Sport algemeen

Ik vind de club Ajax best mooi, prachtig shirt, prachtige spelers, prachtig voetbal. Maar ik hekel gewoon de supporters die net doen of ze superieur zijn omdat ze de ploeg aanhangen die het meeste iets wint in dit land.

Al hoewel ik ook niet heel heb met de Feyenoord supporter. Sowieso Nederlandse voetbal supporters van een ontzettend laag niveau. Ik heb jaren lang in de beveiliging gewerkt en vaak bij wedstrijden van NAC gestaan, en wat je dan allemaal ziet heeft voor mij wel het stadionbelevenis er uit gehaald om eerlijk te zijn. Ik zit veel liever voor de buis tegenwoordig, veel fijner.
Vroegâh ging ik vaker met vrienden mee naar uitwedstrijden van Roda; ik vond NAC wel een van de gezelligste.

Kan me nog een keer herinneren dat Roda kansloos ten onder ging en het hele vak van Roda maar aansloot bij de NAC aanhang dat Ali Boussabon toezong.

Ik ga zo maar even Real en Juve uit kijken ter compensatie van deze gedachten
Tijdens die wedstrijd tegen Real was ik in Barcelona in een restaurant. Het personeel wist dat ik Nederlands was (vriendin Peruaans). Meteen na de wedstrijd kregen ik en mijn vriendin knuffels en een uitgebreid rondje van de zaak. Prachtige ervaring.

• Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: Joss en Oasiss
Tijdens die wedstrijd tegen Real was ik in Barcelona in een restaurant. Het personeel wist dat ik Nederlands was (vriendin Peruaans). Meteen na de wedstrijd kregen ik en mijn vriendin knuffels en een uitgebreid rondje van de zaak. Prachtige ervaring.
Weinig betere plekken om een oorwassing van Real te zien, lijkt me zo!

Krijg zojuist de opstelling door van Ajax, zou ook wel weer rechtsomkeert naar huis kunnen..

Toevallig Charleroi fans hier?
Niet dus.

Maar goed, maakt ook niks uit eigenlijk. Ik had mijn broer voor zijn verjaardag een mystery ticket gegeven. Een kaartje voor een wedstrijd in Duitsland, Belgie of Frankrijk binnen 3.5 uur van Utrecht. Wij wonen zelf in het noorden van Friesland dus voor ons is het vaak nog wat meer.
Mijn vriendin had de tickets en speeltijd bekeken en we moesten rond 10 uur vertrekken had ze gezegd. Zij op zaterdagmorgen google maps ingevuld en wij rijden met eindbestemming als verrassing.. We hadden meer dan 400km voor de boeg dus kon nog alle kanten op. Op een gegeven moment hadden we door dat het richting Belgie/Frankrijk zou worden. Antwerpen voorbij en moesten nog een heel eind, hoever is Brussel? Ooh hier is Brussel dus dat is het ook niet. Gent en Mechelen op de bordjes. Nee hoor... Luik dan!? En uiteindelijk kwam er een bord met Charleroi 42 km. Laten we nog precies zover moeten rijden!
Verschrikkelijk lelijke stad, maar een verrassend groot en best mooi stadion. Dikke sfeeractie voor de wedstrijd en ook tijdens het duel was de sfeer boven verwachting. Het weer was fantastisch, de wedstrijd en het scoreverloop minder. Uiteindelijk was het een hele leuke ervaring en zou het iedereen aanraden om eens zoiets te gaan doen!

• On fire
  • Leuk
Waarderingen: Brian, Royke en Oasiss
Au Pays Noir. Inderdaad niet meteen de meest gezellige stad.
Hebben hun groot stadion te danken aan EK 2000, al is de derde ring er destijds weer afgehaald.

Maar van die mystery tickets heb ik nog nooit gehoord, je koopt dus een ticket zonder te weten waar je heen gaat?

Niet dus.

