Ik ben naar … geweest en het was …

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Ron
  • Startdatum Startdatum
Ik wilde hier ook wel naartoe, maar had al tickets voor The Kills die dag.

Werkte dit een beetje in de Botanique ?
Ik heb dat concept van ‘Les Nuits Botanique’ als festival nooit goed begrepen. “Er zijn elke avond optredens in verschillende zalen, maar je moet een ticket hebben voor elke zaal apart.” Euh, doen jullie dat niet elke andere avond ook al zo, Botanique ?

Zo’n All Access dag leek me dan wel eens leuk, maar blijkbaar geen onverdeeld succes als de mensen al niet in de Rotonde binnen geraakten ?

Zo’n All Access dag leek me dan wel eens leuk, maar blijkbaar geen onverdeeld succes als de mensen al niet in de Rotonde binnen geraakten ?
Zo'n dag vind ik wel leuk, alleen is het denk ik voor de organisatie een goede inschatting maken welke band populair zal zijn en ze dan in de goede zaal of tent plaatsen. De tent was eigenlijk elke keer dat ik er was amper aan half vol, terwijl de Rotonde en Orangerie elke keer wel aardig tot stampvol waren.
 
Ik wilde hier ook wel naartoe, maar had al tickets voor The Kills die dag.

Werkte dit een beetje in de Botanique ?
Ik heb dat concept van ‘Les Nuits Botanique’ als festival nooit goed begrepen. “Er zijn elke avond optredens in verschillende zalen, maar je moet een ticket hebben voor elke zaal apart.” Euh, doen jullie dat niet elke andere avond ook al zo, Botanique ?

Zo’n All Access dag leek me dan wel eens leuk, maar blijkbaar geen onverdeeld succes als de mensen al niet in de Rotonde binnen geraakten ?
Op een standaard weekdag heb je natuurlijk vaker wel dan niet dat er maar 1 of 2 zalen gebruikt worden. Het normale programma bestaat zoals in elke concertzaal voornamelijk uit bands die de zaal boeken, terwijl dat tijdens Les Nuits vooral omgekeerd is.
Tijdens Les Nuits wordt er veel meer echt zelf geprogrammeerd door de organisatie, zijn alle zalen elke dag gevuld en je hebt dan nog die extra zaal/tent in de tuin. Als ik me niet vergis, heb je de andere dagen ook van die passe-partout kaarten waarmee je overal binnenkan zoals tijdens All Access.
 
  • Leuk
Waarderingen: MrScissorhands
Afgelopen zaterdag naar Froukje in Hedon Zwolle geweest.

Chibi Ichigo in het voorprgramma vond ik wel vermakelijk. Jammer dat ze na de eerste 2 nummers niet goed verstaanbaar meer was, maar de springerige muziek had wel een effect op de mensen. Een set van een halfuur was wel wat aan de lange kant voor haar vond ikzelf. De muziek varieert namelijk niet.

Bij Froukje zelf viel me vooral de groei op. Waar ik haar eerder nogal zwak vond zingen, was dat nu niet het geval. Ze deed een tussenstuk met 3 nummers solo en daarin bleef ze overeind staan op dat gebied. Dat geeft een nummer als 23 mei over haar overleden broer meer lading mee. Ook dat ze Zeeën van Tijd opdroeg aan een familie (en zeker niet altijd tijdens de tour speelt), helpt mee met de authenticiteit van het optreden. Een heel groot pluspunt bij haar vind ik de uitbreiding en andere benadering van sommige nummers. Zonder Liedjes kreeg een andere bridge, Uitzinnig en Tetris werden aan elkaar geplakt, Nooit Meer Spijt was een compleet andere versie. Erg sterk. Live een veel meer toegevoegde waarde dan alleen de plaat. De nummers waarmee ze dat eerder deed (onbezonnen bijv.) hadden nu een normale versie. Dus die houdt ze echt per tour verschillend. Vind ik een leuke toevoeging.

Aan het einde van de set Drijfzand, Houden van Mij en We Hebben De Tijd betekende voor mij de 3 minste liedjes op een rij. Helaas, want ik vond het een erg sterk concert zonder inkakkers, tot dan. Verder was de setlist wat omgegooid tov de voorgane jaren. Niets Tussen vind ik een fijnere afsluiter dan Ik Wil Dansen. De nieuwe toetsenist is mij niet verder opgevallen zoals anderen beschreven. Over het algemeen erg genoten van een sterke show.
Vandaag Froukje op bevrijdingsfestival Fryslan. Vorige keer dat ik haar zag BKS '22 en inderdaad totaal anders en positief in die zin. Toen sommige nummers op een andere manier gebracht en nu 'gewoon' en andersom. Staat echt wat op het podium én Nooit Meer Spijt op deze manier echt een banger
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian en Dante
Ik was naar Adrianne Lenker in het Concertgebouw. Lang geleden dat ik voor het laatst oprecht kippenvel kreeg tijdens een concert en misschien wel de eerste keer dat ik bij sommige nummers tranen in mijn ogen had. Prachtige stem, geweldige uitvoering van alle nummers die ze speelde en fijne interactie met het publiek. Magische avond:)
 
