Gisteren naar London Calling in Paradiso geweest.
Autotje neergezet bij de QPark om de hoek, kost een duit maar je bent binnen 5 minuutjes in Paradiso. Voor herhaling vatbaar.
Hoogtepunten waren Abby Sage (gaat echt giga worden) en Vacations (was dan ook de band waarvoor we in principe kwamen). Voor de rest vond ik het niveau qua bands erg laag. Dieptepunten wat mij betreft waren Do Nothing en Divorce. Kon daar werkelijks niks mee. The Mysterines geskipt: die waren helaas rond 1 uur ingepland en we wilden een beetje op tijd richting huis naar het mooie Brabant.
P.S. Ik verbaasde me over het aantal 50-plussers in de venue. Bij Abby Sage vond een groep het nodig er continu doorheen te lullen, daar heb ik maar wat van gezegd en ze vertrokken vrij snel erna.
Altijd leuk hoe smaken verschillen. Ik was ook twee dagen naar London Calling, heb heel veel goeie muziek gezien en
Do Nothing was juist één van mijn hoogtepunten. “Handshakes” heb ik de afgelopen jaren ontzettend veel gedraaid. Ik vind het echt een pareltje. Wat mij betreft kwam het live ook goed uit de verf, met een verrassend theatrale / Caveiaanse frontman. Die wil ik zeker nog een keer zien.
Vacations viel voor mij juist een beetje dood, dus we zijn boven
Being Dead gaan kijken. Wat een maffe band is dat, heel leuk.
Vandaag stond
HotWax op eenzame hoogte. Pas de tweede show in Europa, oneindig materiaalpech en nog een beetje onwennig, maar dan toch de grote zaal van Paradiso compleet inpakken. Echt heel erg vet. Ik keek uit naar
King Isis, baalde dat ze de band niet mee had, maar solo was ‘t ook leuk.
Adwaith kan me op plaat nooit zo bekoren. Live blijkbaar wel, want het stond als een huis. Je merkte (zeker ten opzichte van veel van de andere bands) wel dat die al wat jaartjes mee gaan. Ook gaaf om legende Dan Carey twee keer op het podium te zien. Eén keer met
Miss Tiny zoals gebruikelijk, en één keer als invaller voor de bassist van
Viji, want die zat vast in Frankrijk. Paar uurtjes de nummers van de set oefenen, hup het podium op en dan nog retestrak spelen ook. Jaloersmakend…
Dat van die vijftigplussers viel me ook op. Echt helemaal prima, een gemengd publiek is alleen maar leuk, maar waarom steeds allemaal vooraan staan… om vervolgens het hele concert te filmen. Soort boomerbuffer voordat de rest van het publiek begint.