Graspop Metal Meeting 2024

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.668
3.372
Hier ook even gaan zitten voor de voorziene planning, maar we zullen zien wat het uiteindelijk wordt.
Op donderdag en zaterdag nog vriendinnetjes op dagbezoek waardoor ik bij de niet must-sees mogelijk ook gewoon hun voorkeur volg.

Donderdag:
Night Verses / altijd mooi om het festival met een sterke band te kunnen starten
Tijd om het veld te verkennen en eventueel meeting
Alien Weaponry / dik feest in de metal dome
Asinhell - Health checken
Textures
Kerry King / laatste stuk
Heart / op tijd door voor
Ne O

Misschien nog een stuk All them witches maar ik vermoed aan de Tool kant naar Alice Cooper
Tool

Vrijdag:
Svartsot
Khemmis
Borknagar
(rip The Vintage Caravan maar gelukkig al vaak gezien)
High on Fire - misschien nog stukje Fear Factory
Bruce Dickinson (rip Kadavar)
Avantasia
dan een gat, mogelijk met de vriendjes toch maar naar Electric Callboy, of een stuk Fu Manchu, Turnstile achteraan op het veld
Graveyard
Pendulum (live)

Zaterdag:
Fleddy
Flotsam and Jetsam
Vola
Pain
Rotting Christ
Uriah Heep
(rip Kampfar)
Brutus
Blind Guardian

Wolfmother / ergens achteraan
Kamelot
misschien een stuk BMTH ergens achteraan het veld

Zondag:
eigenlijk niets heel interessant tot Ihsahn, dus een beetje rondhangen en hier en daar wat checken
waaronder Sanguissugabogg
Ihsahn / Jos heeft gelijk
Ereb Altor
Corey Thaylor
Karnivool
stukje Deep purple
Emperor / Jos heeft nog steeds gelijk
Machine Head
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.441
6.140
Hier ook even gaan zitten voor de voorziene planning, maar we zullen zien wat het uiteindelijk wordt.
Op donderdag en zaterdag nog vriendinnetjes op dagbezoek waardoor ik bij de niet must-sees mogelijk ook gewoon hun voorkeur volg.

Donderdag:
Night Verses / altijd mooi om het festival met een sterke band te kunnen starten
Tijd om het veld te verkennen en eventueel meeting
Alien Weaponry / dik feest in de metal dome
Asinhell - Health checken
Textures
Kerry King / laatste stuk
Heart / op tijd door voor
Ne O

Misschien nog een stuk All them witches maar ik vermoed aan de Tool kant naar Alice Cooper
Tool

Vrijdag:
Svartsot
Khemmis
Borknagar
(rip The Vintage Caravan maar gelukkig al vaak gezien)
High on Fire - misschien nog stukje Fear Factory
Bruce Dickinson (rip Kadavar)
Avantasia
dan een gat, mogelijk met de vriendjes toch maar naar Electric Callboy, of een stuk Fu Manchu, Turnstile achteraan op het veld
Graveyard
Pendulum (live)

Zaterdag:
Fleddy
Flotsam and Jetsam
Vola
Pain
Rotting Christ
Uriah Heep
(rip Kampfar)
Brutus
Blind Guardian

Wolfmother / ergens achteraan
Kamelot
misschien een stuk BMTH ergens achteraan het veld

Zondag:
eigenlijk niets heel interessant tot Ihsahn, dus een beetje rondhangen en hier en daar wat checken
waaronder Sanguissugabogg
Ihsahn / Jos heeft gelijk
Ereb Altor
Corey Thaylor
Karnivool
stukje Deep purple
Emperor / Jos heeft nog steeds gelijk
Machine Head
Wij gaan echt het hele festival samen optrekken als ik dit zo zie haha, heerlijk!
 