Maar goed, maakt ook niks uit eigenlijk. Ik had mijn broer voor zijn verjaardag een mystery ticket gegeven. Een kaartje voor een wedstrijd in Duitsland, Belgie of Frankrijk binnen 3.5 uur van Utrecht. Wij wonen zelf in het noorden van Friesland dus voor ons is het vaak nog wat meer.
Mijn vriendin had de tickets en speeltijd bekeken en we moesten rond 10 uur vertrekken had ze gezegd. Zij op zaterdagmorgen google maps ingevuld en wij rijden met eindbestemming als verrassing.. We hadden meer dan 400km voor de boeg dus kon nog alle kanten op. Op een gegeven moment hadden we door dat het richting Belgie/Frankrijk zou worden. Antwerpen voorbij en moesten nog een heel eind, hoever is Brussel? Ooh hier is Brussel dus dat is het ook niet. Gent en Mechelen op de bordjes. Nee hoor... Luik dan!? En uiteindelijk kwam er een bord met Charleroi 42 km. Laten we nog precies zover moeten rijden!
Verschrikkelijk lelijke stad, maar een verrassend groot en best mooi stadion. Dikke sfeeractie voor de wedstrijd en ook tijdens het duel was de sfeer boven verwachting. Het weer was fantastisch, de wedstrijd en het scoreverloop minder. Uiteindelijk was het een hele leuke ervaring en zou het iedereen aanraden om eens zoiets te gaan doen!
Klinkt als een tof concept wel!

Langs de andere kant kom je voor hetzelfde geld wel terecht in Deinze - Francs Borains en is de ervaring heel wat minder.

Ik heb na de vertoning in de Arena gisteren genoeg slaap gepakt en toch ook mooi gedroomd. Stel we verbazen vriend en vijand en pakken zes punten tegen Feyenoord en PSV, dan is de titelstrijd zowaar weer open.

Helaas ging ook weer vroeg de wekker.

• Haha
Waarderingen: MarkD
Ik heb na de vertoning in de Arena gisteren genoeg slaap gepakt en toch ook mooi gedroomd. Stel we verbazen vriend en vijand en pakken zes punten tegen Feyenoord en PSV, dan is de titelstrijd zowaar weer open.

Helaas ging ook weer vroeg de wekker.
Ben toch wel benieuwd naar deze 2 wedstrijden. Er is veel kritiek op Ajax maar 19 punten na 8 wedstrijden is gewoon netjes en op deze koers halen ze makkelijk top 3. Mijn Twente en ook AZ zijn veel te inconsistent en ondanks dat Feyenoord de laatste wedstrijden fantastisch spel op de mat heeft gelegd zijn ze ook nog niet wat het was. Verwacht een puntje in de klassieker en een verlies tegen PSV

Ik als ajacied moet toch wel erkennen dat die 3e plaats redelijk vertekend voelt, net als de 4e plaats in de Europa League. Een aantal uiterst moeizame overwinningen en wat arbitrale beslissingen die goed uitpakten, maar het spel is echt niet om aan te zien het gros van de tijd. Ik verwacht dan ook gewoon kansloze nederlagen tegen Feyenoord en PSV, die kwalitatief gewoon veel beter zijn.

Langs de andere kant kom je voor hetzelfde geld wel terecht in Deinze - Francs Borains en is de ervaring heel wat minder.
België, Frankrijk (Jupiler Pro League & Ligue 1) en Duitsland (1ste, 2de en 3de Bundesliga)
had ik er niet bij gezet ;)

Het was een mooie tifo. Ook een mooie uitslag, toch vanuit het uitvak :cool:.
Het niveau vonden wij niet best. Alleen Ikwuemesi een aardige speler, super sterk als aanspeelpunt en maakte beide doelpunten heel koelbloedig af. Zoek ik hem even op; laatste 35 wedstrijden 1 goal, nu dan 3 in 36. Oke dan 😅

Users who are viewing this thread