Gister The Black Keys in de Ziggo Dome

Het leek aan het begin alsof ze er niet zo'n zin in hadden, zelfs bij Gold On The Ceiling als 2e plaat vond ik er weinig energie in zitten. Naarmate het optreden vorderde werd de kwaliteit wel beter, de zang was goed en de gitaarsolo's ook. Vooral de nummers van de nieuwe plaat speelden ze met veel overtuiging. Desalniettemin vond ik het over het algemeen wat tam.

Helaas op Werchter dezelfde ervaring gehad, dus denk dat dit voor mij toch een geweldige luisterband blijft, maar dat ik live net dat beetje energie mis.
 
Ik weet niet zeker of we bij hetzelfde concert waren. Er was echt een goede sfeer vooraan in het publiek en I Got Mine en Gold On The Ceiling waren echt energiek van de band en het publiek. Patrick had er veel meer zin in dan op Pinkpop. De schermen en lichten waren ook passend. En vooral de nieuwe nummers leken me een beetje uit de toon te vallen en nog niet goed ingestudeerd. Behalve Only Love That Matters.

Het klinkt een beetje alsof de Black Keys door veel mensen in een hokje worden geplaatst qua live-kwaliteit en dat ze er moeilijk uitkomen.

Ik vond het een uitstekende show.
 
The Black Keys stoeide een paar keer wel met het ritme, maar zeker genoten. Een betere beleving dan op de Werchter weide.
Vond dat Little Black Submarines als encore ook wel wat harder mocht knallen eigenlijk.

Verder een treffende recensie van Oor:

 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel
Ik weet niet zeker of we bij hetzelfde concert waren. Er was echt een goede sfeer vooraan in het publiek en I Got Mine en Gold On The Ceiling waren echt energiek van de band en het publiek. Patrick had er veel meer zin in dan op Pinkpop. De schermen en lichten waren ook passend. En vooral de nieuwe nummers leken me een beetje uit de toon te vallen en nog niet goed ingestudeerd. Behalve Only Love That Matters.

Het klinkt een beetje alsof de Black Keys door veel mensen in een hokje worden geplaatst qua live-kwaliteit en dat ze er moeilijk uitkomen.

Ik vond het een uitstekende show.
Moet zeggen dat ik wel wat verder naar achter stond, dus wellicht was er vooraan meer energie voelbaar. Wat ik al zei; het werd wel beter naarmate het vorderde en heb bij vlagen ook wel genoten.

Maar bijv. tijdens Little Black Submarines leek er dan weer het e.e.a. aan de apparatuur niet goed afgesteld. Ik hoorde bijvoorbeeld amper de drums? Dit zijn van die dingetjes die toch een beetje zijn blijven hangen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kolumnus
Gisteren The 113 en Dim Imagery in Roodkapje (voor de Left of the Dial-gangers: de kleine zaal). Niet de meest ideale zaal voor een concert vind ik, maar wel volledig uitverkocht.

Bij Dim Imagery stond of het geluid niet lekker afgesteld of ik stond op een verkeerde plek, links van het podium vlakbij een box. De mannen hadden wel veel energie en er veel zin. 8 lekkere nummers en drie kwartier lang.

Daarna The 113. Wat een band en wat een vette show. Het ging vanaf de start direct los. Ik vond ze afgelopen jaar op LotD al steengoed, maar ze zijn nog weer beter geworden. 14 nummers en met Conscience en Pretend knalden ze naar een geweldig einde! Tijd voor een album?
 
Laatst bewerkt:
Mocht dit in het Taylor Swift topic thuishoren, dan zal ik het daarheen verplaatsen
Vandaag naar Taylor Swift in Parijs geweest. Ik wil qua nummers niet teveel spoilers geven (heb de setlist bewust voor mijzelf geheim gehouden), maar de setlist is een balans van haar carrière met iets meer nummers van de laatste twee.
Daar Midnights bij mijn favo albums hoort, geen probleem. Verder was het een zeer zeer sterke show. Ik vind het voor mijzelf jammer dat kleinere nummers tot "act" zijn gemaakt; maar dat gaat erin als zoete koek natuurlijk. Uiteindelijk is het ook erg een regie show De bekende hits zijn sowieso een feest en de "surprise" nummers een feest voor de rest van het publiek. Het publiek is extreem fanatiek te noemen met veel Amerikanen. Oordoppen zijn zeer aan te raden.
Geluid was in Parijs goed te noemen, maar soms ook wel slecht. Kan ook liggen aan mijn plek in de arena.
Ik had dit niet willen missen en alle leden die nog gaan: het was voor mij een fantastische ervaring; ik hoop voor jullie net zoveel!
 