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
309
650
OK dan, dit is de theorie als ik alles op elkaar aansluit, weet niet of het ook praktijk wordt, er zullen er wel overgeslagen worden, maar weet niet welke

Donderdag
  • Night Verses
  • Erra
  • Dying Wish
  • Bleed From Within
  • Alien Weaponry
  • Babymetal - Counterparts - Hanabie (zet ze samen omdat ze op zich alle drie weinig essentieel zijn, meneer King mag sowieso anderen vermaken met zijn vreselijke solo's)
  • Heart
  • Ne Obliviscaris
  • Crosses
  • Alice Cooper
  • Tool
Jammer van Megadeth, misschien als Crosses tegenvalt

Vrijdag
  • Until I Wake - Gel - Khemmis - Drug Church (alleen Khemmis wil ik zeker zien, de rest is waarschijnlijker dan wat er tegelijk speelt)
  • P.O.D.
  • Dying Fetus
  • Fear Factory
  • Bruce Dickinson
  • Avantasia (misschien naar Nile als Avantasia 'm niet wordt)
  • Electric Callboy
  • Turnstile
  • Judas Priest
  • Mogelijk halverwege Priest nog naar Biohazard (Pendulum interesseert me echt totaal niet)
En dan staan aanschuiven bij de grote uittocht van iedereen die geen interesse heeft in 5FDP.

Zaterdag
  • Defects - Iron Allies (beiden skippable indien nodig)
  • Suffocation
  • Red
  • Ice Nine Kills
  • Frog Leap (boeit me niet echt, maar Steel Panther zegt me nog minder)
  • Pain
  • Rotting Christ
  • While She Sleeps (misschien passeren bij Kampfar)
  • Brutus
  • Limp Bizkit (laatste keer dat ik zowel LB als Blind Guardian zag, vielen ze me allebei wat tegen, maar Blind Guardian was recenter, derhalve)
  • Avenged Sevenfold
  • Bring Me The Horizon
Zondag
  • Future Palace - Zulu - Sanguisugabogg - Better Lovers - Dream State (allemaal onder het motto "ik ben er dan toch")
  • Make Them Suffer
  • Ihsahn
  • Malevolence
  • Crownshift
  • The Black Dahlia Murder
  • Karnivool
  • Slaughter To Prevail
  • Stukje Igorrr en dan naar Emperor
  • Maar ook daar iets vroeger weg voor Machine Head
Machine Head ook meteen de enige main stage act van de hele zondag, misschien dat ik uit nostalgische overwegingen toch even naar Extreme of Body Count ga kijken.
 

King810

Playlistbediener
17 apr 2024
44
72
Bijna zover, dat worden een smerig lekkere 4 dagen. Geen seks maar wel een hoop drank een beetje drugs en een shitload aan metal. Goed hier mijn route ( onder voorbehoud)

Donderdag.

Brothers of metal/night verses ( ligt eraan ga ik vol aan het bier of rook ik een goede dikke joint.)
Dominum
Bleed from within
Shadow of intent
Asinhell

Terug naar devils lake voor opfrissen en voor 3 euro per glas jack daniels appel met 7 up drinken ipv 30 euro voor hetzelfde maar dan van jim bean.

Alice Cooper
Tool
Dj morbid tot de laatste bus naar devils lake.

Vrijdag.


Svartsot ( bier, 100% bier)
Brian downey's
P.O.D
Dying fetus
Vlitimas
Nile

En weer even bijkomen op devils lake.

Stukje judas priest
Pendulum
Five finger dead punch.

Zaterdag

Uitslapen

Frog leap
Bathuska
Mr bungle/rotting christ
Kampfar
Limp Bizkit
Abbath en laatste stuk avanged
Bring me the horizon
Vannstein ( neem wel taxi terug )

Zondag.

sanguisugabogg
Insahn
Ereb altor/bodycount
Deep purple/dark funeral/slaughter
Scorpions/igorrr/emperor/
Machine head

Maandag.

