Best Kept Secret 2025

Klopt. Ik denk de leegste tent die ik ooit heb meegemaakt op BKS (en ik ben vaak op het terrein vanaf de poortjes open gaan). Je kon tijdens het optreden gewoon naar de tweede rij stappen. Zonder dat je iemand ermee stoorde. Zeer jammer, want was muzikaal niets op aan te merken.
Leger dan bij Billy Woods tijdens Justice? haha
 
  • Leuk
Waarderingen: Jelle
Ik was daar ook niet, maar qua leegste tent ooit denk ik al snel aan The Armed vorig jaar. Misschien vooral ook omdat de presentatie van die band (en ook het geluid) juist heel groots was en dat het dan best vreemd was om maar een vrij klein clubje mensen daarvoor te zien staan. Ben er zelf ook niet lang gebleven.
Ik zou daar dan stress van krijgen. Dan ben je al met een klein clubje en dan loop je ook nog weg. :')
 
Zou Brustalismus 3000 iets voor BKS zijn? Of is dat meer een Lowlands/DTRH-naam? Ze zijn in idere geval in de buurt rond BKS.
 
Vanochtend de plaat van jasmine 4t een eerste keer geluisterd. Elephant viel me gelijk al erg positief op. De plaat als geheel vind ik op het eerste gehoor nog wat minder overtuigend; iets te kabbelend en net als bij bijvoorbeeld Bon Iver gaat de op zich mooie stem mij op een gegeven moment een beetje tegenstaan. Ga hem nog wel vaker luisteren, wie weet groeit hij nog.

Spotify ging gelijk na die plaat over in Divorce en dat vind ik wel echt een leuk bandje met veel catchy powerpopliedjes.
 
  • Leuk
Waarderingen: yeaghi en wessah
Zou Brustalismus 3000 iets voor BKS zijn? Of is dat meer een Lowlands/DTRH-naam? Ze zijn in idere geval in de buurt rond BKS.
Brutalismus is echt compleet ontploft de voorbije jaren, dus die vragen best veel geld & trekken een (volgens mij) pover publiek.
Zijn heel wat dj's, artiesten in dat genre die beter zijn en beter op BKS passen (en veel goedkoper zijn).

Denk aan Ancient Methods, Stanislav Tolkachev, Blush Response, Codex Empire, SHXCXCHCXSH, Rrose, Skee Mask, Andy Stott, Kangding Ray, Oake, Lucy, Vatican Shadow, Varg, Oprhx...
Maar vrees dat dat soort namen al een paar jaar niet meer geboekt worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: JosOlvidados
Brutalismus is echt compleet ontploft de voorbije jaren, dus die vragen best veel geld & trekken een (volgens mij) pover publiek.
Zijn heel wat dj's, artiesten in dat genre die beter zijn en beter op BKS passen (en veel goedkoper zijn).

Denk aan Ancient Methods, Stanislav Tolkachev, Blush Response, Codex Empire, SHXCXCHCXSH, Rrose, Skee Mask, Andy Stott, Kangding Ray, Oake, Lucy, Vatican Shadow, Varg, Oprhx...
Maar vrees dat dat soort namen al een paar jaar niet meer geboekt worden.
Het feit dat er überhaupt nog nooit iemand van Ilian Tape op Best Kept Secret heeft gestaan is zo waanzinnig zonde.
 
Het feit dat er überhaupt nog nooit iemand van Ilian Tape op Best Kept Secret heeft gestaan is zo waanzinnig zonde.
Helemaal akkoord. Zou echt geweldig zijn moesten ze labels als Ilian Tape, Stroboscopic Artefacts of Northern Electronics eens de kans zouden geven om voor een dag het nachtprogramma te verzorgen, maar denk (jammer genoeg) dat de gemiddelde BKS bezoeker hier nu ook wel niet echt staat op te wachten.
 
Helaas kan ik niet meer ivm lange reis die ik ga maken. Via exclusieve presale kaartje gehaald, dus voor de snelle beslisser voor 250 (weekend + campsite)

Wauw, dank je! Nu hopen dat mijn vrienden effectief ook zullen gaan en niet last minute afhaken en dan zal ik er veel plezier aan beleven.
 
Helemaal akkoord. Zou echt geweldig zijn moesten ze labels als Ilian Tape, Stroboscopic Artefacts of Northern Electronics eens de kans zouden geven om voor een dag het nachtprogramma te verzorgen, maar denk (jammer genoeg) dat de gemiddelde BKS bezoeker hier nu ook wel niet echt staat op te wachten.
Ik wel hoor. Zenker Bros, 1Morning.... En ik ben best wel gemiddelde BKS bezoeker.
 
VPRO 3voor12 heeft op ESNS een podcast opgenomen met o.a. Roel Coppen over de problemen in de festivalwereld. Gaat vooral over de Bevrijdingsfestivals en Indian Summer, maar er wordt wel een aantal keer verwezen naar BKS, met wat anekdotes over de problemen bij het boeken van artiesten (o.a. een artiest die afviel omdat de agent zich vergist had in het weekend) over de boeking van Goldband en hoe belangrijk de muziekprogrammering is.