Laatst bewerkt:
+ 16/03 Pommelien Thijs - Vooruit

Alcohol en groepsdruk op een buurtfeestje.
Belofte maakt schuld dus gisteren samen met de buren in de Vooruit beland bij Pommelien Thijs en dat is veel beter meegevallen dan verwacht!

Prima popshow dat soms zelfs durfde rocken, niet te veel poespas, goeie liveband en uiteraard Pommelien met een geweldige uitstraling en vocals waar je niets op kan aanmerken. Als iemand die Nederlandstalige popmuziek totaal niet volgt en bijgevolg ook maar 3 nummers kende, was het soms een beetje zwoegen om door de saaiere nummers te geraken maar aan het publiek te horen, was ik duidelijk de enige met dat probleem. Heel jong en extatisch maar ook respectvol publiek dat elke zin kon meezingen, heel de zaal was mee.

Zou ik een concert van haar hier aan iedereen aanraden? Mwah, waarschijnlijk niet, maar op een festival zou ik er ook niet met een grote bocht omheen proberen lopen. Want één ding is wel duidelijk: ook op die grote podia gaat dit serieus knallen.
 
Iemand gisteren naar Masters of Reality geweest? Twijfel om zondag te gaan… anders wordt het Egyptian Blue
 
Iemand gisteren naar Masters of Reality geweest? Twijfel om zondag te gaan… anders wordt het Egyptian Blue
Een paar vrienden van me zijn gegaan. Dit stond in onze appgroep: "Chris mank op het podium, gaf zelf aan dat hij teveel had gedronken, moest zich regelmatig vasthouden of zelfs opvangen aan de microfoonstandaard. Tijdens 'Domino' viel hij toepasselijk om. Muzikaal was het optreden dik in orde, al rammelde het af en toe."
 
Gisteren naar London Calling in Paradiso geweest.

Autotje neergezet bij de QPark om de hoek, kost een duit maar je bent binnen 5 minuutjes in Paradiso. Voor herhaling vatbaar.

Hoogtepunten waren Abby Sage (gaat echt giga worden) en Vacations (was dan ook de band waarvoor we in principe kwamen). Voor de rest vond ik het niveau qua bands erg laag. Dieptepunten wat mij betreft waren Do Nothing en Divorce. Kon daar werkelijks niks mee. The Mysterines geskipt: die waren helaas rond 1 uur ingepland en we wilden een beetje op tijd richting huis naar het mooie Brabant.

P.S. Ik verbaasde me over het aantal 50-plussers in de venue. Bij Abby Sage vond een groep het nodig er continu doorheen te lullen, daar heb ik maar wat van gezegd en ze vertrokken vrij snel erna.
 
Gisteren naar London Calling in Paradiso geweest.

Autotje neergezet bij de QPark om de hoek, kost een duit maar je bent binnen 5 minuutjes in Paradiso. Voor herhaling vatbaar.

Hoogtepunten waren Abby Sage (gaat echt giga worden) en Vacations (was dan ook de band waarvoor we in principe kwamen). Voor de rest vond ik het niveau qua bands erg laag. Dieptepunten wat mij betreft waren Do Nothing en Divorce. Kon daar werkelijks niks mee. The Mysterines geskipt: die waren helaas rond 1 uur ingepland en we wilden een beetje op tijd richting huis naar het mooie Brabant.

P.S. Ik verbaasde me over het aantal 50-plussers in de venue. Bij Abby Sage vond een groep het nodig er continu doorheen te lullen, daar heb ik maar wat van gezegd en ze vertrokken vrij snel erna.
Wij konden op 't laatste moment helaas niet meer gaan, maar zouden voor Mysterines en Do Nothing gaan. Wat was slecht aan Do Nothing?
 
Wij konden op 't laatste moment helaas niet meer gaan, maar zouden voor Mysterines en Do Nothing gaan. Wat was slecht aan Do Nothing?
Ik hou op zich van de stijl post-punk, in lijn met blackmidi en Squid, maar vergeleken met die acts vind ik de nummers gewoon niet memorabel. Wellicht dat qua geluid een venue als Paradiso er ook niet zo bij past.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nelios
Gisteren Newmoon in de Oefenbunker. Echt ontzettend goed, heerlijke shoegaze. Ogendichtenweg. Fantastische muzikanten met een hele goede (wall of) sound. Maar van de 28 (bizar weinig) aanwezigen was ik zo ongeveer de enige die het echt kon waarderen. Heb al wel vaker een dood publiek (toe schouwers is een treffender benaming) gezien maar Landgraaf is de overtreffende trap. Hoe ze daar terecht zijn gekomen mag Joost weten maar hopelijk snel eens in Maastricht want dat verdienen ze.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Users who are viewing this thread