Huilen
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.308
3.920
Voor het gehele weekend zou dit mijn planning worden, als ik alle dagen kon gaan:

Donderdag: Night Verses, Amaranthe, Babymetal, HEALTH, Textures, Kvelertak, Ne Obliviscaris, Crosses, All Them Witches, TOOL

Vrijdag: High On Fire, Kadavar, Nile, Fu Manchu, Turnstile, Graveyard, Biohazard

Zaterdag: Suffocation, Pestilence, Mr. Bungle, Brutus, I Am Morbid, Abbath

Zondag: Sanguisugabogg, Ihsahn, Body Count, Karnivool, Igorrr, Emperor, Machine Head

Donderdag voor mij met afstand de beste dag met 5 must-sees (TOOL, HEALTH, Textures, All Them Witches, Ne Obliviscaris). Op vrijdag en zaterdag eigenlijk maar 1 must-see per dag (High On Fire en Mr. Bungle, eventueel ook Abbath), de rest leuk om mee te pakken. Zondag 3 must-sees (Karnivool, Emperor, Machine Head, eventueel ook Igorrr en Ihsahn), dus wellicht nog lastminute een dagticket via TS.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.622
4.602
Mocht ik gaan, zou dit em ongeveer worden. Normaal gezien zou ik wel nog op bepaalde momenten inluisteren tss verschillende bands, maar nu kies ik gwn op basis van wat ik nu van de bands ken.
Must, leuk, opvulling
Donderdag:
- Night Verses
- Erra
- Dying Wish
- Bleed From Within
- Shadow of Intent / Alien Weaponry
- Bury Tomorrow
- Stuk Asinhell meepikken
- Daarna een gat waar ik meer zou moeten inluisteren, maar op eerste gehoor denk ik dat het Textures en dan stukje Kerry King zou worden.
- Heart (op tijd door)
- Ne Obliviscaris
- Underoath
- Alice Cooper (vanuit het voorvak bij Tool)
- Tool

Vrijdag
- Svartzot / Until I Wake (ken beiden niet goed genoeg, maar klinken veelbelovend)
- Gel of pauze
- Brand of Sacrifice / Khemmis (wss de laatste, weinig in dat genre dit jaar en lijken me zeldzamer in België)
- Drug Church
- Borknagar
- een gat waar ik nog verder zou moeten inluisteren tussen The Acacia Strain, Dying Fetus, Fear Factory, Bruce Dickinson en Vltimas
- Fit For A King
- Electric Callboy
- Turnstile (persoonlijk favorietje)
- Graveyard (laatste stuk)
- inpikken bij Pendulum / Biohazard
- Five Finger Death Punch

Zaterdag:
- Spoil Engine
- Fleddy Melculy
- Flotsam & Jetsam
- Ice Nine Kills
- Frog Leap
- Pain
- Mr. Bungle / Rotting Christ (wss de eerste, de tweede nog niet zo lang geleden gezien)
- While She Sleeps / Uriah Heep
- Architects
- Limp Bizkit
- Avenged Sevenfold
- Bring Me The Horizon

Zondag
- stukje John Coffey
- Zulu
- Sanguisugabogg
- Atreyu
- de rest nog even luisteren, maar wss gwn Extreme vanop een afstandje
- Ihsahn
- Malevolence
- Crownshift / Body Count (wss de eerste)
- Corey Taylor
- Stuk Deep Purple vanop tribune
- Slaughter To Prevail
- Stuk Scorpions evt
- Emperor
- Machine Head

Ik had weer een drukgevuld programma gehad dus. Ik hoop dat ik volgend jaar weer kan en ze zoals altijd een geweldige line up neerzetten (met SOAD).
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.693
5.208
Ik doe het maar even zo (groen = must-see, blauw = graag zien):

1715642090177.png
Voornaamste clashes:
  • Babymetal > Bury Tomorrow
  • Heart - Kvelertak (eerste rotclash, nog niet over uit)
  • Ne Obliviscaris >>> 1e helft Megadeth

1715642132656.png
Voornaamste clashes:
  • Dynazty - Svartsot (rotclash, nog niet over uit)
  • laatste deel Electric Callboy + eerste helft Turnstile - Tarja (rotclash, nog niet over uit)

1715642171206.png
Voornaamste clashes:
  • Vola > Ice Nine Kills
  • Frog Leap > Steel Panther
  • Pain >>> Batushka
  • Uriah Heep >>> Kampfar (vervelende clash, maar Kampfar zie ik nog op Samhain)
  • Kampfar (toch misschien nog even voorproeven) >> eerste stukje Architects (zie ik nog op Alcatraz)
  • Avenged Sevenfold > Kamelot (tickets gekocht voor Antwerpen 30 okt.)

