Afgelopen maandag aanwezig geweest bij Lil Yachty in de 013. Een grote nieuwe hip hop naam, en was hier wel benieuwd naar. Maar eert even naar het voorprogramma Jean Dawson. Op plaat was ik best enthousiast over zijn sound, deed me soms denken aan A$AP Rocky. Korte optreden maar best tof om gezien te hebben. Daarna Lil Yachty zelf. Het was echt druk en ik voelde me best aan de oude kant tussen het jong publiek. Er zaten best wel toffe momenten in, maar uiteindelijk wist het mij nooit echt te overtuigen dat dit het is. De helft komt ook gewoon van tape en daar rapt hij dan een beetje op mee. Dan vond ik het voorprogramma kwalitatief eigenlijk sterk.
Gisteren dus een dubbelaar gedaan in de 013. Eerst in de NEXT stage begonnen om te kijken naar Guilt Trip. Leuk Hardcore bandje welk het publiek aardig mee kreeg lekker lomp en hard. Leuke show. Toen was het de beurt aan Like Moths To Flames, kwaliteit ook zo best goed. Alle nummers kwamen stuk voor stuk over, publiek ging ook aardig los vooraan. Wederom best ok op treden. Daarna een behoorlijk ruim stuk gezien van The Devil Wears Prada. Wederom weer een verrassend leuk optreden. Maar helaas op tijd vertrokken naar de mainstage want.... ik had ook kaarten voor Akon. Begon behoorlijk laat dus daarom eerst kaarten gekocht voor de kleine zaal om daarna dus naar Akon gegaan. Dat pakte aardig uit, jammer dat ik niet kon pendelen (want weg = weg), dus heb ik van LANDMVRKS niets gezien.
Anyway Akon deed best wel zijn best om het publiek te vermaken, maar het toch wel een gevalletje vergane glory zoals ik had verwacht. De meeste mensen uit het publiek kwamen ook vooral voor de enkele hits, waarvan het arsenaal toch ook niet zo groot is dan ik eerder dacht. Het optreden was matigjes en gezapig, en kwam ook nooit heel goed uit de verf. Best leuk om afgestreept te hebben, maar dit hoort gewoon lekker op een festival ergens vroeg in de middag om te zien uit nostalgische gevoelens en niet meer dan dat.
Dit weekend nog Pulp en Blind Guardian op het programma.