Paar dingen die opvallen:
- Roel noemt Ugly als hoogtepunt van de ESNS-donderdag. Die zitten ook in het FF-rooster; dus kom maar door!
- Strijd om headliners is vooral internationaal; ze hebben wel last van Nederlandse concurrenten, maar die zitten zo verdeeld over het jaar dat ze niet perse in dezelfde vijver vissen.
- Geldt niet voor alle namen. Het verhaal dat Eefje eerder in beeld geweest zijn als BKS-afsluiter, maar door DTRH werd weggekaapt, wordt door Roel niet ontkend
- Of Radiohead nog een keer kan komen? "Alles kan, maar het zou wel effect hebben op het programmabudget. En wie gaat dat betalen?" Erkent wel dat tijden veranderd zijn voor dit soort grote acts.
- Kosten zijn vooral gestegen sinds corona. Alle namen zijn duurder geworden. Voor acts in de voorgangers van The Secret was in de beginjaren de lijn dat iedere act minstens 1.000 euro kreeg voor een optreden. Nu kosten hetzelfde kaliber artiesten 4 tot 5.000 euro.
- Roel geeft zelf ook toe dat in de tenten de mooiste optredens plaatsvinden.

Aardige podcast, en ook goed om een keer Roel te horen i.p.v. een hypere Maurits.
 
Kunnen we er langzaam vanuit gaan dat TV on the radio op de zondag zal spelen?
6 Jun Barcelona, dan 13 of 14 Porto. Lijkt me 15e bks toch meest logisch?
 
VPRO 3voor12 heeft op ESNS een podcast opgenomen met o.a. Roel Coppen over de problemen in de festivalwereld. Gaat vooral over de Bevrijdingsfestivals en Indian Summer, maar er wordt wel een aantal keer verwezen naar BKS, met wat anekdotes over de problemen bij het boeken van artiesten (o.a. een artiest die afviel omdat de agent zich vergist had in het weekend) over de boeking van Goldband en hoe belangrijk de muziekprogrammering is.

Paar dingen die opvallen:
- Roel noemt Ugly als hoogtepunt van de ESNS-donderdag. Die zitten ook in het FF-rooster; dus kom maar door!
- Strijd om headliners is vooral internationaal; ze hebben wel last van Nederlandse concurrenten, maar die zitten zo verdeeld over het jaar dat ze niet perse in dezelfde vijver vissen.
- Geldt niet voor alle namen. Het verhaal dat Eefje eerder in beeld geweest zijn als BKS-afsluiter, maar door DTRH werd weggekaapt, wordt door Roel niet ontkend
- Of Radiohead nog een keer kan komen? "Alles kan, maar het zou wel effect hebben op het programmabudget. En wie gaat dat betalen?" Erkent wel dat tijden veranderd zijn voor dit soort grote acts.
- Kosten zijn vooral gestegen sinds corona. Alle namen zijn duurder geworden. Voor acts in de voorgangers van The Secret was in de beginjaren de lijn dat iedere act minstens 1.000 euro kreeg voor een optreden. Nu kosten hetzelfde kaliber artiesten 4 tot 5.000 euro.
- Roel geeft zelf ook toe dat in de tenten de mooiste optredens plaatsvinden.

Aardige podcast, en ook goed om een keer Roel te horen i.p.v. een hypere Maurits.
Wederom komt Ugly voorbij, die ga ik toch maar eens opzetten na al jullie enthousiasme 🤔
 
  • Leuk
Waarderingen: dfrvanloon en Matthijs
VPRO 3voor12 heeft op ESNS een podcast opgenomen met o.a. Roel Coppen over de problemen in de festivalwereld. Gaat vooral over de Bevrijdingsfestivals en Indian Summer, maar er wordt wel een aantal keer verwezen naar BKS, met wat anekdotes over de problemen bij het boeken van artiesten (o.a. een artiest die afviel omdat de agent zich vergist had in het weekend) over de boeking van Goldband en hoe belangrijk de muziekprogrammering is.

Paar dingen die opvallen:
- Roel noemt Ugly als hoogtepunt van de ESNS-donderdag. Die zitten ook in het FF-rooster; dus kom maar door!
- Strijd om headliners is vooral internationaal; ze hebben wel last van Nederlandse concurrenten, maar die zitten zo verdeeld over het jaar dat ze niet perse in dezelfde vijver vissen.
- Geldt niet voor alle namen. Het verhaal dat Eefje eerder in beeld geweest zijn als BKS-afsluiter, maar door DTRH werd weggekaapt, wordt door Roel niet ontkend
- Of Radiohead nog een keer kan komen? "Alles kan, maar het zou wel effect hebben op het programmabudget. En wie gaat dat betalen?" Erkent wel dat tijden veranderd zijn voor dit soort grote acts.
- Kosten zijn vooral gestegen sinds corona. Alle namen zijn duurder geworden. Voor acts in de voorgangers van The Secret was in de beginjaren de lijn dat iedere act minstens 1.000 euro kreeg voor een optreden. Nu kosten hetzelfde kaliber artiesten 4 tot 5.000 euro.
- Roel geeft zelf ook toe dat in de tenten de mooiste optredens plaatsvinden.

Aardige podcast, en ook goed om een keer Roel te horen i.p.v. een hypere Maurits.
Ik schrijf Radiohead met potlood op voor 2027. 😀
 
  • Leuk
Waarderingen: Glow en Processierups

Users who are viewing this thread