1715642207987.png
Voornaamste clashes:
  • 2e helft Ereb Altor - 1e deel Crownshift (rotclash, nog niet over uit)
  • Dark Funeral - Slaughter To Prevail (rotclash, nog niet over uit)
  • 2e helft Scorpions - 1e deel Emperor (rotclash, nog niet over uit)
Jammer dat uitgerekend de zondag, met veruit de minste must-sees, toch nog zoveel vervelende clashes heeft.

Toch al met al de dagen weer meer dan goed gevuld!
Wat heet, ik zou op de meeste dagen wel 3 compleet verschillende loopschema's kunnen maken, en me met ze allemaal uitstekend kunnen vermaken!
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.825
7.782
Ik vind het opvallend hoeveel mensen Uriah Heep als must see hebben. Door de weken heen schemerde het al wel een beetje door, maar het is wel zo’n type naam die normaal wordt overgeslagen. Misschien omdat ze er voor het eerst staan?

Ik heb 6 absolute must sees (dikgedrukt

Welke van jouw dikgedrukte is geen must see dan?:LOL:

Ja zou ik leuk vinden! Ben zeker van plan om daar ergens mooi vooraan te gaan staan voor de beste beleving tussen liefhebbers.

Wij gaan eerst nog vooraan bij Bruce staan en na afloop in tien minuten een monstersprint inzetten om zijwaarts voorbij in te schuiven, al gaat @InsaniTiny misschien al iets eerder voor de zekerheid. Ik weet uit ervaring in ieder geval dat het lukt om back to back north en south vooraan mee te pakken.

En volgens mij ben jij de enige tot nu toe met Extreme in de route, in ieder geval als must see. Top!
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.441
6.140
Ja dat valt mij eigenlijk ook op terwijl dit best een unieke boeking is. Vindt ze zelf een erg fijne bluesy sound hebben. Een soort Aerosmith maar met een nog betere gitarist, maar zonder de ironische hits.
Ik zie dat ik er ook tijd voor heb, maar eens luisteren of ik dat ook zo ervaar dan 😄

Edit: de vergelijking met Aerosmith winnen ze niet hoor… maar ik vind Joe Perry ook wel een held, en er is maar 1 Steven Tyler… wel lekkere muziek niettemin, kan goed werken in het zonnetje op main, gaat op de lijst!
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Joslittel

Elmoneth

Playlistbediener
17 nov 2023
9
35
My line up, if I can indeed stick to it..


Thursday

Tool
Alice Cooper
Megadeth
Kvelertak
Kerry King
Counterparts (half)
Asinhell
Alien Weaponry/Shadow Of Intent
Bleed From Within
Casey
Erra
Night Verses


Friday

Five Finger Death Punch
Judas Priest
Turnstile
Electric Callboy
Avantasia
Bruce Dickinson
Fear Factory
Hammerfall
Borknagar
Brian's Downey
Lansdowne
Svartsot


Saturday

Bring Me The Horizon
Avenged Sevenfold
Limp Bizkit
Architects
While She Sleeps
Rotting Christ
Pain
Steel Panther/Frog Leap
Ice Nine Kills
Flotsam And Jetsam
Fleddy Melculy (maybe)


Sunday

Machine Head
Igorr
Slaughter To Prevail
Karnivool
Corey Taylor
Crownshift
Rival Sons
Ihsahn
Extreme
Sanguisugabogg
Zulu
Wargasm

There are some 5 to 10 mins overlapping to some acts and the biggest let down clash is that I will have to skip the Cavalera brothers, but all in all a good schedule to my tastes..
 

Davidov90

Campingartiest
21 nov 2023
95
162
Zoiets gaat em worden - mits de benodigde slaappauzes op de wei waarschijnlijk 😅
In het vet mijn must-sees.

