met een voorlaatste spot. Extreme wishfull thinking maar het onderstaande zou wel mogelijk moeten zijn lijkt me…

Zo zetten we de trend van de verschrikkelijke vrijdag wel verder.

• Leuk
Waarderingen: festirock
Miss wil Graspop Faith No More wel ruilen voor Oscar of the Neighborhood😂
Im Not No Way GIF

Was initially thinking it’d be next week for another announcement but there is now only 23 more days until tickets go on sale. I think it’s probably safe to say a batch of names will come on the 30th like previously and i expect the other 6 bigger names to get standalone announcements so actually…. Maybe 1 more Friday makes sense

Ik geef hier maar mijn persoonlijke mening. Er mag voor mij gewoon meer variatie in zitten aan de bovenkant vind ik. Net als @randyrw liefst alleen maar bands wil zien die hij zelf leuk vindt, wil ik ook graag eens een keer iets afwijkends zien dat kan verrassen, in plaats van acts die er al 10 keer eerder stonden. Nu ja, dat kun je van The Strokes niet zeggen natuurlijk, maar die hun livereputatie en nieuwe plaat maken mij nu ook niet bepaald warm daarvoor. Maar als er niets leukers tegenover staat zou ik wel even kijken.
Dat snap ik hoor en dat moet ook! Maar wat ik zei is het dus wel oprechte interesse in wat jij als spannende namen ziet voor de headliners. Dat kan bijvoorbeeld meer in de muziek zelf zijn, een The XX dit jaar bijvoorbeeld, maar zoals ik het begrijp zie je dus liever meer namen die er nog niet (of lang geleden) gestaan hebben. Met Tame Impala en Sombr heb je in ieder geval al twee op twee, al kan het natuurlijk je smaak niet zijn. Als je de headliners van de afgelopen jaren ziet zal het nooit heel veel vernieuwing aan de bovenkant zijn, maar zijn ze er toch altijd goed in om net in dat rijtje er onder wel de plank raak te slaan in mijn ogen

Is dat niet gewoon altijd werchter geweest en mag van mij zo blijven. Een mix van gevestigde en nieuwe acts en afsluiten met kleppers. En ja daar zitten ook een pearl jam, rhcp enz tussen, gelukkig maar. Maar met sombr en tame impala heb je op die zondag ak wat tegengewicht , en vermoed dat er nog wel wat vernieuwends bijkomt op een andere dag. Maar laat die grotere gevestigde bands ook maar terugkomen

• Leuk
Waarderingen: musicislife en NooT
ik weet dat het hier al 100x geopperd is maar ik ga het toch maar eens opgooien.
My chemical romance,

Bij stubru zijn ze al dagen bezig met MCR te hypen, de 20e jaar van the black parade aan te kondigen en content rond te maken. En Stubru weet vaak wel wat meer dan ons. Voor mij blijft het een mogelijkheid.

ik weet dat het hier al 100x geopperd is maar ik ga het toch maar eens opgooien.
My chemical romance,

Bij stubru zijn ze al dagen bezig met MCR te hypen, de 20e jaar van the black parade aan te kondigen en content rond te maken. En Stubru weet vaak wel wat meer dan ons. Voor mij blijft het een mogelijkheid.
Elk jaar is er wel zo'n "Stubru speelt verdacht veel X, ik denk dat ze meer weten". En elke keer blijkt dat fout te zijn.

Die zitten momenteel gewoon enorm hard in hun "Jaren 2000"-gedoe, en vorig jaar stond MCR verrassend op nummer 4 in hun top 500. Denk dat ze daar gewoon wat op willen teren.

• Leuk
Waarderingen: Honk en JP5

Users who are viewing this thread