Donderdag: Brothers of Metal (jammer van Night Verses)-Dominum-Silverstein-Amaranthe-Babymetal-Textures-Kvelertak-Megadeth (jammer van NeO)-Alice Cooper-Tool.
Vrijdag: Dynazty-Lansdowne stukje-Khemmis-Brian Downey-P.O.D of The Vintage Caravan-Hammerfall-Bruce Dickinson-Avantasia-Fit for a King-Electric Callboy-Turnstile-Judas Priest-Hopen nog binnen te geraken bij Pendulum-FFDP
Zaterdag: Defects-Iron Allies-Fleddy-Flotsam & Jetsam-Ice Nine Kills (jammer van Vola!)-Steel Panther-Mammoth WVH-While She Sleeps-Architects-Limp Bizkit-A7X (jammer van Wolfmother & Kamelot)-BMTH-Rammstein tribute band (als ik dan nog wakker/bewust ben, kans is klein)
Zondag: Atreyu-Black Stone Cherry-Rival Sons-Corey Taylor-Deep Purple-Scorpions-Machine Head.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.249
10.725
My line up, if I can indeed stick to it..


Thursday

Tool
Alice Cooper
Megadeth
Kvelertak
Kerry King
Counterparts (half)
Asinhell
Alien Weaponry/Shadow Of Intent
Bleed From Within
Casey
Erra
Night Verses


Friday

Five Finger Death Punch
Judas Priest
Turnstile
Electric Callboy
Avantasia
Bruce Dickinson
Fear Factory
Hammerfall
Borknagar
Brian's Downey
Lansdowne
Svartsot


Saturday

Bring Me The Horizon
Avenged Sevenfold
Limp Bizkit
Architects
While She Sleeps
Rotting Christ
Pain
Steel Panther/Frog Leap
Ice Nine Kills
Flotsam And Jetsam
Fleddy Melculy (maybe)


Sunday

Machine Head
Igorr
Slaughter To Prevail
Karnivool
Corey Taylor
Crownshift
Rival Sons
Ihsahn
Extreme
Sanguisugabogg
Zulu
Wargasm

There are some 5 to 10 mins overlapping to some acts and the biggest let down clash is that I will have to skip the Cavalera brothers, but all in all a good schedule to my tastes..
Wow die komt heel dicht bij de mijne, nice! NEO is de grootste omissie dan
 
  • Leuk
Waarderingen: Elmoneth en MarcoReusel

Slyder73x

Gouden Tip
4 jun 2022
361
650
Wow,

Wat een verschillen allemaal, maar dat is het mooie van een festival
Normaal ga ik alleen met een maat de Zondag dus nu met 2 andere het hele festival waardoor
een hoop wat andere al hebben gezien de afgelopen 2 edities voor mij een 1e keer zal zijn

Donderdag
Brothers of Metal - Dominum - Silvertstein - Amaranthe - BURY TOMORROW - Doro ( als achtergrondmuziek )
Kery King - Heart ( als achtergrondmuziek ) - Megadeth - Alice Cooper - Max & Igor - Tool

Vrijdag
Dynazty - Lansdowne - Thin Lizzy - P.O.D. - Hammerfall - Fear Factory - Bruce Dickinson - FIT FOR A KING
Electric Callboy - Turnstile ? - Judas Priest / Biohazard - Five Finger ( ja ik hou er wel van )

Zaterdag
Defects - Iron Allies - Flotsam - Ice Nine Kills - Steel Panthers - Mammoth / PAIN - Rotting Christ
While she Sleeps / Uriah Heep - Architects - Limp Bizkit - A7X - BTMTH

Zondag
Future Palace - Atreyu - Extreme - Balck Stone Cherry - Body Count / Aerosmith tribute
Deep Purple ( achtergrond ) - Slaughter to Prevail - Scorpions - Machinehead

Mijn personal Must Sees zijn in iedergeval Bury / FFK / Defects / Pain en Future Palace
 

Parfex

Randprogramma
23 feb 2023
146
287
Voorlopige route voor zaterdag, al zou ik me de andere dagen toch ook kunnen amuseren - de fomo begint al bij het zien van alle lijstjes!

Fleddy Melculy
Vola / Ice Nine Kills (Normaal Vola, zal ook afhangen van mijn compagnons)
Mammoth WVH
Mr. Bungle / Rotting Christ (Normaal Mr. Bungle, Koekdoosmethode)
Uriah Heep
Brutus

Limp Bizkit / Blind Guardian (Moeilijkste keuze, want na BG zou ik nog het begin van Wolfmother kunnen meepikken)
A7X
BMTH
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken